Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Problem z systemem D.N.A

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    60

    Domyślnie Problem z systemem D.N.A

    Witam, od nie dawna posiadam Alfe Mito 1.3 JTDm z systemem DNA i tu pytanie jak prawidłowo powinien zachowywać się samochód w poszczególnych trybach? bo osobiście nie odczuwam żadnej różnicy na przykład między trybem A a trybem D - (dynamic) dodam, że kontrolki się przełączają komputer informuje ze dany tryb został połączony. Po wyjęciu kluczyka i ponownym uruchomieniu samoczynnie powraca do trybu N-normal mimo ze przed był tryb D-Dynamic.

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar kefir
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    GQV
    Postów
    100

    Domyślnie

    W D masz odrobine więcej momentu i mniejsza sile wspomagania kierownicy. Wszystko działa u Ciebie jak należy, zobacz do instrukcji (http://aftersales.fiat.com/elum/home.aspx?id_language=9)

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2016
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo MiTo 1,3 JTDM-2 95KM; Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM 4x4
    Postów
    87

    Domyślnie

    Cytat Napisał kozik555 Zobacz post
    Witam, od nie dawna posiadam Alfe Mito 1.3 JTDm z systemem DNA i tu pytanie jak prawidłowo powinien zachowywać się samochód w poszczególnych trybach? bo osobiście nie odczuwam żadnej różnicy na przykład między trybem A a trybem D - (dynamic) dodam, że kontrolki się przełączają komputer informuje ze dany tryb został połączony. Po wyjęciu kluczyka i ponownym uruchomieniu samoczynnie powraca do trybu N-normal mimo ze przed był tryb D-Dynamic.

    Jadąc w trybie Normal ze stałą prędkością przełącz na Dynamic, u mnie wyraźnie samochód przyspieszy.
    W trybie D mniej trzeba wciskać gaz

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    Mito MA 135@175
    Postów
    173

    Domyślnie

    Dynamic nigdy nie załączy się podczas uruchamiania samochodu. Jeżeli wyłączysz silnik w trybie A to w tym trybie się włączy i analogicznie w trybie N. W trybie A i D działa elektroniczna szpera. Tryb A powinien być dosyć mocno zmulony przynajmniej u mnie tak jest.

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Bazyl
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Mysłowice
    Auto
    Mito 1,4 Turbo MultiAir 135 KM TCT
    Postów
    6

    Domyślnie

    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    Jadąc w trybie Normal ze stałą prędkością przełącz na Dynamic, u mnie wyraźnie samochód przyspieszy.
    W trybie D mniej trzeba wciskać gaz
    Dokładnie takie samo wrażenie

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar paweltbu
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    TBU
    Auto
    MiTo 1.4 TB MA/Mazda 3 2019
    Postów
    1,417

    Domyślnie

    w 1.3jtd nie spodziewał bym się fajerwerków:

    Gdy włączony jest tryb „Normal”, na wyświetlaczu nie pojawia siężaden napis/symbol.Tryb “Normal”VDC i ASR: Standardowa regulacjaRegulacja układu kierowniczego: Standardowa regulacjaDST: Standardowa kontrola hamowania z ABSStandardowa kontrola bocznego przyspieszeniaKompensacja nadsterowności: lekki impuls na kierownicy nakłaniakierowcę do wykonania optymalnego manewruSilnik: Reakcja standardowa

    WŁĄCZENIE/WYŁĄCZENIE TRYBU „Dynamic”WłączeniePrzesunąć dźwignię A-rys. 70 w górę (w pozycje odpowiadającaliterze „d”) i przytrzymać w tej pozycji przynajmniej przez 0,5 sekundy,do momentu aż odpowiednia dioda zaświeci się lub wskazanie„Dynamic” zostanie wyświetlone na wyświetlaczu (patrz rysunek).Po zwolnieniu dźwignia powraca w pozycję środkową.W wersji 1.4 Turbo Multi Air wybrać tryb funkcjonowania “Dynamic”zostanie ponadto uaktywniona funkcja doładowania turbosprężarki(overboost): centralka kontroli silnika umożliwia, w zależnościod pozycji pedału przyspieszenia i w ograniczonym czasie,osiągnięcie poziomu maksymalnego ciśnienia w turbosprężarce zkonsekwencją zwiększenia momentu obrotowego silnika traktującto jako normalne osiągnięcie. Funkcja ta jest szczególnie użytecznaw momencie, gdy konieczne jest uzyskanie maksymalnych osiągów w krótkim czasie (np. w trakcie wyprzedzania)

    - - - Updated - - -

    A tak poza konkursem, to w moim MITO po włączeniu D nie pojawia się grafika doładowania turbo na wyświetlaczu. Ktoś wie dlaczego??
    Niezwykłość Alfy Romeo polega na tym... że czasem jeździ...

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał kefir Zobacz post
    W D masz odrobine więcej momentu
    A właściwie inną charakterystykę reakcji na pedał gazu. W niższym zakresie jest uzyskiwany wyższy moment obrotowy.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar stefdeath
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 MA 170
    Postów
    133

    Domyślnie

    Cytat Napisał paweltbu Zobacz post
    w 1.3jtd nie spodziewał bym się fajerwerków:

    Gdy włączony jest tryb „Normal”, na wyświetlaczu nie pojawia siężaden napis/symbol.Tryb “Normal”VDC i ASR: Standardowa regulacjaRegulacja układu kierowniczego: Standardowa regulacjaDST: Standardowa kontrola hamowania z ABSStandardowa kontrola bocznego przyspieszeniaKompensacja nadsterowności: lekki impuls na kierownicy nakłaniakierowcę do wykonania optymalnego manewruSilnik: Reakcja standardowa

    WŁĄCZENIE/WYŁĄCZENIE TRYBU „Dynamic”WłączeniePrzesunąć dźwignię A-rys. 70 w górę (w pozycje odpowiadającaliterze „d”) i przytrzymać w tej pozycji przynajmniej przez 0,5 sekundy,do momentu aż odpowiednia dioda zaświeci się lub wskazanie„Dynamic” zostanie wyświetlone na wyświetlaczu (patrz rysunek).Po zwolnieniu dźwignia powraca w pozycję środkową.W wersji 1.4 Turbo Multi Air wybrać tryb funkcjonowania “Dynamic”zostanie ponadto uaktywniona funkcja doładowania turbosprężarki(overboost): centralka kontroli silnika umożliwia, w zależnościod pozycji pedału przyspieszenia i w ograniczonym czasie,osiągnięcie poziomu maksymalnego ciśnienia w turbosprężarce zkonsekwencją zwiększenia momentu obrotowego silnika traktującto jako normalne osiągnięcie. Funkcja ta jest szczególnie użytecznaw momencie, gdy konieczne jest uzyskanie maksymalnych osiągów w krótkim czasie (np. w trakcie wyprzedzania)

    - - - Updated - - -

    A tak poza konkursem, to w moim MITO po włączeniu D nie pojawia się grafika doładowania turbo na wyświetlaczu. Ktoś wie dlaczego??
    U mnie w julce jest tak, że jak mam ustawione, że pokazuje mi między zegarami stację radiową to wtedy grafiki doładowania brak. Ale jak to wyłączę w ustawieniach to diagram się pojawia po przełączeniu na D.
    P.S.
    co do reakcji gazu w trybie D to pomierzyłem sobie za pomocą Torque osiągi i elastyczność np. 80-120 na 3,4,5b jest niemal identyczna( różnice giną w zależności od nachylenia drogi itp. czasem na D wychodziło gorzej niż na N).
    Więc nie chce mi się wierzyć w ten mega overboost.
    Wg. mnie w D podkręcili reakcje na pedał gazu - przy tym samym położeniu pedału gazu przepustnica ( czy coś co ja w MA zastępuje) jest o ok 30-40% bardziej otwarta. Stąd przy tym samym położeniu pedału po przełączeniu na D auto lekko przyspiesza i rosną obroty o ok 200obr.
    Taki sam motyw można zrobić montując urządzonka elektroniczne typu Tune pedal, które wzmacniają sygnał z pedału przyspieszenia powodując ten sam efekt.
    Dlatego na początku wydaje się że auto rwie do przodu jak głupie ale po dociśnięciu pedału do podłogi okazuje się, że efekt jest identyczny jak na N.

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał stefdeath Zobacz post
    Dlatego na początku wydaje się że auto rwie do przodu jak głupie ale po dociśnięciu pedału do podłogi okazuje się, że efekt jest identyczny jak na N.
    Bo tak jest. Finalnie efekt jest taki sam. Wszystkie tryby limituje ten sam ogranicznik momentu obrotowego. Ale reakcja na pedał gazu jest inna. W trybie N jest linowa, a w trybie D jest w skrócie mówiąc wypukła. Więc tryb D jest agresywniejszy.

    - - - Updated - - -

    Tak to wygląda.
    Tryb D i tryb N

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zrzut ekranu 2016-10-03 18.45.49.jpg
Wyświetleń:	38
Rozmiar:	73.2 KB
ID:	212088
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulietta 1.4 MA TCT
    Postów
    79

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Bo tak jest. Finalnie efekt jest taki sam. Wszystkie tryby limituje ten sam ogranicznik momentu obrotowego. Ale reakcja na pedał gazu jest inna. W trybie N jest linowa, a w trybie D jest w skrócie mówiąc wypukła. Więc tryb D jest agresywniejszy.

    - - - Updated - - -

    Tak to wygląda.
    Tryb D i tryb N

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zrzut ekranu 2016-10-03 18.45.49.jpg
Wyświetleń:	38
Rozmiar:	73.2 KB
ID:	212088

    To ja mam pytanie: Dlaczego producent podaje inne wartości momentu obrotowego w D i N w silniku 1.4 MA 170?
    Jeśli chodzi o but w podłodze to mam wrażenie, że w D szybciej wchodzi na obroty. Ale może to tylko mi się wydaje, pomiarów nie robiłem.

Podobne wątki

  1. [156 TS] Instalacja programu alfadiag pod systemem Win 7 PL 64bit.
    Utworzone przez bubu321 w dziale 147/156/166/GT
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 06-05-2012, 16:46
  2. oryginalne radio z systemem bose
    Utworzone przez cezar744 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-02-2012, 20:55
  3. GT 3,2 z systemem Q2
    Utworzone przez 2_D w dziale GT
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-08-2011, 18:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory