zamarzająca odma mit czy prawda

• Autor wątku Autor wątku Nooe
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
N

Nooe

Guest
ostatnio słyszałem że w naszych alfach zamarzają odmy, ostatnio też coś było wspomniane na forum ale nie było odpowiedzi czarne na białym tylko sie przekomarzali że to dotyczy tylko golfów 2 bądz 3. że zamarzają one gdy zimą włączymy ogrzewanie prawda to ? bo wydaje mi się to nienormalne jeździć zimą bez ogrzewania i wycierać non stop szybę szmatką by nie parowała. a jeśli to prawda to jak się przed tym zabespieczyć, poprostu nie włączać ogrzewania czy jakieś poprawki w tej odmie się wprowadza. nie znam się za dobrze na mechanice więc prosił bym o jasną odpowied z góry dziękuje

na początek przydałoby się podać jaki masz silnik
U mnie ostatniej zimy wypchnęło przewód z separatora,
ale jeden kolega z identycznym silnikiem nie miał tyle szczęścia i motor umarł po ataku "wścieklizny".

także nikomu nie życzę takiego mitu

W moim JTDm wciągnęło około 1,5 litra oleju przy mrozie -25 stopni, jeździe z góry i bez obudowy silnika (była zdjęta na 2 dni w celu sklejenia pęknięcia). Profilaktycznie można przedmuchać przewody z wody, która się tam zbiera poprzez skraplanie powietrza. Takie czyszczenie w 1,9 16V zajęło mi około 2 godziny. Poza tym trzeba mieć dobry termostat i można w bardzo duże mrozy zatkać dół chłodnicy. Mi się chwała Bogu nic nie stało ale teraz muszę katalizator zmienić bo strasznie śmierdzą spaliny (olej silnikowy dał mu rady...).

Mnie w zeszłą zimę też zamarzła odma.
Ale ja o zamarzających odmach wiedziałem - więc dałem inną uszczelkę na bagnet oleju.
Trzyma z mniejszą siłą i w momencie zamarznięcia odmy, po prostu wypycha bagnet.
Pomijając fakt, że jak w porę tego nie zauważymy to wypluje nam prawie cały olej i upierdzieli cały silnik, to jednak chyba jest to najlepsze rozwiązanie dla zamarzającej odmy :D