komputer sterujący do Alfy 146

• Autor wątku Autor wątku scoro
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
S

scoro

Guest
Mam pytanie odnośnie komputerka (czy też sterownika).

Czy jest możliwość zakupienia używanego sterownika i poprawne podłączenie go pod swój model samochodu? Czy są jakieś ograniczenia związane z numerem nadwozia/sterownika.

Czy takowy trzeba od podstaw programować? Jeżeli tak to czy jest możliwość zrobienia tego w dobrym serwisie, czy należy udać się do ASO (gdzie jak wiadomo zdzierają nieźle z ludzi :/ )

Jestem w tym praktycznie zielony i będę bardzo wdzięczny za wszelkie odpowiedzi.

Aha... a tak w ogóle to wam powiem, że uszkodzenie komputera stwierdził mechanik... Chociaż widziałem, że już taki temat był poruszany tutaj na forum... Z tą różnicą, że po podłączeniu do kompa wykazuje on 3 usterki...
2 związane z sondą lambda... no i jedną błędu (mikro)procesora sterownika... Objawy były omawiane przy temacie "regulator ciśnienia..." , ale wspomne jeszcze raz...

Po wymianie przewodów komputer odcina zapłon (zaświeca się kontrolka wtrysków i czasami zostaje też kontrolka CODE)
Nie ma reguły... elektryka zostaje odcięta bez względu na obroty... :(

Więc powiedzieli mi , że to sterownik do wymiany... ale pewny nie jest...
Dlatego prosiłbym o wszelką możliwą pomoc :)

Problem w tym, że nie jest to tani biznes :/
Jeżeli to by rozwiązywało problem to mogę kupić jakąś używaną (za nową mi krzyknęli 500zł, bo to niby jakąś zwykła być nie może :| )

zadzwon podam ci namiary na goscia .bo cos nie wierze temu twojemu mechanikowi

No i super... jeszcze ten ala "mechanik" zrąbał coś , że samochód nie pali na któryś cylinder ... Albo jakoś cewkę zwalił, albo źle idiota przewody podłączył... Będę się musiał do niego tam przejechać i mu trochę słów ciepłych wrzucić...

Ma ktoś może jakiś schemat jak te przewody sprawdzić, czy dobrze są podłączone -> Alfa Romeo 146 r.96 1.4boxer (w dowodzie 97 :] )