[159] Skrzynia biegów naprawa (chrobotanie)

dexster

Użytkownik
Auto
GTV Spider 3.0 V6 12V ph2
Jakiś czas temu pisałem o moim problemie ze skrzynią biegów M32. Problem pojawiał się tylko gdy auto trochę postało i podczas jazdy przekraczałem 2,3 tyś obr. W momencie gdy wskazówka temp pokazywała 90C problem znikał i wszystko działało bardzo ładnie.
Wymieniłem 8 łożysk bo i tak szurało na kilku biegach a mechanicy nic nie znaleźli co mogłoby wskazywać na uszkodzenie skrzyni.

Niestety chrobotanie nie ustąpiło
http://youtu.be/9lMv063-f24

dźwięk słychać od 40 sekundy filmu.

Dziś doszli do tego, że synchronizator 4 biegu ma minimalny luz i to on może powodować ten dźwięk (oczywiście rozebrali auto itp).

Niestety muszę odebrać auto a oni nie mają wolnego mechanika i naprawę musimy przełożyć na inny dogodny termin.

I teraz kilka głupich pytań (sorry ale jestem zielony jeśli chodzi o skrzynie):

1. czy można bezpiecznie z tym jeździć?
2. Ile taka naprawa powinna kosztować
3. Czy naprawić tylko ten synchronizator czy wymienić od razu wszystkie?

u mnie jest taki sam dźwięk ale tylko jak auto jest zimne, na 3 i 4 biegu. Pojawia się jak odpuszczę gaz i obroty spadną niżej 2000. Po dodaniu gazu dźwięk ustaje. Jak jest rozgrzana też tego nie słychać. Dzisiaj mechanik próbuje zlokalizować źródło szurania ale męczy się od rana i do tej pory nic konkretnego mi nie powiedział. Tak więc podłączam się pod pytania kolegi wyżej