Witam,
Wychodzi na to, że będę zmuszony zrzucić skrzynię w celu wymiany większości elementów gumowych z tyłu. Z racji iż mój egzemplarz cierpi na typowe usterki zgrzytającego drugiego biegu oraz metalicznego "rzężenia" na luzie chciałbym zrobić rozpoznanie w opcjach naprawy tych dwóch problemów.
Odnośnie remontu generalnego skrzyni czy możecie polecić warsztat, który bez problemu podjął się generalnego remontu takiej skrzyni, zrobił go dobrze, nie przeciągał z terminami i nie wystawił rachunku 2x większego niż wstępna wycena?
Niby manual jak każdy inny, ale już raz naciąłem się na warsztat, który starość Alfy wykorzystał do przedłużania terminu i podbijania stawki.
Drugie pytanie to czy znacie kogokolwiek kto robi tzw. odelżanie kół zębatych przez nawiercanie otworów? Szukając po internetach w Polsce nikogo nie znalazłem. Zabieg podobno przedłuża życie synchronizatorów i wydaje się mieć to sens.
Jeśli chodzi o przyczyny rzężenia na luzie, to najczęściej wymieniane przyczyny na alfabb, to: łożyska w obudowie sprzęgła, wyrobione wielokliny, źle dokręcony krzyżak wału do wieloklinu, luźne sprężyny sprzęgła (te mniejsze, niewidoczne z zewnątrz - podobno da się je zaspawać bez skutków ubocznych).
Chętnie wysłucham Waszych opinii jakie są najczęstsze przyczyny i co tak naprawdę pomaga. Przy każdej z diagnoz zazwyczaj podpisywały się nie więcej niż 2/3 osoby.
Pozdrawiam