Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Zawór sterowania fazami rozrządu...HELP

  1. #1
    hellomoto
    Gość

    Domyślnie Zawór sterowania fazami rozrządu...HELP

    Witam szanownych użytkowników mam problem z błędami na komputerze wskazują zawór faz rozrządu i czujnik ciśnienia oleju. Pytanie następujące czy ma to coś wspólnego ze sobą te dwa błędy. Objawy ciężkie odpalanie oraz telepanie silnikiem na jałowym do zgaśnięcia. Nowy zawór faz kupiony po podpięciu go żadnych zmian, błędy występjuą nadal, czujnik ciśnienia nowy, sprawdzony zawór faz po podpięciu kostki i pracy na sucho bez montowania na pokrywie żadnych zmian w budowie tzn. nic w nim się nie dzieje jakby nie było sterowania, stary zawór na pokrywien owy w ręku i gazowanie silnikiem, nic w nim się nie rusza. Mam nadzieję że dosyć to zobrazowałem. Może ktoś pomoze

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar lechtak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Mito TCT 135 KM / Giulia Veloce Pakiet Q
    Postów
    1,143

    Domyślnie

    Sprawdź ciśnienie oleju, może to ma związek.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Zaworu na postoju poprzez gazowanie nie sprawdzisz. Może masz po prostu uszkodzony wariator (to element wykonawczy którym steruje ten zawór) nakręcany na wałek rozrządu - świadczą o tym kłopoty z ciśnieniem oleju, bo olej jest tutaj czynnikiem wykonawczym. Niewłaściwy olej też może dawać takie objawy. Zmieniałeś rozrząd ostatnio?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    hellomoto
    Gość

    Domyślnie

    Robiłem rozrząd ostatnio, ale dlaczego błąd czujnika ciśnienia i tego zaworu razem występują, czy ten wariator jest odpowiedzialny całkowicie za ciśnienie oleju i sterowanie tym zaworem z którego wyskakuje błąd. Ile taki wariator kosztuje

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar lechtak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Mito TCT 135 KM / Giulia Veloce Pakiet Q
    Postów
    1,143

    Domyślnie

    Zawór otwiera kanał olejowy. Olej pod cienieniem zmienia kąt wałka za pomocą regulatora fazy rozrządu ( wariatora) nieprawidłowe ciśnienie oleju ( stąd informacja o usterce zaworu i czujnika. Ale tak sobie przemyślałem i troszkę to jest mało wiążące z tą usterką. Moze po prostu gdzieś wiązka przewodów ( na połączeniach) nie ma prawidłowej przewodności. Obejrzyj wiązkę przewodów od zaworu i czujnika w kierunku sterownika, czasami wypięcie kości z ECU pomaga.

  6. #6
    hellomoto
    Gość

    Domyślnie

    Jestem po wymianie ECU w samochodzie i wygląda na brak sterowania ze strony ECU coś będę dzisiaj wiedział. Elektronik ma to posprawdzać. Dam znać co dalej, dzięki z zainteresowanie się tematem. Czy znacie kogoś dobrego w Alfach na Śląsku

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Cytat Napisał hellomoto Zobacz post
    Robiłem rozrząd ostatnio, ...
    A wariator wymieniłeś podczas tej wymiany?
    Cytat Napisał hellomoto Zobacz post
    Jestem po wymianie ECU w samochodzie i wygląda na brak sterowania ze strony ECU ..
    A ECU założyłeś dedykowane do twojego silnika, czy może od wersji 8v wtedy nie będzie sterowania zmiennymi fazami rozrządu....
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #8
    hellomoto
    Gość

    Domyślnie

    Wariator nie był wyminiany, ale z tego co wyczytałem wariator daje jakieś oznaki metaliczne dźwięki, klekot silnikai itp. ECU jest identyczny. Wieczorkiem będę wiedział coś więcej Pozdrawiam

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Cytat Napisał hellomoto Zobacz post
    Wariator nie był wyminiany, ale z tego co wyczytałem wariator daje jakieś oznaki metaliczne dźwięki, klekot silnikai itp. ...
    Jak dotąd w alfowskich silnikach 16v procedura wymiany rozrządu przewiduje jednoczesną wymianę wariatora niezależnie od jego stanu technicznego, być może w MiTo się to zmieniło choć nie sądzę...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    hellomoto
    Gość

    Domyślnie

    Maćku-156 a powiedz mi jakie są typowe objawy zużycia wariatora bo może pod tym kątem szukać przyczyn złego odpalania, braku mocy i falowania obrotów na jałowym wraz z tendencją do gaśnięcia motorka??

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-03-2015, 14:32
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 27-08-2014, 17:45
  3. [Brera] Brera 2,2 jts zawór zmiany faz rozrządu - wałka ssącego
    Utworzone przez PiotrC w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 03-03-2014, 00:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory