Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 28

Temat: [156] Blow off do 2.4 JTD

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bosniak_sg
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    2.0 JTS GT Selespeed 08r
    Postów
    402

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kayrol
    bosniak_sg, wybacz, ale nie zrozumiałeś. Nie wypowiadałem się na temat turbo benzyny bo to nie jest temat o TB. A w dieslu dump valve dzialaina inaczej niz blow off w benzinie... więc nie wypisuje nie rodem ze średniowiecza ... :wink:
    Taaak inaczej???, to może mnie rozjaśnisz???, bo ja nic nie pisałem o benzynie, zreszta nie widziałem, aby w benzynie fabrycznie występował blov off, no chyba, że w jakimś nowym subaru albo miśku, natomiast wszędzie wystepuje dump valve którego później wymieniają właśnie na blow off..

  2. #12
    Kayrol
    Gość

    Domyślnie

    Czyli, twierdzisz ze do diesla mozna zamontowac bezproblemowo blow offa tak samo jak do turbo benzin ? To ze nie ma przepustnicy to nie jest duzy problem, ale po co skoro cytuje " zero zmian a nawet minimalny spadek mocy i odczuwalny turbo lag"
    Wypowiedz posiadacza blow offa. :?

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bosniak_sg
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    2.0 JTS GT Selespeed 08r
    Postów
    402

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kayrol
    Czyli, twierdzisz ze do diesla mozna zamontowac bezproblemowo blow offa tak samo jak do turbo benzin ? To ze nie ma przepustnicy to nie jest duzy problem, ale po co skoro cytuje " zero zmian a nawet minimalny spadek mocy i odczuwalny turbo lag"
    Wypowiedz posiadacza blow offa. :?
    Twierdze, że tak,, można zamontować!

    Nic nie pisałem o braku przepustnicy!

    Skąd wyczasnąłeś ten cytat? Bo ja w przeciwieństwie do ciebie moge wkleić kilka cytatów w których jest pozytywne podejście do blow off choćby np. słynna wikipedia

    Zawór upustowy różnicy ciśnienia(ang.Blow Off) utrzymuje stałe ciśnienie w układzie dolotowym turbo doładowanym silnika spalinowego.

    Gdy przepustnica będzie zamknięta powietrze pompowane przez turbosprężarkę, (która jest dalej na obrotach) wylatuje przez zawór upustowy. Zapobiega zwiększaniu ciśnienia w układzie, które może mieć zły wpływ na układ i może przyczynić się do uszkodzenia turbosprężarki.

    Dzięki temu również turbina nie traci obrotów, możemy włączyć następny bieg i sprężarka od razu zacznie pompować powietrze, ciśnienie między przepustnicą a komorą spalania i między przepustnicą, a turbosprężarką jest takie same, przy czym silnik reaguje na otwieranie i zamykanie przepustnicy "łagodniej".


    www.tuninginfo.pl
    Podtrzymanie turbo
    Moment obrotowy silnika z turbo może gwałtownie spaść po zmianie biegu, jeśli kierowca na długo puścił pedał gazu. W tym przypadku, objętość spalin wymagana do rozpędzenia turbiny gwałtownie zmaleje. Są dwie metody walki z tym zjawiskiem: zawory upustowe i wyczynowe systemy podtrzymania turbo.

    Zawór upustowy "upuszcza" część powietrza, które zostaje ściśnięte pomiędzy kompresorem a zamkniętą przepustnicą (co dzieje się podczas zmiany biegu) W teorii ma to powodować, że kompresor kręci się swobodnie, a wytworzone ciśnienie ucieka przez otwarty zawór. Dzięki temu, po ponownym wciśnięciu gazu, dysponujemy od razu pełnym ciśnieniem doładowania. W praktyce niestety nie działa to aż tak wydajnie.

    Innym podejściem jest "anti-lag" - system podtrzymania turbo, stosowany w wyczynowych samochodach. Tu, kiedy tylko zamykasz przepustnicę, wprowadzane i zapalane jest paliwo wewnątrz kolektora wydechowego. Powoduje to serię eksplozji przed turbiną i wytwarza dość gazu wydechowego, aby "napędzić" turbinę. Zapewnia to dostęp do pełnego momentu obrotowego od razu po ponownym wciśnięciu pedału gazu.


    Cytat ze strony greddy

    ZASADA DZIAŁANIA ZAWORU BLOW OFF
    Zawór blow-off działa po gwałtownym zdjęciu nogi z gazu. Rozpędzona turbina tłoczy powietrze do cylindrów i gdy nagle powietrze napotyka zamkniętą przepustnicę, turbina zostaje błyskawicznie wyhamowana. Niszczy się turbo i spadają osiągi silnika. Zapobiega temu zawór blow-off który otwiera się po zamknięciu przepustnicy i wypuszcza nadmiar sprężonego powietrza.Żywotność turbiny zostaje wydłużona.

    DODATKOWY EFEKT
    W PASTACI ZNANEGO WSZYSTKIM ODGŁOSU (pssssss )



    a to cytat zaczerpniety ze strony honda.slask.pl facet jeździ na ćwiartke (wyscigi równoległe na 1/4 mili 402,5 metra podaję jakbyś nie wiedział co to)

    Poniżej przedstawiam opis zasady działania turbo zaczerpnięty z jednej ze stron.

    Turbo doładowanie to to co dodaje nam skrzydeł, mówiąc ogólnie zwiększa osiągi silnika. Zasada działania jest dosyć prosta, wydobywające się z silnika spaliny posiadają ogromny potencjał energii która w silnikach bez sprężarki jest tracona wydalana do atmosfery, po prostu niewykorzystana Umieszczenie na drodze spalin turbiny powoduje że energia spalin jest zmieniona na ruch obrotowy, który zostanie wykorzystany do sprężenia powietrza dopływającego do cylindrów. Proste! Im więcej powietrza dostanie się do cylindrów tym większa może być osiągana moc. Budowa wszystkich turbosprężarek jest podobna, na jednej stronie łożyskowanego wałka znajdziemy łopatki turbiny a z drugiej łopatki sprężarki.
    Obudowa sprężarki ma taki kształt aby można było rozpędzić turbinę do kilkudziesięciu tysięcy obrotów.
    Dzięki temu powietrze może być sprężona do wysokiego ciśnienia. Jednak turbo nie może działać samo ze sobą gdyż niechybnie doprowadziła by do "rozwalenia" /dosłownie/ silnika i samej turbiny. Aby temu zapobiec stosuje się zawory upustowe które w zależności od tego jak zbudowana jest turbina upuszczają sprężone powietrze lub spaliny przed sprężarką. W silnikach benzynowych stosowane są zawory na dolocie /blow-off i waste-gate/ oraz jeden /by-pass/ w układzie wydechowym przed sprężarką. Gdy silnik pracuje na biegu jałowym wszystkie zawory są zamknięte gdyż potrzebna jest duża dawka sprężonego powietrza. Przy podniesieniu obrotów lekko otwiera się zawór by-pass aby nie dopuścić do drastycznego wzrostu ciśnienia doładowania/znaczna część spalin omija wtedy sprężarkę przez co jej obroty nie są zbyt wielkie/. Ciśnienie w układzie dolotu reguluje zawór waste-gate, przeważnie steruje nim komputer za pośrednictwem elektromagnesu który unosi się i wypuszcza część sprężonego ładunku/zmniejsza się ciśnienie doładowania/. Zawór blow-off działa po gwałtownym zdjęciu nogi z gazu, rozpędzona turbina tłoczy powietrze do cylindrów i nagle napotyka zamkniętą przepustnicę, zostaje bardzo szybko wyhamowana , niszczy się turbina i spadają osiągi silnika. Zapobiega temu zawór blow-off który otwiera się po zamknięciu przepustnicy i wypuszcza sprężone powietrze. Stosuje się też tzw. intercoolery mają za zadanie tak ochłodzić doładowane powietrze aby było one jak najgęściejsze, przez co w cylindrach udaje się zmieścić więcej powietrza, a co za tym idzie jeszcze polepszyć osiągi silnika. Silniki diesla nie mają zaworu blow-off gdyż nie posiadają przepustnicy zawór by-pass jest ostatnio zamieniany na specjalną kierownicę znajduje się ona pod sprężarką. Nazywamy to rozwiązanie turbiną o zmiennej geometrii. Kierownica taka składa się przeważnie z łopatek które mają możliwość poruszania się. W ten prosty sposób można regulować dopływ spalin do turbiny. Nowoczesne sprężarki są trwał ale trzeba stosować się do kilku zasad: dobry olej wymiana nie rzadziej niż zaleca producent Nie należy od razu po uruchomieniu wykorzystywać pełnej mocy silnika Po forsownej jeździe turbinie trzeba dać czas na ostygnięcie ,minuta pracy na wolnych obrotach załatwi sprawę Powyższe uwagi skierowane są do użytkowników wszystkich pojazdów wyposażonych w turbosprężarkę.

    Zawór upustowy (Blow off valve)

    Zawór służący do upuszczania nadmiaru ciśnienia w autach zaopatrzonych w turbinę oraz przepustnicę.
    Zazwyczaj są to silniki benzynowe. W momencie gdy turbina wytwarza znaczne ciśnienie doładowania, natomiast kierowca zdejmie nogę z gazu, zamknięcie przepustnicy powoduje, że powietrze tłoczone przez przepustnicę nie znajduje żadnego ujścia i może uszkodzić przepustnicę oraz niepotrzebnie zatrzymywać rotor turbiny. W takim przypadku zawór blow-off upuszcza sprężone powietrze do atmosfery. Awaria zaworu prowadzi zazwyczaj do obniżenia lub zaniku doładowania (zablokowany w pozycji otwartej) lub uszkodzenia silnika krokowego przepustnicy lub jej mechaniki (zablokowany w pozycji zamkniętej).
    Mogę tak do wieczora podawać cytaty, xreszta zobacz jak mają porobione goście motory na wyścigi i każdy ma zawór upustowy, w przeciwienstie do np. magnetyzerów gdzie ich nikt nie zakłada bo to przysłowiowe placebo.
    UFF.

  4. #14
    Kayrol
    Gość

    Domyślnie Re: [156] Blow off do 2.4 JTD

    Cytat Napisał Starscream
    Witam, jaki i czy jest sens zakładania zaworu blow off do diesla? Ma on chronić turbo, nawet widziałem kilka diesli z tym urządzeniem, ale nie mam wyrobionego zdania, ktoś się wypowie?
    Lektura fajna, ale nic tam nie jest napisane o silnikach wysokoprężnych. Jest aby jedno zdanie " reguła ta tyczy sie do wszystkich silników turbo doładowanych ".
    Uparłeś się i agresią starasz się coś udowodnić, trochę nie rozumiem twojego podejscia.
    Widzisz jakie jest pytanie?
    Kolega pyta czy jest sens zakładania blow offa do diesla, ja osobiscie mówie ze nie ma sensu.
    Czy się da ? oczywiscie ze się za.
    Do czego bijesz ? nie wiem ;//
    Pozdrawiam

    PS. co do mojego cytau - http://www.youtube.com/watch?v=rzhAD...eature=related
    "Jukonja (1 tydzień temu)
    Odpowiedz
    there is NO performance/response improvement, maybe a even a 0.01hp loss and more turbo lag!
    "


    Przeczytałem końcówke kilka razy i chyba juz rozumiem, pewnie zrozumiałeś moje zdanie jako " blow off jest niepotrzebny " Tekst który wkleiłeś to sama święta prawda o blow off, Cały temat mówi o potrzebie wymiany zaworu na syczący a nie samego istnienia blow offa w układzie doprowadzania powietrza. Mam nadzieje ze się zrozumielismy. Jeszcze raz pozdro

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bosniak_sg
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    2.0 JTS GT Selespeed 08r
    Postów
    402

    Domyślnie

    O widzę, że zaczynasz łapać, ja nie pisałem w odpowiedzi na pierwszego ogólnego posta tylko cytowałem Twojego, i wszystko co pisałem dotyczy właśnie tego Twojego. Typu "poprostu osłabisz samochód", "blow off upuszcza nadmiar ciśnienia z power rury po odpuszczeniu gazu, co za tym idzie tracisz całe ciśnienie " to sa wierutne bzdury, "power rury" (co to jest - rura dająca moc???), a czy jest sens jego zakładania do diesla to juz inny temat dla mnie. A tak w ogóle to temat nie dotyczy wymiany z niesyczącego na syczący tylko w ogóle założenia go. Również pozdro.

  6. #16
    Kayrol
    Gość

    Domyślnie

    hehe, tak mi się napisało, kiedyś w warsztacie ktoś tak powiedział na rure odrazu za turbem ( lekki sarkazm). A moze ktoś ma u siebie taki zawór i opowie o nim ?

  7. #17
    pikero
    Gość

    Domyślnie

    ja mam w swojej benzynie, po zamknięciu przepustnicy nadmiar ciśnienia (pobrane nad przepustnicą), otwiera zawór upuszczając je do odpowiedniej wartosci czyli do takiej na jaką jest ustawiony (siłą sprezynki), po zapieciu kolejnego biegu odpowiednia dawka powietrza czeka żeby w połączeniu z oktanami wcisnąć mnie w fotelik

  8. #18
    Starscream
    Gość

    Domyślnie

    jeżeli mam być szczery, to tak jest w tym temacie napisane, że nie wiem co mam o tym myśleć.. Blow off jest dobrym rozwiązaniem, bo przedłuża żywot turbosprężarki i tyle zrozumiałem, bo tylko o to mi w praktyce chodziło. A po dalszych modach mojego silnika będzie on chyba jak najbardziej wskazany.

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Odświeżam temat.

    Jak to jest w przypadku nowszych JTDm'ów? My chyba mamy przepustnicę... Czy po virusie będzie wskazany BOV ?

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Someone83
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Piotrków Tryb/Poniatów
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9MJTD 150KM
    Postów
    416

    Domyślnie

    Cytat Napisał twardy Zobacz post
    Odświeżam temat.

    Jak to jest w przypadku nowszych JTDm'ów?
    Dokładnie też chciałbym się dowiedzieć jak to wygląda w przypadku JTDm ( 1.9 JTDM 150KM ). Nie interesuje mnie to czy to jest potrzebne czy nie bo akurat swoje zdanie mam na ten temat ( turbo jest najważniejsze ). Tak samo jak to czy taki zawór dodaje mocy czy odejmuje. To jest bzdura bo takie zawory nie działają negatynie ani pozytywnie na moc silnika. Najbardziej interesuje mnie czy można taki zawór założyć do tych silników i gdzie moża go kupić ( na allegro niema żadnego ). Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. [159] Blow off. W 2.2 jts
    Utworzone przez kochan159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 12-02-2014, 18:09
  2. Blow-off w V6 TB
    Utworzone przez Yacek w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 56
    Ostatni post / autor: 06-04-2012, 16:27
  3. [164] blow off
    Utworzone przez berciko1 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-10-2010, 18:52
  4. [145] Blow Off w jtd
    Utworzone przez AR1451,9JTD w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 01-04-2009, 21:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory