Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Alfa romeo 145 1.4 ts

  1. #1
    batmuz09
    Gość

    Domyślnie Alfa romeo 145 1.4 ts

    Witam!!!

    posiadam alfe romeo 145 z silnikiem 1.4TS... autko ogólnie jest dla mnie bardzo fajne i jeżeli chodzi o silnik to wogole sie nie psuje ... i wszystko jest ok tylko czasem troche koników brak a nie chce zmieniać auta ... czy można jakimś sposobem choć troche podnieść moc ? tylko żeby nie było to zbyt kosztowne i nie podwyższało spalania... a i mam jeszcze jedno pytanie czy warto wyciąć katalizator ? nie wiedziałem gdzie wstawic ten temat ale ...

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Ogólnie rzecz biorąc zawsze się da poprawić fabrykę ale "nie było to zbyt kosztowne" nie przejdzie. Jeśli chcesz mieć coś mocniejszego to szukaj silnika 2.0TS. Wyjdzie najtaniej i najbardziej efektownie.
    Co do katalizatora to po co chcesz go wyciągać? Mity i strumiennicach można wsadzić między bajki Chyba, że już tak bardzo chcesz to wsadź zamiast katalizatora rurkę a nie żadne wynalazki z allegro.
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Z 1.4 można próbować wałków od 2.0 (ktoś to już robił na AC, ale nie sprawdził na hamowni, ponoć auto straciło nieco dołu, ale góra subiektywnie lepsza), portingu głowicy (duży koszt, ok. 3000-4000 zł efekt ok 10% lepsza charakterystyka w całym zakresie, zwykle mniejsze spalanie, lepsza praca silnika), nowej mapy wtrysku czyli chipa (najmocniejsze jakie widziałem to 113KM). Strumienica odpada (potrafi spierniczyć całą charakterystykę, albo sporo dać - totalna losowość), wywalenie kata szkodzi najwyżej na przeglądach, stożka nie polecam ogólnie do TSów, bo przepływka siada. Przekładka wymaga zasadniczo zmiany całego zespołu napędowego (skrzynia od 1.4 jest dość krótka) i sterowania z wtryskami na to z danej wersji.
    Wszystkie modyfikacje wymagają 100% sprawności technicznej. Przed wykonaniem skonsultuj się z diagnostą lub mechanikiem
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  4. #4
    Użytkownik Ogier Avatar mar222
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa 164
    Postów
    149

    Wink

    Zalezy jakimi funduszami dysponujesz wyciecie kata daje około 1KM wyciołem i wstawiłem kwasówke tłumik koncowy też zamienił bym na pustak i filtr sportowy mam jamexa i jestem zadowolony ale nie stożek bo w ts sie przepływki sypią od stożków
    i przepustnica jest tez ciekawym rozwiazaniem zobacz pod jakim kątem ci sie otwiera
    ponoć jest jakas rezerwa 10-15 stopni która mozna zlikwidowac tak aby sie otwierała pod kątem prostym(słyszałem nie testowałem) oraz zapłon jezleli zapłon pokrywa się prawie z szczytowym położeniem tłoka, to dobrze. Niestety większość producentów, celem zmniejszenia obciążenia silnika przesuwa zapłon tak, aby tłok przeszedł już za skrajne położenie, przez co ryzyko spalania stukowego maleje do zera a obciążenie wału korbowego jest dużo mniejsze. Cóż z tego, gdy zapłon następuje przy niepełnej kompresji! Przyśpiesz minimalnie zapłon aż do momentu gdy silnik zacznie nieco głośniej pracować Opóźnij minimalnie i zablokuj. Nie przeholuj! Zrównanie się momentu szczytowego położenia a momentu zapłonu to granica ostateczna!!! Świece tez ważna rzecz nalepiej wielo elektrodowe lepiej i szybciej spala sie mieszanka.To nie sa takie (mody) ktore dadza ci tak jak magicze magnetyzery 50KM ale z te 15-18KM bedziesz miał.
    Ostatnio edytowane przez mar222 ; 23-02-2011 o 01:07

  5. #5
    b.pawelek
    Gość

    Domyślnie

    rzeźba w 1.4 we 145 nie ma większego sensu. Przecież to auto w wersji QV waży tyle co 156. Jak dla mnie tylkoz 2.0 ma to szanse jakoś godnie się przemieszczać, a raczej tylko montaż tej jednostki ma rozsądne przełożenie kosztów do zysku mocy.

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Dokładnie tak.
    Teraz do tego auta, które było opisywane na AC z wymienianymi wałkami (i nie tylko) składamy silnik 2.0 .
    Po prostu po pewnym czasie mocy i tak zabrakło.
    Jeśli chciał byś taniej, to 1.8 TS.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory