Witam,
Nie chcę zakładać nowego tematu a myślę, ze mój problem może być powiązany.
Ostatnio zauważyłem że w moim Mito lewe tylne koło jest dalej oddalone od błotnika niż prawe (jakby cofnięte). Również mam problem ze ściąganiem auta w prawą stronę. Byłem na ustawieniu geometrii 3D ale auto nadal ściąga. Czy ktoś z Was ma może podobny problem tj. z różnymi odległościami kół tylnych od błotnika? Czy winowajcą może być w tym przypadku krzywa belka?
Pozdrawiam
Ja również mam problem ze ściąganiem w Mito.
Problem narasta wraz ze wzrostem prędkości, im szybciej się jedzie, tym mocniej auto jedzie w stronę prawej krawędzi jezdni (szczególnie czuć "walkę" z samochodem na autostradzie, powyżej 120 km/h).
Problem został zauważony przez ASO na przeglądzie przed zakupem, sugerowali kontrolę zbieżności.
Podczas serwisu pozakupowego (opony letnie) zbieżność została ustawiona i ściąganie było mniejsze (ale nadal było odczuwalne).
Zmiana opon na zimowe przywróciła problem na większą skalę. Dzisiaj samochód był na kontroli zbieżności i wniosek: wszystko OK.
Gdzie dalej szukać? Czy możliwe, że zbieżność była ustawiona przy kierownicy nie ustawionej idealnie na 0, a teraz wspomaganie próbuję dążyć do "0", powodując lekki skręt kół?
Czy jest możliwość skalibrowania położenia "0" z poziomu MES?
Na włoskim forum wyczytałem, że właśnie podczas jazdy trzeba dokonać kalibracji pozycji "0" ale ile jest w tym prawdy to nie wiadomo.
Ściąga w prawo podczas równej prędkości czy podczas przyspieszania?
Zobaczcie jak przy ruszeniu ustawia się kierownica. Ściąga Wam samochód na prostej kierownicy czy ta lekko ucieka? Jeśli zaraz przy ruszaniu zaczyna ściągać na którąś stronę i kierownica również jest skręcona to moim zdaniem trzeba skalibrować czujnik kąta skrętu.
Problem rozwiązany, po podpięciu MES'a w pozycji centralnej czujnik pokazywał ok -2,5 stopnia.
Skalibrowałem układ i efekt ściągania praktycznie zniknął. Być może będzie jeszcze potrzebna korekta o 0,5 stopnia, ale muszę przejechać dłuższy odcinek po prostej drodze z większą prędkością aby być pewnym.
Witam, jak sprawdziles ze masz yo odchylenie 2.5 stopnia ? Tzn zkad pewnosc ze to byla pozycja tzw 0 ?? MES to jakos pokaże ze w tym miejscu ma byc 0 a pokazuje inna wartosc? Bo mam taki sam problem ....
Widać na oko, 2.5 stopnia to już kierownica skręcona w prawo. Jak ustawiłem prosto (wg mnie) to MES pokazał -2,5.
Skalibrowałem i układ w tym samym położeniu pokazał 0.
Po jeździe próbnej ustawiłem kierownicę jeszcze o 0.5 stopnia w lewo i ponownie skalibrowałem 0.
Teraz Mito jedzie jak po sznurku bez trzymania kierownicy