[159] Rozrząd 159 JTS

bulgar71

Nowy
Auto
AlfaRomeo 159 JTS
Witam.
Jestem nowym użytkownikiem na tym forum choć alfami jeżdżę od kilku lat. Przygodę zacząłem od 156 2.0 TS niby w najgorszym silniku, który
mnie nie zawiódł. Teraz posiadam 159 1.9 JTS (też źle oceniany silnik) i właśnie 2 tygodnie temu podczas uruchomienia silnika dziwnie zaczął
pracować: lekko przygasać, obroty spadały, trzęsło i hałas jak w wysłużonym dieslu..Więc szybka diagnostyka i

Screenshot.jpg

rozrząd do wymiany! Jako że mieszkam we Wrocławiu auto serwisuje na ul Paprotnej 8 w Irbisauto. Części lokalnie brak już nawet szukałem w UK i na ebay-u ale
udało się namierzyć w Krakowie koszt samych części 2150+robocizna 1500 - 1700= 3700 zł

TCK3-TCK120VVT/10293

O ile to jest szeroko pojęty rozrząd. Sam zestaw FAI z wariatorami jeszcze niedawno można było kupić sporo poniżej 2000 zł. Jednak po kodach usterek można stwierdzić awarię elektrozaworu sterującego zmiennymi fazami rozrządu. Wymiana tego elementu trwa 10 minut, koszt w zależności jak bardzo Ci się spieszy - najtaniej można kupić na Aliexpress lub eBay (z USA), w Polsce zapłacisz dwa razy tyle. I ja bym zaczął od wymiany obu elektrozaworów, chyba że chcesz zrobić wszystko za jednym razem i mieć spokój.

- - - Updated - - -

Swoją drogą 1500 zł za robotę to jakiś kosmos.

Cześć nakręcone mam 180tys nie robiłem jeszcze rozrządu więc nadszedł czas. Fakt elektrozawór szfankował były takie błędy wcześniej. Zależało mi na czasie dlatego w dwa dni z dostawą ogarnąłem części z fazatorami.. Wiem że robocizna to dużo ale nie chcę dawać jakiemuś Januszowi co klepie Paserattii na codzień..więc mam sprawdzony wcześniej zakład..

Witam
To ile dałeś za części i gdzie dostales jeśli można wiedzieć?

Na Twoim miejscu elektrozawory też bym ogarniał już.

jak wszystko poskłada się to jeszcze mam w planie płukanie silnika zrobić. co do elektrozaworów zobaczę czy jakieś błędy wywala..