Chip tuning - Mapy

• Autor wątku Autor wątku Kayrol
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
to co do mnie piszesz jest mi całkiem obce,
w prawdzie jestem inżynierem mechanikiem ale od obróbki skrawaniem i o mapach paliwowych nie ma zielonego pojęcia dlatego zleciłem to gościowi który robi to juz ponad 3 lata i jak na tą chwilę nie słyszałem żeby ktoś był nie zadowolony lub miał jakaś awarię po zmianie programu,

nikt tu nie mowi o awarii po zmianie programu :>
mowie tylko ze patrzac na ta mape wyglada ze grupa fiata to nie jest "jego" architektura, która mu dobrze wychodzi :)

Moim skromnym zdaniem:
- powinien przeskalowac osie turbo zmiast podkrecac pol mapy
- smoke limiter - to co wyżej
- torque limiter - za nisko, szkoda sprzagła, a gora ma jeszcze potencjal - mozna podkrecic zeby bylo w razie potrzeby skorzystania z tego (np. wyprzedzanie)
- limiter temperaturowy - nietknięty, wysterował smoke limiter i torque limiter tak, aby zalewało 70mm3 paliwa w zakresie maks. momentu obrotowego, ale przez to że nie zmidyfikował temp iq limiter-a to zaleje maksymalnie 65mm3
- map duracyjnych nie rozkalibrowal wiec program nie jest zly, torque limiter miesci sie w zakresie przeliczonych osi
- z tego co pamietam to w tym silniku byly tez limitery biegowe, w stilo one ostro ograniczaly, tutaj nie pamietam, a teraz nie mam jak sprawdzic (wczesniej zapomnialem zerknac czy cos blokuja, ale na pewno nie zmienial ich bo roznic nie bylo :)
- zeby poprawic spalanie MOIM zdaniem powinien ruszyc takze poczatek wtrysku (SOI/BOI) i gorny zakres raila
- z tego co widze to cos tam ruszyl jedna z map VNT, ale druga zostawiona tak jak była, logował to w czasie hamowania? nie bylo skokow na wykresie?
- EGR można wyłączyć na 3 sposoby - switch (jeśli jest w programie), histerezy (jeśli są w programie), wypełnienie mapy Desired air quantity (tzw. EGR) najwyższą wartością która jest tam dostępna (EDC15, zazwyczaj wywołuje p0404 i nie jest to specjalnie dobry sposób na pozbycie się EGRa)