• Jeśli chcesz dodać swojej Alfie charakteru i jednocześnie zaznaczyć przynależność do naszej społeczności – to dobry moment, żeby je zamówić.

Ramki Alfaholicy

Szczegóły, zdjęcia oraz informacje o zamówieniu znajdziesz tutaj.

Nie czekaj, bo jak zwykle schodzą szybko.

[159] Multiecuscan - parametry.

Auto
1.9 16v JTDM o mocy 150KM Kombi
Witam,

Chciałbym uzyskać opinię na temat parametrów, które odczytałem.
Niestety jestem zielony w tym temacie.

DPF mnie martwi, częste wypalanie ale to może skutek większości jazdy po mieście.
https://drive.google.com/folderview?id=0B7j5LgtfQ49ybi1QVWExbkRiUkE&usp=sharing

Pytanie dodatkowe.
Czy polecacie jakiś inny program do diagnostyki?
Jakie testy warto przeprowadzić multiscanem?

Ten link u mnie nie działa.
Wg mnie MES jest najlepszy.

DPF faktycznie często się wypala, ale jak pisałeś jazda po mieście, korekty nie najgorsze.

U mnie link działa - może trzeba być zalogowanym w serwisach googla?
Multiecuscan jest najbardziej rozpowszechniony, ja dodatkowo mam na komórce AlfaOBD tak więc w każdej chwili mogę działać, gdyby była potrzeba.
Wszystko poza częstotliwością wypalania DPF wygląda normalnie. Ja jeździłem 6 lat 159 z 1.9 JTDM, głównie po mieście, miałem dystanse pomiędzy wypalaniami ok 700km, a jak robiłem trasy to nawet wypalało co 1250km.
Niestety co do przyczyn zbyt częstego wypalania to nie czuję się wystarczająco kompetentny - rozumiem jednak że żadnych błędów nie masz, czujniki np ciśnienia w kolektorze wyczyszczony/sprawny(na postoju wskazówka doładowania na 0bar), auto przyspiesza płynnie? Kopci? Korekty jak zwiększysz obroty silnika jakie masz - trzymają się powiedzmy w +/-1?
Olej jaki masz, coś do DPF ACEA C2?

Szukałeś po forum wątków o zbyt częstym wypalaniu - wydaje mi się że coś było na ten temat.

2 razy miałem sytuację, że auto podczas hamowania np. do świateł zadławiło się i zgasło. Pojawił się na pół sec długiiiiiiiiiiii komunikat coś o oleju. Żadnych błędów komputer nie zapisał.