Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: ktora specyfikacja jest wyższa?

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Czechowice
    Auto
    Giulietta Veloce 200/420 by Cinsoft
    Postów
    711

    Domyślnie ktora specyfikacja jest wyższa?

    pytanie do specjalistow od olejow, ktora specyfikacja oleju przekladniowego jest wyzsza(lepsza) i swidczy o jego lepszej jakosci/klasie API GL5 czy API GL4?

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    GL-4 - przekładnie stożkowe i hipoidalne pracujące w umiarkowanych warunkach, mosty napędowe z hipoidalnym uzębieniem o małym wyboczeniu osi, mechaniczne skrzynie biegów (zawiera bardzo dużo dodatków uszlachetniających, w tym EP);
    Ten olej stosowany był we wczesniejszych modelach z lat 90 i był normą , bo taki wówczas olej był prawdopodobnie popularny i wystarczający.

    GL-5 - skrzynie manualne, przekładnie główne i hipoidalne o dużym wyboczeniu osi, eksploatowane w najtrudniejszych warunkach, przekładnie o zmiennym obciążeniu (zawiera cały pakiet dodatków);
    Olej ten upowszechnił się w nowych generacjach samochodów. Aktualnie stosowany jest do bardziej wymagających skrzyń biegów.
    Dodatkowo:
    Jeśli chodzi o oleje spełniające wymagania klasy GL-4 (najczęściej stosowany olej) i GL-5 jednocześnie (np. Fuchs Titan Renep 8090 MC SAE 80W-90, Texaco Multigear S SAE 75W/90, BP Energear SHM-M SAE 75W/90, Valvoline Synpower Gear Oil TDL SAE 75W/90 czy Motul MotylGear SAE 75W/90), to można je stosować w skrzyniach, w których producent dopuszcza stosowanie płynów o klasyfikacji GL-4. W innych przypadkach nie zaleca się stosowania oleju klasy GL-5 z uwagi na możliwość korozji stopów kolorowych, z których są wykonane np. synchronizatory.Skrzynie biegów zblokowane z przekładnią główną i mechanizmem różnicowym (auta klasy SUV, np. Honda CR-V, Toyota RAV-4 czy Suzuki Ignis 4x4) wymagają stosowania olejów o klasie lepkości SAE 80W-90 lub SAE 75W-90 (np. Castrol TAF-X, Motul 90 PA SAE 90) i specyfikacji jakościowej API GL-4.

    Podsumowując: O wyborze może decydować jedynie aspekt finansowy oraz opinia, że im wyższy nr tym lepszy olej.



  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Czechowice
    Auto
    Giulietta Veloce 200/420 by Cinsoft
    Postów
    711

    Domyślnie

    pytałem bo musze zalac u siebie skrzynie a na nalepce pod maska mam napisane Tutela ZC 75 synth (API GL4) / Tutela Car Matryx (API GL5)

  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Cytat Napisał kinol156 Zobacz post
    pytałem bo musze zalac u siebie skrzynie a na nalepce pod maska mam napisane Tutela ZC 75 synth (API GL4) / Tutela Car Matryx (API GL5)
    możesz spokojnie lać GL4, która była zalecana fabrycznie, a GL5 po prostu jest lepszy.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Czechowice
    Auto
    Giulietta Veloce 200/420 by Cinsoft
    Postów
    711

    Domyślnie

    taki tez wlasnie zakupilem bo matryxa nie mieli na sklepie takze problem sie sam rozwiazal

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Zieloo pisałeś to czy skopiowałeś? Bo w twoim poście jest wyraźnie
    Cytat Napisał zieloo007 Zobacz post
    Jeśli chodzi o oleje spełniające wymagania klasy GL-4 (najczęściej stosowany olej) i GL-5 jednocześnie (...), to można je stosować w skrzyniach, w których producent dopuszcza stosowanie płynów o klasyfikacji GL-4. W innych przypadkach nie zaleca się stosowania oleju klasy GL-5 z uwagi na możliwość korozji stopów kolorowych, z których są wykonane np. synchronizatory.
    , czyli nie tylko cena i opinia. Do skrzynek wymagających oleju GL-4 NIE WOLNO lać oleju GL-5.

  7. #7
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Cytat Napisał żuwik Zobacz post
    Zieloo pisałeś to czy skopiowałeś? Bo w twoim poście jest wyraźnie, czyli nie tylko cena i opinia. Do skrzynek wymagających oleju GL-4 NIE WOLNO lać oleju GL-5.
    Kumpel zalał rok temu GL-5 i śmiga do dziś bez problemu.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Nie wątpię. Powody mogą być dwa:
    1. Korozja synchronizatorów jeszcze nie jest odczuwalna,
    2. jego skrzynka dobrze trawi GL-5.

    Tak jak pisze w tekście, GL-5 jest agresywny dla materiału z którego wykonane są synchronizatory w niektórych skrzynkach. Jeżeli producent zaleca GL-4, zazwyczaj oznacza to, że GL-5 nie powinno się stosować. Synchronizatory będą korodować aż w końcu stracą swoje parametry.

    To nie są oleje lepszy i gorszy. To są inne oleje.

    GL-5 to też olej przekładniowy, ale z tego co doczytałem stosowany głównie do mechanizmów różnicowych, mostów i reduktorów. Są to zespoły przekładniowe o stałym przełożeniu, bez synchronizatorów.
    Ostatnio edytowane przez żuwik ; 26-09-2010 o 12:43 Powód: Uzupełnienie

  9. #9
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał żuwik Zobacz post
    GL-5 to też olej przekładniowy, ale z tego co doczytałem stosowany głównie do mechanizmów różnicowych, mostów i reduktorów. Są to zespoły przekładniowe o stałym przełożeniu, bez synchronizatorów.
    I nie ma mieszanki stopów (metali kolorowych)

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Cytat Napisał kinol156 Zobacz post
    pytałem bo musze zalac u siebie skrzynie a na nalepce pod maska mam napisane Tutela ZC 75 synth (API GL4) / Tutela Car Matryx (API GL5)
    Jesteś pewny, że MATRYX ma API GL5, a nie GL4 ?

    Jeden i drugi będzie dobry. ZC SYNTH jest żółty, MATRYX - czerwony. Jak będziesz zlewał to sobie sprawdź co miałeś.

    PS. Dopilnuj ilość zalanego oleju, bo w niektórych instrukcjach są BZDURY! Np. u mnie skrzynia przy montażu zalewana jest ilością 3,1l, natomiast przy wymianie trzeba nalać 2,9l. Instrukcja podaje 2l :/
    Ty w 1,9 masz Alfowską skrzynię, więc będzie pewnie inaczej.

Podobne wątki

  1. LPG vs JTD - ktora bardziej ekonomiczna
    Utworzone przez murek w dziale 156
    Odpowiedzi: 74
    Ostatni post / autor: 21-01-2012, 22:17
  2. Potrzebna specyfikacja/książka (brak katalziatora)
    Utworzone przez maczek_86 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-12-2010, 18:07
  3. ktora warto kupic
    Utworzone przez grechu w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-03-2010, 11:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory