Strona 10 z 12 PierwszyPierwszy 123456789101112 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 118

Temat: 0.9 TwinAir - opinie

  1. #91
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Frajbe
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Mito 2012 1.4 MultiAir (955 A6.000)
    Postów
    45

    Domyślnie

    Więc Fiat postawił wysoką poprzeczkę konkurencji konstruując ten silnik Z tego co czytałem to 0.9 był projektowany od początku z myślą, że będzie w nim zastosowany Multiair. Czego nie można powiedzieć o 1.4. W moim samochodzie również jest zauważalna różnica między trybami jazdy, lecz w trybie normal mogę osiągnąć te same przyśpieszenia co w dynamic jednak muszę prędzej i głębiej wciskać pedał gazu. Zaznaczam, że w moim przypadku silnik ma na wszystkich trybach te same wartości maksymalne osiągów.

  2. #92
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    MiTo, 0.9l, distinctive.
    Postów
    42

    Domyślnie

    @ Frajbe:

    To mnie zdziwiło! W 0.9 TwinAir różnica jest bardzo łatwo wyczuwalna! Co prawda nie mam porównania z innymi jednostkami, ale jestem pewny, że w trybie N nie mogę osiągnąć tego samego, co w trybie D.

  3. #93
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    MiTo, 0.9l, distinctive.
    Postów
    42

    Domyślnie

    Odnowię trochę temat, bo wiem, że na świecie jest tych kilkanaście osób, które kupiły MiTo z silnikiem TwinAir. Choć prawdziwego Alfisty nie interesują takie rzeczy, postanowiłem wrócić na moment do tematu spalania i przeprowadziłem mały eksperyment.

    Wróćmy do danych producenta. W skrócie: miasto- 5l/100km, cykl mieszany- 4,2l/100km, trasa- 3,8l/100km.... Hahahahahaa..!
    Przy normalnej jeździe w trybie "N" po mieście moja średnia nie spada poniżej 8l/100km, a więc rozbieżność w mieście to 3 litry na 100km! Pytanie badawcze, które sobie postawiłem to: Czy da się zbliżyć do spalania, które podaje producent?

    Oto odpowiedź:



    Jak to zrobić?

    Po pierwsze... Ignorować polecenia GSI żeby zmienić bieg na wyższy. Okazuje się, że podążanie za pomarańczową strzałką nie jest wcale takie eko. Rozpędzamy samochód do prędkości 60-70 km/h, ale w taki sposób, że auto jedzie na 4 biegu, a gazu prawie nie wciskamy. Bardzo delikatnie i nie ciągle. Wtedy chwilowe spalanie wynosi między 3,8 a 5l/100 km. Oczywiście przy pojawieniu się wzniesień od razu spalanie chwilowe wzrasta, no ale to oczywiste. Z kolei przy zjeżdżaniu ze wzniesień puszczamy gaz i jedziemy "na rozpędzie". Do tego wszelkie "eko-tricki", czyli analiza zmian świateł (np. na skrzyżowaniu za 400m jest zielone, ale z tą prędkością dojadę na czerwone, więc hamując silnikiem wytracam prędkość), płynny ruch i dość delikatne (ale bez przesady) przyspieszanie...

    Podsumowanie.

    Opisany powyżej styl jazdy jest męczący, ale mam kilka ciekawych spostrzeżeń z perspektywy prawego pasa. Najbardzej zaskoczyło mnie, że mimo wolnego lewego pasa sporo kierowców jechało za mną (myślałem, że wszyscy będą wyprzedzać). Czy jednak mógłbym i chciałbym przestawić się na taki styl jazdy żeby zaoszczędzić te 2l? No way. Eksperyment jednak dowiódł, że oszczędna jazda i zbliżenie się do wartości spalania podanych przez producenta jest możliwe, niestety jest to jazda z prędkością autobusu i jeśli patrzeć przez pryzmat oszczędności, to wygrywa komunikacja miejska.

    Jak widać silnik TwinAir jest baaardzo podatny na styl jazdy. W trybie "D" pije mi 10l/100km, w "N" 8l/100km, ale, jak widać, można to solidnie obniżyć.

    PS. Chyba muszę powtórzyć eksperyment, bo NIE użyłem systemu Start&Stop.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	MiTo09l.jpg
Wyświetleń:	665
Rozmiar:	40.9 KB
ID:	159609   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	fp.jpg
Wyświetleń:	1170
Rozmiar:	16.0 KB
ID:	159616  
    Ostatnio edytowane przez PanPe ; 09-03-2015 o 21:20

  4. #94
    Użytkownik Świeżak Avatar sztandar
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo MiTo 1.4 TB 155 KM
    Postów
    142

    Domyślnie

    Hehe to pije więcej niż moja TB. Ja w mieście przy normalnej jeździe spalam między 7,5-8,3. Raz pojeździłem eko z ciekawości do ilu maksymalnie mogę zejść udało się zejść do 6,8 litra. Przy dynamicznej jeździe w trybie dynamic 9-10 litrów. To nie lepiej było brać jakiś porządny silnik i mieć przynajmniej frajdę z jazdy niż tą kosiareczkę, która pali tyle samo :].

  5. #95
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Przecież to turbo, normalne że rozbieżności będą duże, w bardziej wysilonych autach spalanie często waha się w przedziale X-3X jak ostro jeździsz.
    Kolejny dowód na to że ekodrajwing i dałnsajzing to kit wciskany ludziom, swoim 2.0 143KM sprzed 20 lat osiągam takie wyniki spalania jak 1.4 TB 155KM, czyli nic się nie zmieniło, mocy i turba pod maską nie da się oszukać. Spokojna jazda w trasie u mnie 6,7l, miasto 8,5-10l, a pałowanie od świateł do świateł dało mi kiedyś 12.8l i tutaj TB przy takim stylu pewnie podejdzie już pod 15l.

  6. #96
    Użytkownik Znawca Avatar koskar
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    WL // GA
    Auto
    Alfa Romeo 156 Berlina 2.0 T.S. 1999r., Renault Clio III Ph2 1.2 2010r.
    Postów
    1,782

    Domyślnie

    O kuźwa w trasie poniżej 7 litrów? Ja jeszcze nigdy nie zszedłem poniżej 8...

  7. #97
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    To było przy 90-100km/h bo szybciej się nie dało. Co ciekawe książka mówi dokładnie o tych 6,7l przy 90. Przy normalnej jeździe po ekspresówce 120-130 zawsze mieściłem się w przedziale 7,5-8l.

  8. #98
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał koskar Zobacz post
    O kuźwa w trasie poniżej 7 litrów? Ja jeszcze nigdy nie zszedłem poniżej 8...
    Alfa Romeo 75 2.0 TS 146KM spalanie na trasie 700km 6,7 litra przy dystrybutorze . Ale tylko raz, normalnie przepala bak w 3 godziny .
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  9. #99
    Użytkownik Znawca Avatar koskar
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    WL // GA
    Auto
    Alfa Romeo 156 Berlina 2.0 T.S. 1999r., Renault Clio III Ph2 1.2 2010r.
    Postów
    1,782

    Domyślnie

    Kuźwa weźcie mnie nie dobijajcie.

  10. #100
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    MiTo, 0.9l, distinctive.
    Postów
    42

    Domyślnie

    Odgrzewam temat dotyczący wersji z silnikiem 0.9l TwinAir. A raczej nie 0.9l, tylko dokładnie 875ccm

    Dziś miałem okazję po raz pierwszy porządnie przetestować autko w trasie. Z nieco mieszanymi uczuciami wybrałem się w podróż Lublin - Magdeburg. Dwoje pasażerów i w pełni załadowany bagażnik (bo to przecież nie problem). Na początek "pocztówka" z telewizora pokładowego:



    Teraz garść spostrzeżeń, czyli MiTy i fakty.

    Mit: Kosiarka (2 cylindry) jest głośna.
    Fakt: MiTo cierpi raczej na problemy natury aerodynamicznej. Powyżej 120 km/h słychać szumiące lusterka i "wichurę" oraz szum opon. Silnika nie słychać.

    Mit: TwinAir nie jest dynamiczny.
    Fakt: Jest. Tak samo jak każde inne auto o tej masie, które ma 105 koni.

    Mit: Jadąc w trasie możesz słuchać radia.
    Fakt: Możesz jedynie próbować słuchać czegokolwiek. Ale to nie wina silnika, tylko wichru i szumu opon.

    Mit: Prędkość maksymalna MiTo TwinAir to 186 km/h
    Fakt: Nie wiem, czy powyższe to prawda. Faktem jest, że nieco powyżej 170km/h auto zaczynało bawić się w Dedala i Ikara (niestety chyba bardziej w Ikara) i nie czułem się z tym dobrze. Wydawało mi się, że samochód nieco podfruwa i nie było to komfortowe uczucie, więc starałem się jechać max 160 km/h. Nie zmienia to faktu, że najlepsza prędkość (kompromis pomiędzy szumem/prędkością/zużyciem paliwa) na którą zapinałem tempomat to 150 km/h. Już przy 160km/h "spożycie chwilowe" rosło do 10l, a przy 170km/h było to około 12-13l/100km.

    Reasumując: MiTo z silnikiem TwinAir nie jest złym autem na trasy. Nie ogranicza go silnik, a aerodynamika i wyciszenie kabiny. Szumiące lusterka i szum opon, które były uciążliwe, nie są zależne od silnika. Z tempomatem ustawionym na 150km/h raczej wyprzedzaliśmy w Niemczech, niż byliśmy wyprzedzani (choć oczywiście były auta, które mijały nas w mgnieniu oka). Zmierzam do tego, że jednak TwinAir to dobry silnik i nie przeszkadza takiej konstrukcji, jaką jest MiTo. Bardzo interesują mnie teraz opinie tych, którzy jeżdżą MiTo szybciej niż 180 km/h (chodzi mi o mocniejsze wersje), bo obawiam się, że choć silniki są mocne, to sama konstrukcja sprawia, że auta latają.

    Z pozycji kierowcy: MiTo prowadzi się bardzo dobrze. Prowadzi się też wygodnie. Do 170 km/h auto jedzie bardzo pewnie i świetnie trzyma się drogi. Przy większych prędkościach Mała Alfa robi się nieco niesforna. Nie jest źle.

    No, poza tym oczywiście i przede wszystkim czekam na opinie na temat mojego spalania na trasie Zaznaczam- w trybie D jechałem sporadycznie, ruch był niewielki (sobota), a obciążenie- 3 osoby i pełen bagażnik. Przez większą część podróży działała klimatyzacja- nie wiem, czy to jest odzwierciedlone we wskazaniach komputera.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_6366.JPG
Wyświetleń:	530
Rozmiar:	139.3 KB
ID:	163185  
    Ostatnio edytowane przez PanPe ; 11-04-2015 o 21:43

Podobne wątki

  1. [MiTo] Twinair 105 - Kontrolka oleju i silnika i poziom oleju na bagnecie.
    Utworzone przez PanPe w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-08-2014, 01:44
  2. Opinie o TS.
    Utworzone przez mario333 w dziale 166
    Odpowiedzi: 56
    Ostatni post / autor: 14-03-2014, 16:45
  3. [159] 159 TI - opinie
    Utworzone przez gregor70 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-03-2011, 21:55
  4. AR 156 1.8 TS - Opinie
    Utworzone przez arljazz w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-07-2010, 10:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory