[159] Zapach benzyny

mabuntog

Nowy
Auto
159 1,9JTS 2006
Bardzo mocny zapach benzyny w środku po odpaleniu zimnego silnika - im wyższa temperatura tym mniej wyczuwalny.
Czuć też po wyjściu z auta i mam wrażenie, że po otworzeniu maski też ale to sprawdzałem jak już był ciepły więc ogólnie zapach "znikał".
Znalazłem w innym wątku radę aby poobserwować listwę wtryskową i wężyki i opaski na nich.
Jestem zielony z budowy silników ( no, może nie tak całkiem ) ale nie bardzo wiem gdzie patrzeć i gdzie są "newralgiczne" punkty..
Da się to zauważyć od razu "z góry" czy muszę coś rozkręcić?
Zgaduję też, że listwa jest zasilana jednym wężykiem..
Którędy on dalej biegnie do zbiornika z tyłu?
Co zalecacie jeszcze sprawdzić jeżeli nie będzie widocznego wycieku?

screenshot_232.jpg

Sprawdź czy zapach nie jest najbardziej intensywny na zewnątrz w okolicach prawego tylnego koła. Jeśli tak, no siedzisko kanapy w górę i trzeba sprawdzić uszczelnienie pompy paliwa.

A na zdjęciu silnika które dołączyłem gdzie skierować wzrok? ;)
W którym miejscu jest listwa wtryskowa i wężyki od paliwa?

Wtryskiwacze są pod kolektorem ssącym. Przewody paliwowe idą po prawej stronie silnika.

Tak jak napisał Magil sprawdź pod siedzeniem pompę paliwa lubią pękać obudowy.Jak będzie tam mokro od benzyny to wytrzyj i odpal silnik zobaczysz wyciek

To chyba mamy winowajcę :)
Odpaliłem rano, podniosłem maskę i zacząłem obserwować. Zauważyłem, że kapie benzyna w jednym miejscu oraz jeden z wężyków jest mokry. ( zdj. 1 )

1.jpg

Gdy auto się chwilę zagrzało to wyciek się skończył.
Zdjąłem osłonę żeby mieć lepszy dostęp i zauważyłem inny wężyk sparciały ( przypuszczam, że to z niego kapało choć już na ciepłym silniku nie byłem w stanie tego stwierdzić ) ( zdj. 2 )

2.jpg

I teraz kilka pytań od laika... ;)
1) Czy ten sparciały mogę/powinienem kupić zagięty ( w sensie, ze takie gotowe kolanko - nie mam pojęcia czy takie są i czy głupot nie piszę ) czy prosty?