Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: Różnica wynikow z hamowni rolkowej a z tej na koło

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Bartol
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    pabianice
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    291

    Domyślnie Różnica wynikow z hamowni rolkowej a z tej na koło

    Witam hamował ktoś z was auto na rolkowej hamowni i takiej na koło w warunkach drogowych? Interesuje mnie jaka jest różnica ? wg naszych wyliczeń wychodzi ze ok 10 - 15 koni ale wolałbym żeby ktoś to potwierdził

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Wg mnie na drodze będzie różnicę powodować opór powietrza. Tylko tak domyślam się
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    Bartol, podaj wszystkie dane, na podstawie których wyliczyłeś sobie te 10-15KM.

    jaboleq, zanim takie pierdoły zaczniesz pisać, najpierw się dowiedz jak to w ogóle działa, potem dopiero komentuj.


    W praktyce różnica mieści się w błędzie pomiarowym, do 2KM w obie strony. Pod warunkiem, że Dynomet jest poprawnie skonfigurowany. Co ciekawe, przy spełnieniu tego warunku Dynomet pokaże bardziej realny wynik niż np MAHA.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał siewcu Zobacz post
    jaboleq, zanim takie pierdoły zaczniesz pisać, najpierw się dowiedz jak to w ogóle działa, potem dopiero komentuj.
    Widzisz kolego jednak co napisałem pierdołą nie jest a Ty nie potrafisz inaczej odpisać niż próbować mnie obrazić.
    A wystarczyło napisać, że akurat nie ma wpływu wiatr, powietrze itp gdyż:
    - korekcja pomiarów wg normy DIN70020 zapewnia, iż ani temperatura ani ciśnienie powietrza nie wpłynie na wahania pomiarów mocy
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  5. #5
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    temperatura może i nie wpłynie na wynik o ile oba pomiary będą przy tej samej temp robione ...

    bo jak jeden pomiar będzie przy +30
    a drugi przy +8
    to wg mnie te drugie warunki będą lepsze dla osiągnięcia lepszego wyniku








  6. #6
    zgredek
    Gość

    Domyślnie

    a mi się ciągle wydawało że pomiarami to se można podetrzeć a ważne są czasy przyspieszenia i elastyczności - głupi byłem

    a tak na serio - jesli wszystko jest prawidłowo skonfigurowane i pomiar drogowy jest na "równym" bez uskoków podjazdów zjazdów itp to różnice są w granicach błędu pomiarowego czyli jak piszą koledzy do 2% (w dupohamowni nie odczuwalne)

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Bartol
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    pabianice
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    291

    Domyślnie

    liczylismy na pdstawie dwoch seatow (ibiza 130 km po programach), jedna była hamowana na rolkach druga na drodze , ta na drodze miala wynik mniejszy wlasnie o jakies 15 % , a na 1/4 mili obie chodza tak samo

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Lucas
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Chojna
    Auto
    AR 156 2.4JTD '99 136KM, AR 156 SW TI 20V 175km
    Postów
    268

    Domyślnie

    Dobra dobra ale wg mnie moc silnika to jedno a osiągi to drugie, auta o różnej mocy mogą mieć podobne osiągi ponieważ różnią się np. masą.
    AR 156 2,4JTD 136KM '99 Blue Cosmo met.
    Nissan Navara 4x4 D22 DoubleCab 2,5TD 103KM '01
    Polcomtex.pl - usługi brukarskie

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Pomiar pomiarowi nigdy nie będzie równy,czy to na drodze ,czy na tej samej hamownii zaraz po pierwszym hamowaniu.Zbyt wiele czynników się zmienia ,chocby atmosferycznych,stąd nie mozna załozyć ,że pomiar na hamownii obciążeniowej będzie o 10km większy ,czy mniejszy niż na dynomecie,aczkolwiek hamownia obciązeniowa "pomyli" się nieznacznie,a dynomet,cóz,tak naprawdę może nam pokazywać co zechcemy,wystarczy podać błędną wagę auta,lub pojedziemy na nierówną drogę,lub raz zmierzymy auto pod wiatr,a raz z wiatrem.

  10. #10
    zgredek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bartol Zobacz post
    liczylismy na pdstawie dwoch seatow (ibiza 130 km po programach), jedna była hamowana na rolkach druga na drodze , ta na drodze miala wynik mniejszy wlasnie o jakies 15 % , a na 1/4 mili obie chodza tak samo
    a skrzynie biegów maja te same? a masy te same? za dużo zmiennych. Jeśli chcesz sprawdzić jak mierzy hamownia to musisz mieć to samo auto, warunki pogodowe takie same, nie mówiąc już o drodze jeśli używamy drogowej. Poza tym drogowa bardziej niż cokolwiek innego nadaje się do strojenia - bo nigdy nie jesteś w 100% idealnie zasymulować w warsztacie warunków drogowych

Podobne wątki

  1. Luźne koło, koło rusza się wraz z tarczą na lewarku.
    Utworzone przez Hoster w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 03-08-2015, 15:14
  2. Badania na hamowni
    Utworzone przez kubaku w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 29-04-2014, 17:52
  3. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-02-2013, 23:43
  4. 2.0 JTS na HAMOWNI
    Utworzone przez cuoreventi w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 20-04-2010, 18:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory