Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 77

Temat: 147 Co w Niej piszczy - TYPOWE USTERKI

  1. #31
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biala
    Auto
    Alfa Giulietta Veloce - biała :-)
    Postów
    251

    Domyślnie

    Fakt, jak człowiek dba, to ma. Mam drugą z rzędu 147 2.0 TS (tym razem FL i trochę więcej dodatków) i potwierdzam, że samochodzik w tym silniku fajnie się buja. Warto pamiętać o sprawdzaniu poziomu oleju (ja sprawdzam co 500 km) i o dolewaniu, gdy poziom jest około połowy.
    Nie zarzynać na zimnym, nie katować zbyt wysokimi przełożeniami w stosunku do obrotów i nie powinno być problemów. Na wszystkich TS jakie miałem, przejechałem jakieś 200 tys, w tym 120 tys na 2.0 i jakoś silnik nie doprowadził mnie do furii Wręcz przeciwnie.

  2. #32
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland
    Auto
    156SW 2.4 175@218KM Powerd by Cinsoft.pl
    Postów
    360

    Domyślnie

    Jak cena ma być wyznacznikiem "jakości" to Alfy wcale tak nisko nie stoją. Ostatnio zdziwiłem się jak zobaczyłem ceny "francuzów"
    Nie wiem czy jest to jakieś pocieszenie

  3. #33
    Użytkownik Znawca Avatar Zmianowy
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Kodiaq 23' L&K
    Postów
    1,693

    Domyślnie

    Cytat Napisał woyopol Zobacz post
    Fakt, jak człowiek dba, to ma. Mam drugą z rzędu 147 2.0 TS (tym razem FL i trochę więcej dodatków) i potwierdzam, że samochodzik w tym silniku fajnie się buja. Warto pamiętać o sprawdzaniu poziomu oleju (ja sprawdzam co 500 km) i o dolewaniu, gdy poziom jest około połowy.
    Nie zarzynać na zimnym, nie katować zbyt wysokimi przełożeniami w stosunku do obrotów i nie powinno być problemów. Na wszystkich TS jakie miałem, przejechałem jakieś 200 tys, w tym 120 tys na 2.0 i jakoś silnik nie doprowadził mnie do furii Wręcz przeciwnie.
    Święte słowa, każdy nowy użytkownik TS'a powinien uczyć się tego na pamięć

  4. #34
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,516

    Domyślnie

    [QUOTE=omron8;1230010]A co do zlotów to... to co? Przyjadę i dowiem się, że nie jestem alfaholikiem (bo nie jestem) gdyż nie uważam, że 156 TS 16V za najlepszy wóz na świecie? Jak chciałbym posłuchać yntelygentów i pooglądać gejów/pedałów to zawsze mogę włączyć sobie TVN...
    [/QUOTE
    Gejów powiadasz, byłem na tylu zlotach i patrz żadnego nie widziałem.Ale jak sie pojawisz na zlocie to może w końcu mi się uda.
    A skoro nie jesteś alfaholikiem to nie rozumiem po co tu piszesz?
    Nudzisz się?
    Czy chesz się wyżalić ,że kupiłeś alfę a u Ciebie w Koziej Wólce Ci dokuczają.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał darek2116 Zobacz post
    Zmiana panewek na korbowodach to niestety brzmi głupio ale profilaktyka zmiany jest wskazana bo zawsze taniej
    Darek nie wiem czy głupio kiedyś szukałem informacji czy wymiana panewek przy 200 nie jest czasem czynnością serwisową.
    Audi kaze wymieniac wałki w jednym z silników i problemu nie ma.
    Renault wymianę uszczelki pod głowicą zalecało po 100 tyś w któryms silników,a że nasi rodacy ide dość czesto na skróty no to biadolą.
    Szkop czy inna nacja jak się dowie o większych kosztach serwisowych np. wymiana katalizatora to zwyczajnie sprzedaje i tyle.
    Każda część ma swoją wytrzymałość wylata swoje i wymiana.
    Czas to zrozumieć a ,że boli przy wymianie trudno.
    jak się chce tanio i bez kosztów jezdzić to na pewno jest wiele modeli samochodów z ich niezniszczalnymi silnikami i takie trzeba kupować.
    Tylko jest jedno ,,ale,, te niezniszczale kosztują w dniu zakupu o wiele drożej niż porównywalna rocznikowo alfa.
    kupujemy co chcemy, wolna wola.Jeden woli psujacą się alfę drugi woli kańciastego golfa jedynkę.
    Wady i zalety są powszechnie znane wystarczy wejść na fora poszczególnych marek.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  5. #35
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    byłem na tylu zlotach i patrz żadnego nie widziałem
    No widzisz! A ja jak czytam posty wielu użytkowników (nie mówię, że Twoje) to aż boję się myśleć (być może niesłusznie) co się dzieje na zlotach

    Plask!! - to blaszka, którą wymierzyłem sam sobie za offtopa...

  6. #36
    Użytkownik Rowerzysta Avatar turek1601
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Pruszków, Ostrołęka
    Auto
    147 1,6 105km
    Postów
    388

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o koszty 1,6 eco to:
    Rozrząd,świece, przewody, uszczelka pokrywy i jakieś uszczelki wałków+poprawianie błędów po poprzednich mechanikach(nie wymieniane świece 3 się ukręciły, i parę uszczelek - mi wyszło 1500
    19000 tyś km i przyszedł czas na sprzęgło+ to co tam trzeba było-1500
    Trochę to kosztuje, ale lubię jeżdzić Alfą i się z tym godzę.

    Jeśli się pytasz kupić nie kupić to powiem tak: Nie polecam Ci tego auta, ale swoje kupiłbym jeszcze raz.

  7. #37
    Użytkownik Świeżak Avatar zapsu
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    w planach
    Postów
    206

    Domyślnie

    W związku, ze planuje zakupić 147ke podotykania tutaj forumowiczów.

    Mianowicie poluje na wersje 2.0 TS z początku produkcji, czyli lata 2001-2003. Na nowsze niestetynie nie stać obecnie. Po za tym zakup samochodu nie jest priorytetem w wydatkach i nie chce wydać aż tak wiele na zakup, choć nie chce tez kupić bubla, wiec nie będę oszczędzał na sile.

    Spodziewam sie spalania 9-10 l w trasie i 12 l w mieście. Mowa o jeździe lekko dynamicznej.

    Wiele samochodów w wieku 10-12 lat posiada już przejechane ponad 200k km. Czy powinienem unikać egzemplarzy z takimi przybiegami?

    Dodatkowo z jakimi kosztami mam sie liczyć jako podstawowym serwisem po zakupie?

  8. #38
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    A w jaki sposób chcesz uniknąć egzemplarzy z takim przebiegiem?
    Rozrząd (z paskiem na wałki balansujące, wariatorem) świece, różne czujniki, pompa oleju, wytarte panewki, przekręcone panewki, wytarte wałki rozrządu, problemy z elektryką, itd, itp...
    Możesz się liczyć z dużymi kosztami

  9. #39
    Użytkownik Świeżak Avatar zapsu
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    w planach
    Postów
    206

    Domyślnie

    Dużymi, czyli ile? Dla jednego będzie to tysiąc, dla innych piec.

    Unikać, czyli szukać egzemplarza z mniejszym, dość pewnym przebiegiem.

    Rozumiem zatem ze 2.0 TS za 8 tys raczej nie kupie? Tzn nie taka, w której zmienię rozrządu, filtry, olej i będę jeździł? Ile zatem muszę liczyć?

    Decydując sie na 1.6 120km jest większa szansa przy tej kwocie?

  10. #40
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    No więc tak:
    -rozrząd około 500zł komplet z uszcelniaczami i pompą jest w miarę do ogarnięcia (INA ma fajne zestawy z balansem w kpl lub SKFale dawno nie kupowałem bo miałem urlop i ostatnio coś nie mam 2.0 okazji robić) ale musi robić go ktoś kto ma sprzęt przede wszystkim i nie robi przy okazji TS16V raz na rok bo po prostu tego nie zrobi lub nawet coś spierdzieli
    -wariator-da się regenerować ale zależy od stanu jeżeli nie to zakup nowego 500zł
    -zapłon krótkie łączniki 25zł szt no i uszcelka pokrywy zaw.36zł
    -świece 215zł
    -jakaś diagnostyka komputerowa tak dla rozeznania
    -ściągając pasek wielorowkowy jakaś rolka może wyjść i pasek też więc rolka nap-32zł prow.60zł pasek z 40zł
    -ja bym sprawdził od razu co robie z resztą klientom kompresje i ja bym zmienił panewki na korbowadach jeżeli są nominalne to koszt jest śmieszny za takie panewki a spokój święty.
    Tyle że za taki nakład prac trzeba też zapłacić na pewno między 400-500zl i wzwyż-bynajmniej ja bym tak wziął jeszcze zależy czy te panewki też czy nie bo z miską jest troche roboty
    Olej i filtry płyny no i potem można jezdzic spokojnie takim wozem bez ryzyka
    TS16V bez względu na pojemność to taka sama obsługa więc 1.6 a 2.0 to tylko kwestia dodatkowego paska na balans i tyle
    Bierz 2.0 bo szkoda pieniędzy
    Do alfy jest sporo części na rynku więc nie ma co płakać tylko dobrze się rozglądać żeby się nie dać przycinać
    Dla mnie przebieg wogóle nie ma znaczenia bo można utrzymać auto w stanie super nawet robiąc 300 i wzwyż a można zarżnąć już przy 100tyś więc tylko stan techniczny się liczy i decyduje o cenie
    Wartość rynkowa?z poziomu kupującego jest wygodnie bo stereotypy zaniżają cene więc kupujesz dobrze wyposażone ładne i ponadczasowe auto za małą kwotę ale pakiet startowy powinieneś założyć te 2000zł bo będziesz psioczył strasznie i dołączysz do grona plujących na herb alfy
    Najlepiej obejrzyj kilka sztuk,przejedz się i będziesz miał rozeznanie co do przyśpieszeń i komfortu czy stanu zawieszenia w którym też potrafi być druciarstwo na sztuke na sprzedaż bo całość jest pracochłonna i kosztowna ale dobrze zrobiona jest ok

Podobne wątki

  1. Typowe przywitanie, bez fajerwerków.
    Utworzone przez Kacperrro w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-08-2014, 20:32
  2. Coś tam piszczy i piszczy w lewym kole.
    Utworzone przez pafcio w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 31-03-2014, 05:03
  3. TYPOWE USTERKI TS-a
    Utworzone przez nelo89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 30-11-2012, 21:06
  4. [145] Typowe usterki naszych Alf
    Utworzone przez Rzmudzior w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-08-2012, 22:02
  5. znow licze na wasza pomoc 2 typowe tematy
    Utworzone przez borsukmax w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-04-2009, 18:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory