Ostatnio edytowane przez jesus ; 31-08-2014 o 17:19
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]
Waga zależy również od ET - pisałem o ET30 lub np. 35, w katalogu waga z ET30 podana jest 9kg, ważyłem 8x18 i były lżejsze o ok. 0,3kg od katalogowej wartości. Podałem więc wartość zakładaną wartość max. wagi z ET30 (z ET35 będzie lżejsza)
Pisałem o rajdach ponieważ to felga przeznaczona do rajdów samochodowych - czyli do wyczynu czy nie?... no chyba, że poważne firmy/zawodnicy/producent są w błędzie...
Górna granica 9kg jak na felgę rajdową to nie jest dużo - ta felga musi połączyć wagę oraz wytrzymałość - rzadko zdarzają się gładkie/proste asfalty.
Felgi stricte "torowe" będą lżejsze, mniej wytrzymałe - no chyba, że mówimy o felgach za kilka tyś zł za szt gdzie będą ważyć i 5kg i będą odpowiednio mocne.
Ostatnio edytowane przez jesus ; 31-08-2014 o 19:46
Felgi przeznaczone na tor też są zasadniczo wyczynowe. W związku z czym wyczynowe nie dotyczy tylko rajdów. A odnośnie wagi felg - 17" felgi z AR 147 Ti ważą 8,8kg wg. katalogu dlatego też to wspomniane 9kg nie robi wrażenia.
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]
Felgi przeznaczone do rajdu też są wyczynowe, zresztą przeczytaj pierwszy post - kilkukrotnie przewija się temat rajdów...
A odnośnie felg z 147 Ti i ich wagi - rozumiem, że są powszechnie stosowane w rajdach...?
Sama różnica na ET 8-10mm i już mamy 0,2-0,3kg różnicy...
Równie dobrze można napisać 8kg przy 17'' to mega ciężka felga bo widziałem 18 z wagą po 6kg - co prawda mają całkowicie różne zastosowania no ale ważna jest tylko waga...
Może raz jeszcze napisze: Z.A.R to felgi wyczynowe, używane w rajdach oraz wyścigach (np. górskich)
W tym przypadku mówimy o rajdzie - tam przepisy jasno określają co wolno a co nie, jakiego stopu nie można zastosować...
Felga rajdowa ma być lekka i wytrzymała, nie może być kuta itp. itd. - nie ma cudów i jak felga rajdowa ma być odpowiednio wytrzymała to nie będzie ważyć tyle co torowa (choćby z uwagi na stop, metodę produkcji).
No chyba, że ktoś na co dzień jeździ po drogach/nawierzchni bardziej przypominające tor aniżeli odcinek specjalny.
Ostatnio edytowane przez jesus ; 01-09-2014 o 08:12
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]
Miałem na myśli porównanie - jedna będzie lżejsza, druga wytrzymalsza - obie mają różne zastosowanie.
Dla innego ważna jest waga bo ma chopla w temacie masy nieresorowanej, dla drugiego jest ważne aby mieć felgi które nie rozpadną się z byle uderzenia w krawężnik, ewentualnie żeby móc dojechać do mety bez oponyi jest w stanie poświęcić te 1-2-3kg na komplecie.
Kto inny postawi jako punkt najważniejszy cenę, wygląd... Ale jeżeli już coś porównujemy to trzeba pamiętać o zastosowaniu - i tam gdzie dla jednego jest mankament inny widzi zaletę
Znam osobę która kupiła felgi "bardziej torowe" aniżeli rajdowe i po kilku krótkich os (dziurawych) miał problem - więcej do nich nie wrócił
Ostatnio edytowane przez jesus ; 01-09-2014 o 08:23
A ja przez całe życie myślałem, że w rajdach samochodowych dominują felgi magnezowe, a nie alu. I to te magnezowe są bydle-wytrzymałe. Nie wiem co tam w wyścigach (np. na torze czy GSMP i spółka), ale może tam śmigają na alu, w końcu lepszy teren - asfalcik głównie.
A temat tak ogólnie badam, badałem, bo chętnie przytulę solidny felunek do Julci na zimę.![]()
Ostatnio edytowane przez MiLykie ; 01-09-2014 o 00:54
tak to jest pisać wieczorem w ost. dniu urlopu
poprawka - felga asfaltowa - materiał jest dowolny pod warunkiem, że jest odlewany a minimalna wymagana przepisami waga to: 8,9kg
natomiast szutrowa - np. 6.5x15 - tylko odlewane alu a felga nie może ważyć mniej jak 8.6kg! - i mówimy o 6.5x15!
na torze zdecydowanie bardziej liczą się ułamki sekund
zgodnie z tym co pisałem (link w pierwszym poście) - pierwotnie te felgi zostały zaprojektowane do Fiata 500 grupy R3T - gdzie przepis stanowi dla R3T:
koła są dowolne pod warunkiem, że są wyprodukowane z odlewanego aluminium lub ze stali a na asfalt dozwolony jest jedynie wymiar 7x17 z masa minimalną 8kg (i teraz albo lżej albo bardziej wytrzymale, do tego dochodzi również wartość odsadzenia gdzie różnice kilku mm robią już różnice)
np. przy 8x18 do Imprezy mamy ET39 i ET46 w różnica w wadze - 0,2kg (wg. katalogu)
Ostatnio edytowane przez jesus ; 01-09-2014 o 08:53
Mały bump
Może ktoś był na Rajdzie Wisły? Zwycięska załoga używa właśnie Arcastingów Z.A.R. Zresztą tryumfator gr. N4 również
może uda nam się skompletować listę na MiTo do 14 września?![]()
Ostatnio edytowane przez jesus ; 07-09-2014 o 18:48