Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Użytkownicy JTDM - dodatek 2T do ON

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie Użytkownicy JTDM - dodatek 2T do ON

    Kilka lat temu na forum (chyba w dziale 159) toczyła się dyskusja na temat dodawania Mixolu (olej do silników dwusuwowych) do ON. Argumentem za było to że współcześnie oferowany na stacjach ON jest w dużej mierze pozbawiony związków siarki i nie spełnia zadowalająco swoich funkcji smarujących pompę wysokiego ciśnienia i wtryskiwacze. Ja byłem przeciwny mineralnemu Mixolowi, który całkiem dobrze spełniał te role w starszych silnikach diesla (ten patent pochodzi od taksówkarzy lejących go nagminnie do „beczek”), ale w silnikach CR, ze względu na swoją niską temp. zapłonu, może się zapiekać na końcówkach wtryskiwaczy. Ostatecznie stanęło, że nowoczesne syntetyczne oleje 2T nie stwarzają takiego niebezpieczeństwa, ale czy to coś daje nie umiałem powiedzieć, bo jeździłem już autem z silnikiem benzynowym. Ostatnio spotkałem się ze znajomymi którzy eksploatują auta z silnikami diesla i po dyskusji na ten temat dodawania oleju 2T do ON, postanowiłem sprawdzić to w swoim aucie. Zalałem 1l dobrego (niskopopiołowy, bezdymny itp.) oleju dedykowanego do spalinowych pilarek na 60l ON. Efekt był i jest dość zaskakujący: silnik pracuje bardziej miękko, nie ma grzechotania wtryskiwaczy (szczególnie na zimno), łatwiej wkręca się na obroty i zdecydowanie mniej pali. Na pewno pracuje lepiej niż po zalaniu firmowych dodatków do ON – w ich przypadku nie zauważałem żadnej różnicy w pracy silnika. Jeśli ktoś spróbuje to proszę o opinie.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Wiskitki
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 170km, FIAT Bravo 1.6 MJT 105km
    Postów
    234

    Domyślnie

    Napisz, co polałeś, to zaleję tym Bravo z 1.6 mjt.

    pzdr, tadzikpl

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Czerwony półsyntetyk makity do pilarek i kos spalinowych (leję już od 10 tys km - mniej więcej co 5-te tankowanie). Tu jest ciekawa dyskusja i podane polecane marki olejów 2T:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/top....html#11416830
    To fragment:
    Optymalny olej to półsyntetyk spełniający normy: ISO L-EGC , API TC , JASO FC.

    Zaobserwowane efekty ze wzbogacania ON olejem do 2T są praktycznie niezależnie od krajów i marek samochodów :

    Zalety obiektywne (zmierzone i udokumentowane):
    • Analiza spalin wykazuje mniejsze zadymienie.
    • Zmniejszają się i wyrównują korekcje na wtryskach (dotyczy silników z CR)


    Zalety subiektywne:
    • Większa kultura pracy silnika (ładniejszy i cichszy dźwięk pracy silnika)
    • Łatwiejsze zapalanie silnika
    • Mniejsze zużycie paliwa –
    • Pompy wysokiego ciśnienia ciszej i dłużej pracują


    Wady:
    • Kłopotliwe dolewanie przed tankowaniem
    • Dodatkowe koszty na olej do 2T.
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 23-10-2015 o 18:17
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar dobryalf
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    giulietta serie 1 1,4TB MultiAir 16v 170KMTCT Excl
    Postów
    675

    Domyślnie

    Ja kiedyś dodawałem mixol do benzyny i też robił dobrze np. czyścił układ paliwowy, a po dłuższej jeździe było ciszej jak powyżej napisano. Tylko to nie była Giulietta i teraz się waham.

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    AR G
    Postów
    1,127

    Domyślnie

    Nie boisz się, że w dłuższej perspektywie coś może ci siąść z tego powodu w aucie?
    Ja do żadnej swojej Belli, ani innego młodego auta nie odważyłbym się czegoś takiego wlać, za dużo hajsu kosztowały

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał dobryalf Zobacz post
    Ja kiedyś dodawałem mixol do benzyny i też robił dobrze np. czyścił układ paliwowy, a po dłuższej jeździe było ciszej jak powyżej napisano. Tylko to nie była Giulietta i teraz się waham.
    No właśnie, za drogie auto, a pewności co do takich eksperymentów nie ma

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Jabolek
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Zandvoort, Oleśnica
    Auto
    AR Giulietta (SAVALI) 2.0 TCT 215KM 405 Nm
    Postów
    623

    Domyślnie

    Ja mam identyczne efekty zalewajac Julke na Shell V-power...niestety w PL Shell bylem ostatnio i sie zdziwilem poniewaz dla mojego ucha i odczucia podczas jazdy to nie bylo roznicy.
    Temat o V-power a zwyklej byl juz kilka lat temu wiec od tego czasu w PL nic sie nie zmienilo...

    Jesli zaleje w NL to szczegolnie w benzyniaku silnik chodzi o niebo ciszej a w dieslu zauwazylem ze chodzi troszke ciszej ale za to duzo plynniej szczegolnie po starcie niz w porownaniu ze zwykla 95 lub innymi stacjami...a juz nie mowie o tych tanich na karte dla mnie to tylko emergency option.

    Kazdy taxi driver ktory nie chce miec problemu z dieslami tankuje v-powera...a pytalem o to ponad 10 osob wiec cos w tym jest, bynajmniej w NL szkoda ze w PL standardy sa inne
    Ostatnio edytowane przez Jabolek ; 23-10-2015 o 22:26
    2010 Giulietta 1.4 TB progression + dodatki + SAVALI tuning 144KM / 257Nm

    2014 Giulietta 2.0 JTDM 175KM TCT Exlusive + (sportiva QV, premium, pakiet wlokna weglowego, dodatkowe spoilery)

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    Ja też mam wątpliwości bo:
    1. Większość eksperymentatorów używa oleju 2T do aut starszych lub nie podaje do jakich (w szczególności nie ma informacji o zalewaniu układów z wtryskami piezoelektrycznymi)
    2. Zakłada się (chodzi o nowsze auta), że producenci nie wiedzą jak 'suche' jest paliwo i produkują nieprzystosowane do niego elementy układu CR.
    3. Ja w swojej mam 310kkm bez ruszania układu CR - od czasu do czasu wleję do baku jakiś uszlachetniacz. Ale może dodam, że jak miałem z 220kkm to wlałem do wszystkich płynów Ceramizery (olej silnikowy,w skrzyni i paliwo - i to musi być odpowiedź ). Jakoś szczególnie nie wybrzydzałem z paliwem (wszystkie sieciówki + Auchan, a obecnie Drive ze Slovnaftu - jest trochę gorzej niż Shell V-Power) ale też nie lałem na stacjach, które mi nie 'odpowiadały'.
    4. Obecnie po namowie zalałem dodatek do BMW (oryginał w ASO - 40 PLN, a wybrałem ten, bo i tak przyszła pora na uszlachetniacz) i jest odczuwalna różnica. Zobaczymy czy efekt się utrzyma po kolejnych tankowaniach.

    pzdr,
    ap2

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    mazowieckie
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    737

    Domyślnie

    Nie chcę specjalnie reklamować, ale ON Verva też daje efekt spokojniejszej pracy silnika (mniej klekotu). Różnica w cenie to tyle co dolewka tego 2T.
    Liczba cetanowa robi swoje.

  9. #9
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    AR G
    Postów
    1,127

    Domyślnie

    Olej napędowy premium
    Na większości stacji poza standardową „ropą” można znaleźć również droższe paliwo, które jednak nadal odpowiada wymogom tej samej normy, co olej standardowy, tzn. PN-EN 590. Są to np.: DieselGold (Statoil), Verva ON (Orlen), V-Power Diesel (Shell), Ultimate Diesel (BP) czy Dynamic Diesel (Lotos).
    Różnice wynikają zwykle z zastosowania innych pakietów dodatków uszlachetniających, detergentów, substancji smarnych oraz poprawiających przebieg procesu spalania. Niektórzy producenci stosują w przypadku takiego paliwa domieszkę oleju GTL – syntetycznego, niezwykle czystego oleju napędowego pochodzącego nie z przeróbki ropy naftowej, ale uzyskiwanego z gazu ziemnego.
    Z różnych testów wynika, że paliwa tego typu rzeczywiście spalają się nieco lepiej – przyrost mocy i poprawa kultury pracy silników są czasem zauważalne, choć nie należy oczekiwać cudów.
    W przypadku nowych diesli o bardzo precyzyjnie wykonanych i delikatnych układach wtryskowych dużą korzyścią jest większa ilość dodatków utrzymujących układ zasilania w czystości. Największą zaletą tych paliw jest jednak to, że reżimy jakościowe są w ich przypadku wyższe niż przy paliwach standardowych – ryzyko wpadki jest więc mniejsze.

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Cytat Napisał mareksz159 Zobacz post
    Nie chcę specjalnie reklamować, ale ON Verva też daje efekt spokojniejszej pracy silnika (mniej klekotu). Różnica w cenie to tyle co dolewka tego 2T.
    Liczba cetanowa robi swoje.
    Różnica w cenie do czego??? - nikt tu nie pisze o wlewaniu opału... Ja leję tylko shell v-power diesel - podobno otrzymywany z syntezy gazu, wiec tani nie jest (śmiem twierdzić że to najdroższy ON w pl). Paradoksalnie im lepszy/czystszy (pozbawiony siarki) ON to ma niestety gorsze właściwości smarne... Zaraz po kupnie auta wlałem przy pierwszym tankowaniu ok 200ml oleju 2T na pełny bak (czyli jakieś 1:300|), później lałem profilaktycznie, co jakiś czas różne markowe uszlachetniacze/ceramizery itp. - ich działania nie dało się zaobserwować. Wlanie oleju 2T w proporcji 1:50 (to w celach czyszczących) od razu da się zauważyć w normalnej eksploatacji myslę że stosunek 1:200, albo 1:300 będzie odpowiedni.
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 25-10-2015 o 10:57
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Dodatek do paliwa
    Utworzone przez wojtus75_1995 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 31-10-2015, 17:44
  2. Szanowni Użytkownicy Wszystkich Alf Witajcie!!!
    Utworzone przez 159 SW w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-08-2013, 23:50
  3. Użytkownicy-Skierniewice
    Utworzone przez mourning w dziale Łódzkie
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post / autor: 14-08-2013, 21:31
  4. [155] Użytkownicy Alfa Romeo 155 V6.Galeria.
    Utworzone przez Lukasz A. w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-02-2013, 19:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory