Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: check engine P0487 i P0490?

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar mirpheus
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    KATOWICE
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0D
    Postów
    2

    Question check engine P0487 i P0490?

    Kilka dni temu zaświeciła mi się kontrolka check engine. Sprawdziłem błędy i mam P0487 (Exhaust Gas Recirculation Throttle Control Circuit "A" /Open) i P0490 (Exhaust Gas Recirculation "A" Control Circuit High). Czy wiecie co to jest, coś związanego z katalizatorem? Reset nic nie daje, check engine znika się i pojawia w różnych momentach - na ciepłym/zimnym silniku, rano nie ma, wieczorem jest; rano jest, wieczorem znika, etc. W czwartek jadę do Italauto w Katowicach i zobaczę co panowie wydumają, bo wyczytałem tutaj same dobre opinie o nich, ale może ktoś miał te błędy i wie gdzie szukać?

    Dzięki serdeczne!

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair / Mito 1.4 TB
    Postów
    518

    Domyślnie

    EGR czyli zawór recyrkulacji spalin. Opis błędu sugeruje, że prawdopodobnie się przycina lub ma przerwę w obwodzie sterującym.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,335

    Domyślnie

    EGR siada lub zasyfiony zaślepić i wyłączyć sprzętowo u Cinka w gliwicach

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    koło koła
    Auto
    emty
    Postów
    477

    Domyślnie

    nie zaślepiać i nie wyłączać tylko jechać na asso zabecalować i naprawić, nie robić dziadostwa ....

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Akurat w przypadku zaworu EGR jego zaślepienie i wycięcie programowe to najrozsądniejsza opcja, ale proste to było w silniku 1,9, a w 2,0 z julki juz z zaślepieniem nie jest tak łatwo, bo EGR jest praktycznie zintegrowany z wymiennikiem ciepła:
    http://fiat-bg.com:7080/navi?SGS_COD...&DRW_NUM=2%7C0
    Jeżeli już raz doszło do jego zawieszenia (świadczy to o stylu jazdy nastawionym na oszczędzanie paliwa i niewykorzystywaniu pełnego zakresu obrotów użytkowych silnika) to sytuacja będzie się powtarzała. Można oczywiście wyczyścić zawór samodzielnie
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    W 2.0 zawór jest mniej awaryjny, chociaz nie wiem czy to nie przez ich "świeżość" a za kilka lat będzie plaga jak w 1.9

    Cytat Napisał jjokocha Zobacz post
    nie zaślepiać i nie wyłączać tylko jechać na asso zabecalować i naprawić, nie robić dziadostwa ....
    Był u mnie człowiek z forum który w ASO na Połczyńskiej miał wkładany nowy zawór. I wiesz co? Też się przywieszał, po 1 miesiącu

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  7. #7
    Użytkownik Embrion Avatar mirpheus
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    KATOWICE
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0D
    Postów
    2

    Domyślnie

    Wielkie dzięki za info. Czyli EGR... Smuteczek ;( Ile to może kosztować w ASO/mechanika?

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    koło koła
    Auto
    emty
    Postów
    477

    Domyślnie

    Był u mnie człowiek z forum który w ASO na Połczyńskiej miał wkładany nowy zawór. I wiesz co? Też się przywieszał, po 1 miesiącu [/QUOTE]
    to wtedy mógł sobie z połczyńskiej żądać rękoimi/gwarancji na wykonaną usługę, mnie sie tutaj rozchodzi o to aby wreszcie w tym kraiku nie było uprawianego dziadowania, aby człowiek któren wziął wydał 80k pln na auto, nie robił wioski i szedł z naprawami do asso, a nie do szteffena z kurnika bo wtedy tacy własnie nie dość że sobie słabo radzą z tematem to jeszcze sieją plotki o awaryjności alf!!!! dość takim praktykom i dość faszystowskim marszom!!!

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    Posłuchaj problem jest w tym że oni nie potrafili zdiagnozować szarpania. Doszła do tego przepływka i czyszczenie/sprawdzenie wtrysków. Rachunek z tego co pamiętam min. 2k. I to w ASO wszystko, które się poddało ostatecznie. Więc ja wolę jechać do "szteffena z kurnika" który się zna na Alfach bo ASO najwidoczniej nie. Nie rozumiem czemu się tego dziadowania tak przyczepiłeś. Ja na swojego mechanika nie narzekam, a jak chce to mi i rozrząd na ori częściach zrobi za półceny i tak samo dobrze.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    koło koła
    Auto
    emty
    Postów
    477

    Domyślnie

    Cytat Napisał maly_777 Zobacz post
    Posłuchaj problem jest w tym że oni nie potrafili zdiagnozować szarpania. Doszła do tego przepływka i czyszczenie/sprawdzenie wtrysków. Rachunek z tego co pamiętam min. 2k. I to w ASO wszystko, które się poddało ostatecznie. Więc ja wolę jechać do "szteffena z kurnika" który się zna na Alfach bo ASO najwidoczniej nie. Nie rozumiem czemu się tego dziadowania tak przyczepiłeś. Ja na swojego mechanika nie narzekam, a jak chce to mi i rozrząd na ori częściach zrobi za półceny i tak samo dobrze.
    aaaaa jak tak to przepraszam...

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Check Engine
    Utworzone przez hddcut w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 01-10-2023, 20:04
  2. [159] have check engine
    Utworzone przez dragan w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 23-05-2013, 20:53
  3. [MiTo] Check engine !
    Utworzone przez Bajdek00 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-11-2012, 17:18
  4. [159] Check Engine i OBD
    Utworzone przez kocurr w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 22-04-2012, 23:14
  5. check engine
    Utworzone przez lukasz4d w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-06-2007, 08:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory