Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 39

Temat: Grzechotanie w silniku

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar ManiekMx3
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6 TS
    Postów
    139

    Domyślnie Grzechotanie w silniku

    Witam. 2 dni temu zauważyłem że po rozgrzaniu silnika coś grzechocze , grzechotanie bardziej słychać przy kolektorze ssącym. Wariator był wymieniony rok temu , a panewka to to na pewno nie jest .
    Na wariatorze mam zrobione około 10 tys.km czy już może się odzywać ? Olej wymieniany jest co 10 tys.km do wymiany zostało mi jeszcze jakieś 6 tys.
    Co może być powodem grzechotania ? ? ?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Zacznij od zdjęcia paska wieloklinowego i odpal silnik - jeśli grzechotanie ustanie to szukaj łożyska na osprzęcie.
    Jeśli będzie nadal to szukałbym w rozrządzie - napinacz, rolka, pmpa.

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar ManiekMx3
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6 TS
    Postów
    139

    Domyślnie

    Oki jutro podjade do mechanika i ściągnie pasek.Rozrząd był wymieniony 15 tys.km temu ale pompa nie była wymieniana

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Opel Vectra B, Alfa Romeo 156, 1,6 TS
    Postów
    246

    Domyślnie

    Cytat Napisał ManiekMx3 Zobacz post
    ...
    ale pompa nie była wymieniana
    To najprawdopodobniejsza przyczyna dziwnego dźwięku u Ciebie - bardzo często zdarza się że po wymianie rozrządu za jakąś chwilę pada pompa. Nowy pasek i nowy naciąg paska powoduje że inny nacisk na łożysko pompy i pompa pada

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar ManiekMx3
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6 TS
    Postów
    139

    Domyślnie

    To co wymienić pompe czy zostawić to tak. Dodam że na zimnym silniku tego nie robi aaaa i jeszcze jedno jak ostatnio przejeżdzałem prób zwalniający zaczepiłem z 2 razy tłumikiem może jakaś osłona co bo to się niesie za kolektorem i z przodu silnika też chyba że łożyska na alternatorku hmm.....

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Może najpierw ustal przyczynę.
    Co do pompy to bym nie dramatyzował, ale profilaktycznie przyjęte jest, że wymienia się ją co ok. 120 tys. km - a nowy pasek i nowy naciąg nie ma tu nic dorzeczy.

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Opel Vectra B, Alfa Romeo 156, 1,6 TS
    Postów
    246

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Może najpierw ustal przyczynę.
    Co do pompy to bym nie dramatyzował, ale profilaktycznie przyjęte jest, że wymienia się ją co ok. 120 tys. km - a nowy pasek i nowy naciąg nie ma tu nic dorzeczy.
    Tak się składa że we własnym warsztacie robię sporo rozrządów i mniej więcej w 85% przypadków wymian paska i rolek bez wymiany pompa, pompa za jakiś czas zaczyna wyć, głośno pracować czy przepuszczać płyn chłodniczy i zaczyna się to mniej więcej po przebiegu ok 5 tys km po wymianie rozrządu.
    Profilaktycznie to pompę wymienia się razem z paskiem rozrządu i rolkami - nigdzie nie jest napisane że należy ją wymienić co 120 tys km a każde ASO sugeruje wymianę pompy przy wymianie rozrządu

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeśli masz warsztat to doskonale wiesz, że wymiana paska nie ma żadnego wpływu na pracę pompy. A to, że stare pompy padają to normalne i przypadki, o których piszesz to zwykły zbieg okoliczności.
    Co do profilaktyki to każdy może mieć swoje zdanie, ale jak poczytasz to formum to zobaczysz, że zdań na ten temat jest wiele.
    A jak poczytasz instrukcję obsługi to zobaczysz, że producent zalecał wymianę rozrządu co 120 tys. km.
    Oczywiście niewielu użytkownikom udało się osiągnąć taki przebieg na jednym pasku, więc na tym forum dominuje pogląd, że pasek wymieniamy co ok. 60tys. km (lub co 5 lat przy mniejszych przebiegach). Co do rolek i pompy zdania są też podzielone. Zwykle dominuje pogląd, że rolki wymieniamy razem z paskiem, a pompę co drugą wymianę.
    Ale jak ktoś chce to niech wymienia profilaktycznie wszystko - na pewno nie zaszkodzi - tym bardziej, że na rynku jest wiele części o wątpliwej jakości.
    Sam niedawno zmieniałem napinacz, który wytrzymał 40 tys. km (kupiłem go jako nowy, markowy ricambi originali z kanadyjskim łożyskiem).
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 15-05-2012 o 11:31

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar ManiekMx3
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6 TS
    Postów
    139

    Domyślnie

    Byłem dziś u swojego mechanika i okazuje się ze po przejechaniu 10 tys km zaczyna odzywać się na wyższych obrotach wariator.Wariator mam jeszcze na gwarancji ale wołają faktury wymiany z serwisu fiata lub alfy .......
    Z drugiej strony śmieszne aby wariator po przejechaniu 10 tys km zaczął się odzywać fakt że nie za każdym razem ale się odezwie tylko na wolnych pracuje oki

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Czyli w sumie nie ma gwarancji jesli nie jest robione kompleksowo w ASO?
    10tys to strasznie malo...
    Przy odpalaniu tez sie trzaska?
    Bo klasyczna awaria jest generalnie tylko przy odpalaniu w poczatkowym stadium a pozniej przechodzi w charakterystyczny odglos ciagly ale troche to trwa
    Nie pasuje mi tu to ze u ciebie jakis odglos pojawia sie przy wyzszych obrotach a na jalowym nic
    Profilaktycznie jezeli masz gdzie zmierz cisnienie oleju i jaki masz przebieg?

Podobne wątki

  1. [159] 1.9 JTDm 120KM - grzechotanie w silniku
    Utworzone przez kaliope w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 26-12-2015, 12:30
  2. Grzechotanie po odpaleniu 2.5 V6
    Utworzone przez mourning w dziale 156
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 06-03-2011, 20:58
  3. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 29-12-2008, 11:35
  4. [156] Grzechotanie silnika 2.4 JTD
    Utworzone przez Starscream w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 07-06-2008, 16:06
  5. GRZECHOTANIE GDZIEŚ PRZY SILNIKU POMÓŻCIE?
    Utworzone przez EmiliaS w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-11-2007, 08:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory