Strona 2 z 11 PierwszyPierwszy 1234567891011 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 110

Temat: Pomocy Maxs obroty i wszędzie olej !!!

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sAweK
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 8V 120 km.
    Postów
    310

    Domyślnie

    Cytat Napisał majkelmu Zobacz post
    Jak sama zgasła to wypaliła cały olej. Więc raczej na turbo się nie skończy.
    Nie brała oleju przed tą akcją?
    Wysłane z mojego Mi Note 10 Lite przy użyciu Tapatalka
    Sprawdzałem na bagnecie to koniec bagnetu jeszcze łapie olej więc coś napewno oleju zostało co do turbiny to jak piszecie duże zaniedbanie z mojej strony za słabi się starałem aby to zrobić . Dzisiaj pojadę po pracy do mechanika ustalić termin zobaczymy co powie czy tylko turbo czy trzeba też silnika szukac

  2. #12
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Jeśli skończy się na wymianie turbosprężarki (i czyszczeniu reszty dolotu z oleju) to będziesz szczęśliwcem. Często silnik jest do wyrzucenia.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #13
    ZBANOWANY Znawca
    Dołączył
    10 2018
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    A.R 159 Ti 2.0 16V 2010r
    Postów
    1,046

    Domyślnie

    Zgadza się tym bardziej że po rozbieganiu nie był szybko zdławiony silnik, tylko czekał az zgasnie sam, całkiem możliwe że nie będzie się dalo obrocic wałem. Wtedy silnik do wymiany.

    Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

  4. #14
    Użytkownik Świeżak Avatar piotruś1
    Dołączył
    06 2019
    Auto
    Giulietta Veloce / Hyundai I30N Performance / Ioniq 6
    Postów
    141

    Domyślnie

    Cytat Napisał darek156 Zobacz post
    Zgadza się tym bardziej że po rozbieganiu nie był szybko zdławiony silnik, tylko czekał az zgasnie sam, całkiem możliwe że nie będzie się dalo obrocic wałem. Wtedy silnik do wymiany.

    Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
    Wprawdzie nie mam diesela ale ciekawi mnie jak można zdławić silnik w takiej sytuacji?

  5. #15
    Użytkownik Świeżak Avatar nkaroluky
    Dołączył
    08 2021
    Mieszka w
    Okonek
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150KM
    Postów
    210

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotruś1 Zobacz post
    Wprawdzie nie mam diesela ale ciekawi mnie jak można zdławić silnik w takiej sytuacji?
    jak sie rozbiega, wbijasz 5 i puszczasz szybko sprzeglo, i wtedy silnik zgasnie. odpiecie klem nic nie da, bo samochod caly czas dostaje cos do spalania (rope badz olej) i bedzie dalej chodzic, dopoki wszystkiego nie wypali

  6. #16
    ZBANOWANY Znawca
    Dołączył
    10 2018
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    A.R 159 Ti 2.0 16V 2010r
    Postów
    1,046

    Domyślnie

    Można dodatkowo pomagać hamulcem nożnym po puszczeniu sprzęgła wtedy na pewno zgasnie

    Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

  7. #17
    Użytkownik Świeżak Avatar nkaroluky
    Dołączył
    08 2021
    Mieszka w
    Okonek
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150KM
    Postów
    210

    Domyślnie

    Cytat Napisał darek156 Zobacz post
    Można dodatkowo pomagać hamulcem nożnym po puszczeniu sprzęgła wtedy na pewno zgasnie

    Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
    Raczej sama 5 wystarczy, nawet i by 3 bieg wystarczul, jesli puscimy sprzeglo szybko. Należy pamiętać, ze niektórym.na swiatlach i na jedynce potrafi zgasnac ale przy rozbieganym silniku i zwiekszonej ilosci cieczy do spalenia na jedynce byłoby ciezko zgasić bo wysokoe obroty by przeszkadzaly, dlatego im wyzej tym lepiej.

    //Ja pamiętam mialem tez rozbieganego diesla, ale byla to mozna powiedziec sytuacja w miare kontrolowana. Audi a4 b5 1.9tdi afn, proba ustawienia pompy wtryskowej na 'fasolkach', dla uzyskania lepszej dawki paliwa (oczywiście wszystko robione po podłączeniu do vaga vcds zeby ta dawke widziec, mozna było latwo w ten sposób zwiększyć dawke paliwa), ale ale ustawienie za duzej dawki moglo właśnie spowodowac rozbieganie silnika, no i raz mi sie tak przytrafilo, po tym zmniejszylem dawke i tak dalej do uzyskania optymalnej ilosci
    Ostatnio edytowane przez nkaroluky ; 17-01-2022 o 16:58

  8. #18
    ZBANOWANY Znawca
    Dołączył
    10 2018
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    A.R 159 Ti 2.0 16V 2010r
    Postów
    1,046

    Domyślnie

    Dokladnie tak jak mówisz na 5 czy 6 biegu mniejsza moc i moment łatwiej zadusić silnik. Nie życzę koledze zle ale czarno to widze... szkoda ale troszkę na własne życzenie. Z drugiej strony ta regeneracja turbo to taka loteria ze szkoda gadać.

    Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sAweK
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 8V 120 km.
    Postów
    310

    Domyślnie

    Cytat Napisał darek156 Zobacz post
    Zgadza się tym bardziej że po rozbieganiu nie był szybko zdławiony silnik, tylko czekał az zgasnie sam, całkiem możliwe że nie będzie się dalo obrocic wałem. Wtedy silnik do wymiany.

    Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
    Nie czekałem kolego poprostu nigdy nie słyszałem o takiej sytuacji i pierwsze co mi przyszło do głowy czyli to najważniejsze to ewakuować dzieci i żonę jak najdalej od pojazdu ! Ja byłem tak zaskoczonym tym co się stało że nie myślałem logicznie i zapomniałem o metodzie dławienia biegami tylko robiłem to co każdy głupi by zrobił myśląc że zgasi silnik diesla jak benzynę przez odpięcie klem , to stało się tak szybko że nie potrafiłem logicznie myśleć . Dzisiaj byłem u mechanika jestem umówiony na środę ma spojrzeć ale jak to mówi on by nie robił nadzieji co do silnika ponieważ auto samo zgasło z mojej winy . Na pocieszenie powiedział mi że ma pewny silnik na placu właśnie taki jak mój wyrazie jak by ten był na straty . On twierdzi że na rozbiegany silnik najlepiej 4 bieg zapiąć i że nie zawsze idzie go zatrzymać plus to że przy próbie zatrzymania bardzo sprzęgło dostaje po tyłku. Ja mam nadzieję że koszty będą mniejsze i uda się coś uratować.jak wyżej wspominałem pierwszy raz w życiu mnie to spotkało nigdy nawet oto się nie otarłem i nie wiedziałem gdzie ręce włożyć pierwsza myśl to że palić się za czelo pod maską

  10. #20
    ZBANOWANY Znawca
    Dołączył
    10 2018
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    A.R 159 Ti 2.0 16V 2010r
    Postów
    1,046

    Domyślnie

    Spoko jest. Może lepiej zamontuj drugi silnik będzie taniej i szybciej bo stary i tak trzeba wyjac rozebrac i pewnie kupa rzeczy do roboty. Więc będzie lepiej wymienić. Zmień rozrząd a ze starego przełóż co się da jeśli mechanik ma goły słupek. Tzn rozrusznik alternator przy okazji jak jest przy "nowym" kolektor ssacy wyczyść jak nie ma wyczyść swój stary i będziesz miał ogarniete. No i oczywiście turbinę najlepiej kupić używki ale z pewnego źródła oczywiście orginal. Nie po regeneracji.

    Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. Pomocy obroty w mojej 2,5 v6
    Utworzone przez ToySoldier0 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 08-02-2014, 12:50
  2. [145] POMOCY nie równe obroty
    Utworzone przez mazi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 22-12-2010, 00:54
  3. pomocy!!!obroty!!!!
    Utworzone przez tomek w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 02-08-2010, 22:35
  4. Szalejące obroty!!!!!!!!!!!!!!!!!pomocy
    Utworzone przez Xercom w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 03-08-2009, 21:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory