Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Ciężko wchodzi 1 i 2

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2017
    Auto
    Brera
    Postów
    49

    Domyślnie Ciężko wchodzi 1 i 2

    Cześć,

    Mam taki problem polegający na cięższym wbijaniu 1 i 2, gdy temp jest poniżej 6 stopni, im większa temperatura otoczenia tym biegi chodzą dużo lżej. Czy to może oznaczać olej do wymiany?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Olej, cięgna do regulacji.

    Wysłane z mojego 5080X przy użyciu Tapatalka

  3. #3
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,784

    Domyślnie

    Przesmaruj cięgna jakimś środkiem w sprayu.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Moyset
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Lutcza, między Rzeszowem a Sanokiem
    Auto
    AR 155 2.0 TS 8V, AR Mito 1.4 TB 120KM
    Postów
    460

    Domyślnie

    Dokładnie tak jak koledzy piszą, wyreguluj linki i będzie znacznie lepiej.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar Stefan9952
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    ALFA 159 2.4
    Postów
    103

    Domyślnie

    A ktoś podpowie jak wyregulować te linki ?

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 159 1,9 Jtdm 150 km
    Postów
    123

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Moyset
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Lutcza, między Rzeszowem a Sanokiem
    Auto
    AR 155 2.0 TS 8V, AR Mito 1.4 TB 120KM
    Postów
    460

    Domyślnie

    Do fotorelacji dodam, że lepiej udaje się to, jeśli najpierw luzujemy zatrzask na lince, a dopiero potem ustawiamy lewarek w pozycji serwisowej. Reszta bez zmian. Dodatkowo przy nalocie około 250 tysi linki mają prawo być już wyrobione (ruszają się na jarzmach kulistych przy wybieraku). Wtedy opisana regulacja pomaga tylko tak w 70 %, jak ktoś chce więcej to tylko wymiana linek. Sprawdzone doświadczalnie

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2017
    Auto
    Brera
    Postów
    49

    Domyślnie

    Dzięki za wskazówki, w tym miesiącu w końcu dopiero znajdę czas, aby się tym zająć. Niestety przejrzałem sporo postów na temat oleju w skrzyni i nie wiem jaki kupić. Czy rzeczywiście najlepszy będzie Tutela Matryx 75w85 do skrzyni biegów w 2.4 JTDM F40 w ilości 2,5L ? Ktoś wymieniał w tej skrzyni ? Czy jest może jakiś tańszy również dobry ? Na stronce Fiata właśnie ten jest zaleceny, natomiast na jakiejś innej znalazłem info, że API GL-5, SAE 75W90 półsyntetyczny olej przekładniowy. Do 1.9 JTDm ludzie też polecali Fuchsa 75w80, ale tam jest skrzynia m32... Ja największy problem ze skrzynią mam zimą. Im cieplej tym biegi lżej chodzą. A wy jaki olej stosujecie do 2.4 JTDM ?
    Ostatnio edytowane przez mcf1337 ; 17-04-2017 o 10:39

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar misterdiabolo
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    AR 156 1,8TS + LPG 1998r była 147 1.9 JTDM 16V 150KM 2005r była 159 2.4 JTDM 20V 200KM 2007r jest
    Postów
    73

    Domyślnie

    Witaj. Ja dwa tygodnie temu też bawiłem się z olejem w skrzyni F40 i regulacją linek. Co do oleju to jest parę opcji, ale ja zdecydowałem się na zalecany Matryx pomimo że nie jest najtańszą opcją to tak naprawdę zmienisz go pewnie tylko raz, więc nie warto próbować oszczędzać, a potem ciągle się zastanawiać czy ten tańszy o kilkanaście złotych nie narobi bałaganu. Co do ilości to też miałem dylemat, starego zlałem 3L i 50ml. czyli było go trochę za dużo( jakość natomiast bardzo przyzwoita) domyślam się że poprzedni właściciel wymieniał olej(w serwisach z reguły wlewają 3L). Ja zaś wlałem najpierw 2,6l i po dwóch dniach dla świętego spokoju dolałem jeszcze 200ml. czyli razem 2,8l jak zaleca instrukcja serwisowa. Czy to optymalna ilość oleju? trudno powiedzieć bo nie uzyskałem nigdzie odpowiedzi czy te 2,8l jest zalecane do suchej skrzyni czy przy wymianie. Sama regulacja linek jest banalnie prosta(wyjmij aku i jego podstawkę) łatwy dostęp do wybieraka i korka wlewu oleju. jednak zanim zdecydujesz się na spuszczenie oliwy zdemontuj górę i poluzuj korek wlewu oleju bo potrafi być mocno zapieczony i byle imbusikiem możesz nie dać rady,a jak najpierw spuścisz stary to będziesz miał problem.
    Pozdrawiam.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 159 2.0 JTDm SW
    Postów
    416

    Domyślnie

    Potwierdzam z tą śrubą ja właśnie popełniłem ten błąd ale po walce udało się odkręcić ale gacie miałem pełne hehe.
    Ja zalałem fuscha akurat bo taki polecali z czego pamiętam 2.7 l.

Podobne wątki

  1. Ciężko wchodzi 2 bieg.
    Utworzone przez dejvid27 w dziale GT
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 18-05-2015, 18:55
  2. [159] nie wchodzi wsteczny, 1 bardzo ciężko.
    Utworzone przez prv87 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 27-01-2015, 10:56
  3. Ciężko wchodzi 1 i 2 bieg. Zgrzyty
    Utworzone przez Clubers w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 29-10-2013, 20:44
  4. [146] Sprzęgło ciężko wchodzi.
    Utworzone przez drago256 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-03-2012, 08:10
  5. Ciężko wchodzi wsteczny i jedynka
    Utworzone przez tomaszko79 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-11-2009, 21:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory