Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: Felgi 7x17 Alfa Romeo MiTo - zakup grupowy

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jesus
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    SB
    Auto
    MiTo 155TB
    Postów
    67

    Domyślnie

    Cytat Napisał Suzumushi Zobacz post
    a przechodząc od założeń do faktów ?
    9kg to trchę dużo jak na wyczynową felgę

    ps. nie pytam zaczepnie po prostu chciałbym wiedzieć
    do rajdów? Nie. W rajdach nie można stosować kutych felg a felga musi być odpowiednio wytrzymała.
    To nie są założenia tylko fakty - to nie jest "felga znikąd" - pisałem o tym wyżej...

    ps. zakładam, że 9kg to max ciężar takiej felgi...
    Ostatnio edytowane przez jesus ; 31-08-2014 o 17:19

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Cytat Napisał jesus Zobacz post
    zakładam, że 9kg to max ciężar takiej felgi...
    Czyli nie ma rzeczywistych danych ile taka felga waży?

    Czytamy to samo, ale nie widzę w zamieszczonym cytacie pytania o rajdy. Było natomiast stwierdzenie, że 9 kg w tym rozmiarze to dużo jak na (jak to określiłeś w temacie) wyczynową felgę.

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jesus
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    SB
    Auto
    MiTo 155TB
    Postów
    67

    Domyślnie

    Cytat Napisał drift-r Zobacz post
    Czyli nie ma rzeczywistych danych ile taka felga waży?

    Czytamy to samo, ale nie widzę w zamieszczonym cytacie pytania o rajdy. Było natomiast stwierdzenie, że 9 kg w tym rozmiarze to dużo jak na (jak to określiłeś w temacie) wyczynową felgę.
    Waga zależy również od ET - pisałem o ET30 lub np. 35, w katalogu waga z ET30 podana jest 9kg, ważyłem 8x18 i były lżejsze o ok. 0,3kg od katalogowej wartości. Podałem więc wartość zakładaną wartość max. wagi z ET30 (z ET35 będzie lżejsza)

    Pisałem o rajdach ponieważ to felga przeznaczona do rajdów samochodowych - czyli do wyczynu
    czy nie?... no chyba, że poważne firmy/zawodnicy/producent są w błędzie...

    Górna granica 9kg jak na felgę rajdową to nie jest dużo - ta felga musi połączyć wagę oraz wytrzymałość - rzadko zdarzają się gładkie/proste asfalty.

    Felgi stricte "torowe" będą lżejsze, mniej wytrzymałe - no chyba, że mówimy o felgach za kilka tyś zł za szt gdzie będą ważyć i 5kg i będą odpowiednio mocne.
    Ostatnio edytowane przez jesus ; 31-08-2014 o 19:46

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Felgi przeznaczone na tor też są zasadniczo wyczynowe. W związku z czym wyczynowe nie dotyczy tylko rajdów. A odnośnie wagi felg - 17" felgi z AR 147 Ti ważą 8,8kg wg. katalogu dlatego też to wspomniane 9kg nie robi wrażenia.

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jesus
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    SB
    Auto
    MiTo 155TB
    Postów
    67

    Domyślnie

    Cytat Napisał drift-r Zobacz post
    Felgi przeznaczone na tor też są zasadniczo wyczynowe. W związku z czym wyczynowe nie dotyczy tylko rajdów. A odnośnie wagi felg - 17" felgi z AR 147 Ti ważą 8,8kg wg. katalogu dlatego też to wspomniane 9kg nie robi wrażenia.

    Felgi przeznaczone do rajdu też są wyczynowe, zresztą przeczytaj pierwszy post - kilkukrotnie przewija się temat rajdów...
    A odnośnie felg z 147 Ti i ich wagi - rozumiem, że są powszechnie stosowane w rajdach...?
    Sama różnica na ET 8-10mm i już mamy 0,2-0,3kg różnicy...
    Równie dobrze można napisać 8kg przy 17'' to mega ciężka felga bo widziałem 18 z wagą po 6kg - co prawda mają całkowicie różne zastosowania no ale ważna jest tylko waga...

    Może raz jeszcze napisze: Z.A.R to felgi wyczynowe, używane w rajdach oraz wyścigach (np. górskich)
    W tym przypadku mówimy o rajdzie - tam przepisy jasno określają co wolno a co nie, jakiego stopu nie można zastosować...

    Felga rajdowa ma być lekka i wytrzymała, nie może być kuta itp. itd. - nie ma cudów i jak felga rajdowa ma być odpowiednio wytrzymała to nie będzie ważyć tyle co torowa (choćby z uwagi na stop, metodę produkcji).

    No chyba, że ktoś na co dzień jeździ po drogach/nawierzchni bardziej przypominające tor aniżeli odcinek specjalny.
    Ostatnio edytowane przez jesus ; 01-09-2014 o 08:12

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Cytat Napisał jesus Zobacz post
    A odnośnie felg z 147 Ti i ich wagi - rozumiem, że są powszechnie stosowane w rajdach...?
    Nie wiem z której cześci mojej wypowiedzi tak zrozumiałeś.

    EOT z mojej strony.

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jesus
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    SB
    Auto
    MiTo 155TB
    Postów
    67

    Domyślnie

    Cytat Napisał drift-r Zobacz post
    Nie wiem z której cześci mojej wypowiedzi tak zrozumiałeś.

    EOT z mojej strony.
    Miałem na myśli porównanie - jedna będzie lżejsza, druga wytrzymalsza - obie mają różne zastosowanie.

    Dla innego ważna jest waga bo ma chopla w temacie masy nieresorowanej, dla drugiego jest ważne aby mieć felgi które nie rozpadną się z byle uderzenia w krawężnik, ewentualnie żeby móc dojechać do mety bez opony i jest w stanie poświęcić te 1-2-3kg na komplecie.

    Kto inny postawi jako punkt najważniejszy cenę, wygląd... Ale jeżeli już coś porównujemy to trzeba pamiętać o zastosowaniu - i tam gdzie dla jednego jest mankament inny widzi zaletę

    Znam osobę która kupiła felgi "bardziej torowe" aniżeli rajdowe i po kilku krótkich os (dziurawych) miał problem - więcej do nich nie wrócił
    Ostatnio edytowane przez jesus ; 01-09-2014 o 08:23

  8. #18
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    A ja przez całe życie myślałem, że w rajdach samochodowych dominują felgi magnezowe, a nie alu. I to te magnezowe są bydle-wytrzymałe. Nie wiem co tam w wyścigach (np. na torze czy GSMP i spółka), ale może tam śmigają na alu, w końcu lepszy teren - asfalcik głównie.

    A temat tak ogólnie badam, badałem, bo chętnie przytulę solidny felunek do Julci na zimę.
    Ostatnio edytowane przez MiLykie ; 01-09-2014 o 00:54

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jesus
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    SB
    Auto
    MiTo 155TB
    Postów
    67

    Domyślnie

    tak to jest pisać wieczorem w ost. dniu urlopu

    poprawka - felga asfaltowa - materiał jest dowolny pod warunkiem, że jest odlewany a minimalna wymagana przepisami waga to: 8,9kg
    natomiast szutrowa - np. 6.5x15 - tylko odlewane alu a felga nie może ważyć mniej jak 8.6kg! - i mówimy o 6.5x15!

    na torze zdecydowanie bardziej liczą się ułamki sekund

    zgodnie z tym co pisałem (link w pierwszym poście) - pierwotnie te felgi zostały zaprojektowane do Fiata 500 grupy R3T - gdzie przepis stanowi dla R3T:
    koła są dowolne pod warunkiem, że są wyprodukowane z odlewanego aluminium lub ze stali a na asfalt dozwolony jest jedynie wymiar 7x17 z masa minimalną 8kg (i teraz albo lżej albo bardziej wytrzymale, do tego dochodzi również wartość odsadzenia gdzie różnice kilku mm robią już różnice)

    np. przy 8x18 do Imprezy mamy ET39 i ET46 w różnica w wadze - 0,2kg (wg. katalogu)
    Ostatnio edytowane przez jesus ; 01-09-2014 o 08:53

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jesus
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    SB
    Auto
    MiTo 155TB
    Postów
    67

    Domyślnie

    Mały bump

    Może ktoś był na Rajdzie Wisły? Zwycięska załoga używa właśnie Arcastingów Z.A.R. Zresztą tryumfator gr. N4 również

    może uda nam się skompletować listę na MiTo do 14 września?
    Ostatnio edytowane przez jesus ; 07-09-2014 o 18:48

Podobne wątki

  1. Zakup grupowy rozpórek do 156
    Utworzone przez lukaszb w dziale 156
    Odpowiedzi: 277
    Ostatni post / autor: 14-10-2021, 11:29
  2. Grupowy zakup Ravenol 2T
    Utworzone przez yeye w dziale Zachodniopomorskie
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 12-12-2013, 19:00
  3. Zakup grupowy dolotów do v6
    Utworzone przez DeadinhollywooD w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 10-04-2012, 19:19
  4. [GTV] Rozpórki tył dół (zakup grupowy)
    Utworzone przez lukaszb w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 24-01-2012, 02:02
  5. [GTV] Zakup grupowy rozpórek do 2.0 TS
    Utworzone przez lukaszb w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post / autor: 20-01-2012, 16:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory