Korczu a gdzie ty masz u siebie spryskiwacze???
jaki to jest ksenon??? 6000???
Jak na przeglądach??? Dajesz w łape czy przechodzi???
Ksenon na odbłyśniku mozna regulować????
Pozdrawiam
Korczu a gdzie ty masz u siebie spryskiwacze???
jaki to jest ksenon??? 6000???
Jak na przeglądach??? Dajesz w łape czy przechodzi???
Ksenon na odbłyśniku mozna regulować????
Pozdrawiam
spryskiwacze mam oryginalne w zderzaku,Napisał b.pawelek
xenon 6000K
na przegladzie jeszcze nie bylem,ale nie sadze aby to w polsce bylo jakims problemem,przechodza auta nie z takimi rzeczami,
tak xenon na obłysniku mozna regulowac,
rowniez pozdrawiam.
ale czy przypadkiem ta alfa ma soczewki ???
Niech może jakies foot pokaże któryś z kolegów który ma to na zwykłej lampie w 156???
I powie co dokładnioe zrobił z tym reflektorem. Spryskiwacze itd??? i Czy nie było problemu z jego wyregulowaniem???
A tak w ogole to na czym polega regulkacja którą robią w serwisie???
Da sie ją zrobić samemu.
Pozdrawiam
Odnosząc się do tego artykułu w interii: tak jak pisałem do lamp z odbłyśnikiem nie bardzo się te zestawy nadają. Natomiast w soczewkach (obojętnie czy to H7 czy ksenon) podawana w artykule granica światło - cień jest wyraźnie rysowana i może to każdy sprawdzić u diagnosty. Dodatkowo ja porównywałem swoje światła z oryginalnymi światłami ksenon w Fordzie Mondeo mojego taty i nie zauważyłem różnicy w oślepianiu. Dodam, że w starszych autach z oryginalnymi ksenonami układ samopoziomujący nie działa na tyle szybko aby równoważyć strumień światła na wybojach, ale już na dłuższej górce daje radę. W nowych autach coraz częściej układ samopoziomujący razem z żyroskopem jest wbudowany w sam reflektor i pozwala na szybszą reakcję układu poziomowania. W przerabianych autach z reflektorami soczewkowymi oślepiać można w czterech sytuacjach: jeśli mamy mocno zabrudzony reflektor, przy podjazdach pod górki, na wybojach i jeśli mamy źle ustawione reflektory (również jeśli zapomnimy o regulacji ręcznej).
Oczywiście nie zmienia to faktu, że moja przeróbka jest niestety nielegalna w świetle prawa, no ale jak ktoś z komentujących artykuł zaznaczył - kiedyś trzecie światło stop też było nielegalne
Dziwi mnie natomiast, że ciągle mądrzy redaktorzy pomijają temat ogólnie źle ustawionych reflektorów w autach jeżdżących po naszych drogach. Czy auto z oryginalnymi ksenonami świecącymi gdzie popadnie stwarza mniejsze zagrożenie ? Chyba w takim wypadku policja również powinna zabierać dowody. Jakoś nie znam takiego przypadku wśród znajomych i nie widziałem w programach typu "Drogówka", aby kiedykolwiek takie auto zostało zatrzymane :? No ale wygodniej jest widocznie łapać za niebieskie światła pozycyjne niż faktycznie dbać o to, aby po drogach poruszały się auta sprawne technicznie
niz znam osobiscie ale znalazłem na necie hid w 156 oto jak to wyglada,jest to zarnik 12000k wiec zdecydowanie ciemniejsza barwa swiatła niz moje 6000K.pozdroNapisał b.pawelek
czyli jedyny problem mojego auta z odbłyśnikiem to bedzie rysowanie tej granicy: światło cień???
Pozdrawiam
widziałm dzisiaj punto 1 na ksenonach. Klosze brudne a dobrze fajnie swiaeciły. Pozdrawiam
chłopie zakładaj te xenony jak ci sie podobaja,wyreguluj na stacji diagnostycznej i ciesz sie białym swiatłem :mrgreen:
pojawią się u mnie w połowie przyszłego miesiąca
A na czym polega ta regulacja na stacji i czy jest droga???
spryskiwaczy nie montuje, alfa 166 tęz ich nie miała i żyje.
Pozdrawiam
Chodzi o to, że w dosyć sporej części aut już seryjnie reflektory są kiepsko zaprojektowane i dają bardzo dużo światła rozproszonego. Swego czasu były co jakiś czas zestawienia testowe reflektorów bodajże w "Motorze" lub "Auto Świecie" i dawały pewne pojęcie jak czasami producent może skopać reflektory. Jeśli w 156 jest ten problem, to zakładając mocniejsze źródło światła będziesz oślepiał innych nawet przy dobrze ustawionych reflektorach, gdyż spora część światła będzie waliła powiedzmy w niebo. W soczewkach już konstrukcyjnie jest to lepiej pomyślane (co nie znaczy, że nie mają światła rozproszonego), aczkolwiek klosz może to wszystko popsuć i światło z soczewki rozpraszać.Napisał b.pawelek
Widziałem już kilka aut z HIDami na odbłyśnikach i faktycznie niektóre sprawiają wrażenie, że mają źle ustawione światła, a podejrzewam iż jest to właśnie problem tego światła rozproszonego.
P.S. Regulacja polega na tym, że jedziesz powiedzmy na stację diagnostyczną (tam gdzie robisz przeglądy techniczne) i prosisz o sprawdzenie oraz ewentualne wyregulowanie świateł. Kosztuje to około 15-20 zł i trwa 5 minut. Nie mów, że nigdy ci nie przeglądzie ustawień świateł nie sprawdzali ? Jeśli faktycznie nie, to tylko potwierdza to moją opinię na temat olewania w naszym kraju tej sprawy przez diagnostów i policję :?