Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Temat: Ar 159 2.2 jts Gdansk

  1. #11
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Czyli o 17:30?

    Też tak mówię, jak się sprzeda, to widocznie nie była Ci pisana.

    VIN jest już w obróbce.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  2. #12
    zwierzak
    Gość

    Domyślnie

    OK.........

  3. #13
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał zwierzak Zobacz post
    Bede w sobote w Gdansku. Mam zamiar przy okazji popatrzec na http://otomoto.pl/alfa-romeo-159-pro...C21324524.html
    jesli ktos, cos wie o niej... prosze pisac forum, priv
    Cena jeszcze by uszła, bo przebieg już zaczyna być z gatunku "niehandlowych" oraz pojemność silnika odstraszy część kupujących. Osobiście nie lubię aut, które zrobiły takie przebiegi w Polsce - porównując je z autami z Zachodu mają zawieszenie zużyte w takim samym stopniu, jakby zrobiły 2x większe przebiegi np. w Holandii. Przy 159 w pewnym momencie dochodzi do bardzo kosztownych napraw elementów zawieszenia (np. tylne zwrotnice, cena c.a. 900 PLN za sztukę, tylko oryginał lub bardzo zdolny mechanik, który dobierze tuleje i wtedy można to zamknąć w 1/3 tej kwoty - ale przyjmij wariant negatywny), do tego JTS po takim kilometrażu na 99% będzie dysponował mocą o 10-15% niższą, niż deklaruje producent (nagary w głowicy). Producent zapewnia, że niby sobie z tym tematem poradzono, ale jakoś dziwne mam wrażenie, że to są tylko czcze przechwałki, bo ostatnio miałem taką głowicę na warsztacie i ciekawie to nie wyglądało.
    Jeśli nie zamierzasz tym samochodem robić nie wiadomo jakich kilometrów - to spokojnie go posprawdzać z kimś, kto ma o tych autach pojęcie (szerszeń się deklaruje, to sobie powinien poradzić) - przy czym zaryzykowałbym 200 PLN i zmierzenie mocy na hamowni. Bo jak Ci wyjdzie, że masz w nim realnie 160 koni, to się niemiło potem zdziwisz, jakie są koszty przywrócenia silnika do nominalnej mocy.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  4. #14
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Auto w stanie idealnym. Można powiedzieć, że unikat, biorąc pod uwagę to, co ostatnio oglądałem.
    Na budziku 165 tys. km, na krokomierzu 162 tys. km.
    Delikatnie malowana klapa tylna, w granicach 200-210um (wizualnie bez zastrzeżeń), reszta fabryczna, ciągłość ocynku, drobne odpryski na masce od kamyków, patent z ochronnymi naklejkami na nadrożach (to na +).
    Wnętrze w doskonałym stanie, żadnych wyłamań, czy ubytków, gruby, przyjemny w dotyku welur (nie Alfatex), jeszcze czuć fabrykę. Jedna szyba z 2006 roku (reszta 2007), ale to akurat możliwe.
    Wydruk z ASO ze wszystkimi naprawami i wymianami, potwierdzony przez mojego kolegę (ale o tym niżej), książka, dwa klucze.
    Brak błędów na wszystkich sterownikach.

    Brak jednej naklejki Giugiaro i tych na tylnej klapie (chyba faktycznie komuś brakowało).

    Jazda próbna - pierwszy raz jeździłem 2.2 i powiem, że jestem pod wrażeniem. Miałem wrażenie, jakby czasem silnik trochę nierówno gadał (obroty +/-20-50), ale na kompie nie było tego widać. Nie wiem, może szukałem dziury w całym. Biegi wchodziły idealnie. Brak niepokojących odgłosów z zawiasu, żadnych przechyłów, bujania, etc (a Hallera raczej słabo wygląda). Oczywiście, żeby mieć 100% pewność trzeba wziąć na szarpaki, ale moim zdaniem nic strasznego nie wyjdzie. Żadnego skrzypienia plastyków.

    Zdjęć nie robiłem, bo nie było sensu. Poza tym zmierzchało.

    Kolega w ASO potwierdził - auto zakupione we Wrocku, w leasingu w Prime Car Management, serwisowane jak w zegarku, kilka grubych wymian (np. maglownica), ostatni serwis w lutym tego roku przy 150 tys. km. Użytkowane przez jakiegoś dyrka w długich trasach (i to widać po wnętrzu).

    Podsumowanie - jak akceptujesz tą wersję wyposażenia i JTS, to bierz chłopie i się nie zastanawiaj!
    Zbiłem cenę na 34 tys., chociaż się opierali. Pomógł argument, że przyjedziesz z daleka i to Twoja pierwsza Alfa więc trzeba Cię zachęcić. Jako gratis dostaniesz nowe, oryginalne znaczki AR na przednią i tylną klapę oraz nowy zapas, wszystko jest w bagażniku. Grill już wymienili, bo podobno też był trochę poobijany od kamieni i nie wyglądało to dobrze. Wierzę im, byli sympatyczni.

    Szerszeniowi przywozisz naprawdę fajny zestaw kluczy Proxxon (coś sobie wybiorę, bo kilka już mam) i przyjeżdżasz wyścigówką na test obwodnicowy.

    To by było tyle.

    Poniżej masz logi jak Ci mało.


    Tested device: Injection Bosch Motronic MeD7.6.1 CF4/EOBD (engine 1.9/2.2)
    ___________________
    DEVICE INFO:
    Fiat drawing number: 55207928
    Hardware number: 0261S01045
    Hardware version: 00
    Software number: 1037380127
    Software version: 0405
    Homologation number:
    ISO code: 08070704EF
    Programming date: 24/02/2007


    Engine startup: Allowed
    Injection control unit: Programmed
    Universal code: Not enabled
    Dedicated line: Not present
    Odometer, km: 162603,4
    Number of overrevs: 73
    Max engine speed counter, msec: 65600
    Max RPM reached: 7120
    Number of flash ROM rewrites: 0
    Odometer at last rewrite: 0,0 km
    Brake pedal light: Off
    Brake pedal: Released
    Set Cruise deceleration(-): Not requested
    Set Cruise acceleration(+): Not requested
    Cruise switch: On
    Cruise restore button(RCL): Released
    Battery voltage: 14,22
    V
    Mixture preparation mode: Homogeneous
    Throttle learn phase: 0
    Atmospheric pressure, mbar: 431,29
    Cooling fan 1: Not active
    Cooling fan 2: Not active
    Detonation check: Not activated
    Key position: MAR
    Clutch pedal: Released
    Brake pedal: Released
    Conditioner enable request: Not activated
    Conditioner compressor: Not activated
    Engine status: Idle
    Cut-off status: Not activated
    Engine warmup: ==
    Lambda 1 status above catalyzer: Closed loop
    Lambda 2 status above catalyzer: Closed loop
    Catalyzer 1 warmup: Not active
    Lambda 1 status below catalyzer: Open loop
    Lambda 2 status below catalyzer: Open loop
    Evaporation control valve: Active
    Type of gearbox installed: Mechanical
    Control Unit Power Supply: Absent
    Catalyzer 1: Present
    Anti-skid (ASR): Present
    Engine shut-down from automatic gearbox: Not requested
    Failure lamp: Off
    Throttle Position learning: Deactivated
    Throttle learn results: Correct
    Throttle learn status: Not enabled
    Throttle learn storage: Terminated
    Throttle learn inhibit: Yes
    Acceleration pedal movement: None
    Safety cut-off: None
    Cut-off (motorised throttle): None
    Throttle power supply: OK
    Recovery (throttle error): None
    Recovery (torque reduction): None



    Tested device: Air Bag TRW MY 03 (2F-2P-2L-2T-1G-I)
    ___________________
    DEVICE INFO:
    Fiat drawing number: 50507543
    Hardware number: 39401813
    Hardware version: 03
    Software number: x29a_3505
    Software version: 0209
    Homologation number: 000000
    ISO code: EA07088351
    Programming date: 17/09/2007



    Battery voltage: 14,0 V
    1st level driver airbag resistance: 3,0 Ohm
    2nd level driver airbag resistance: 3,0 Ohm
    1st level passenger airbag resistance: 2,0 Ohm
    2nd level passenger airbag resistance: 2,0 Ohm
    Driver pretensioner resistance: 2,0 Ohm
    Passenger pretensioner resistance: 2,0 Ohm
    Driver side airbag resistance: 2,0 Ohm
    Passenger side airbag resistance: 2,0 Ohm
    Driver curtain airbag resistance: 2,0 Ohm
    Passenger curtain airbag resistance: 2,0 Ohm
    Driver knee guard resistance: 2,0 Ohm
    Driver belt current: 24,0 mA
    Passenger belt current: 24,0 mA
    Front airbag exclusion switch current: 24,0 mA
    Passenger pressure sensor current: 0,0 mA
    Instrument Panel (NQS): Active
    Trip computer: Active
    Body computer: Active
    Failure warning lamp status (from CAN): No error
    Passenger airbag exclusion warning lamp (from CAN): No error
    Seat belt warning lamp (from CAN): No error
    Failure lamp: Off
    Passenger airbag&knee guard: Enabled
    Passenger present sensor: Not present
    Passenger airbag exclusion switch: On
    Passenger airbag exclusion warning lamp: Off
    Pretensioners cut-in: 0
    Side airbag trigger: 0
    Driver seat belt: Not fastened
    Front passenger seat belt: Not fastened
    Rear side airbags exclusion switch: On
    Rear side airbag exclusion warning lamp: Off
    Rear side airbags: Disabled by control unit


    Tested device: Body Computer Marelli 3
    ___________________
    No faults reported by the unit!

    Tested device: Body Computer Marelli 3
    ___________________
    DEVICE INFO:
    Fiat drawing number: 50510080
    Hardware number: BC939.91_00
    Hardware version: 0C
    Software number: 09890170011
    Software version: 0500
    Homologation number: 000074
    ISO code: 40831F043B
    Programming date: 07/05/2007


    FLORENCE Code: 21140010606
    System configuration: RF receiver and Alarm
    Country standard configured: E.E.C.
    Body computer programming status: Protected
    'Alarm ON' counter: 5290
    Last alarm: Tilt sensor
    Last 10 alarms: No alarms stored
    Power mode: Normal
    ____________
    System status:
    Front left door: Open
    Rear left door: Closed
    Front right door: Closed
    Rear right door: Closed
    Boot open. switch negative: Not active
    Boot lock enable signal: Not active
    Inertia switch: Not active
    Left indicator: Not activated
    Right indicator: Not activated
    High beam headlights flash: Not activated
    Hazard lights: Not activated
    Boot lid: Closed
    Bonnet: Closed
    Heated rear window: Not activated
    Rear foglights: Not activated
    Headlamp washer: Not activated
    Brake pads: Normal
    Brake fluid level: Normal
    Parking brake: Released
    Foglights: Not activated
    Key position: MAR
    Key signal: Off
    High-beam headlights: Not activated
    Alarm wiring: No
    Stop lights: Not activated
    Reversing lights: Off
    Anti-lift alarm disable/Electric power steering: Not activated
    Parking input: Not active
    Alternator status: Recharging
    Lights control: Lights off
    ____________
    Code type: Programmed by Fiat
    Code requested by Engine Control Unit: Received
    Engine Control Unit: Programmed
    Code: Programmed
    Communication with engine ECU: Active
    Transponder message line: C-CAN
    Code status bytes: 6012



    Tested device: Electronic key TRW (Teg Reader)
    ___________________
    No faults reported by the unit!
    Tested device: Electronic key TRW (Teg Reader)
    ___________________
    DEVICE INFO:
    Fiat drawing number: 156049312
    Hardware number: 5.4
    Hardware version: 00
    Software number: 13.7
    Software version: 0000
    Homologation number:
    ISO code: 6E0701044F
    Programming date: 13/07/2007

    TEG status: Inserted blocked
    TEG enable switch: OK
    TEG lock/unlock motor: OK
    Transponder aerial: OK
    TEG authentication: Secret code valid
    TEG identification: TEG valid
    Battery voltage: 14,2 V
    Programmed transponder: Yes
    TEG: Present
    Body Computer from CAN: Programmed
    Code type: Programmed by Fiat
    Minicrypt received from Body: Correct
    Minicrypt from Steering Lock (NBS): Correct
    Transponder disabled: No
    Programmable transponder: No
    Number of TEGs enabled: 2
    Number of last TEG used: 2
    Number of TEGs disabled: 0
    Number of last TEG RF used: 2
    TEG Battery: Charged
    Number of RF TEGs enabled: 2
    Door lock TEG button: Released
    Door unlock TEG button: Released
    Boot unlock TEG button: Pressed
    Power consumption mode: Normal

    Tested device: Instrument panel Siemens 2
    ___________________
    DEVICE INFO:
    Fiat drawing number: 156079249
    Hardware number: A2C53258526
    Hardware version: 00
    Software number: AR939 MD ad
    Software version: 1414
    Homologation number:
    ISO code: 32839E042C
    Programming date: 13/09/2007


    Km value read: 165907,0 km
    Odometer at last servicing: 150026,0 km
    Date of last servicing: 24/02/2011
    Number of servicings: 4
    Servicing interval: 30000 km
    Servicing period: 365 days
    Number of days since last servicing: 238
    Load status: Not active
    Time: 1841
    Date: 12/02/2006
    Water temperature: 83,0 Deg.C
    Car speed: 0,0 km/h
    Fuel gauge: 32,0 %
    Engine RPM: 800 rpm
    Distance till next servicing: 14119 km
    Days till next servicing: 127 days
    Engine oil temperature: 67 Deg.C
    Engine oil level: 6th bar level
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maciek84
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    156 2.5 V6 SW Full FL
    Postów
    432

    Domyślnie

    Czyli 2.2 w tej budzie daje radę?

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    [QUOTE=Alfik84;693287]Czyli 2.2 w tej budzie daje radę?[/QUOTE

    Miałem taką testówke i całkiem przyjemnie to przyśpiesza . Kolego szerszeń jestem pod wrażeniem
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    dokladnie to sie nazywa pomoc, zreszta juz nie pierwszy raz kolega szerszen jezdzi i mierzy
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.
    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4

    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  8. #18
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfik84 Zobacz post
    Czyli 2.2 w tej budzie daje radę?
    Tak. Radzi sobie świetnie.

    Byłem sceptycznie nastawiony do JTS, może nawet bardziej niż Tomek_KRK. Sceptycyzm wynikał z zasłyszanych opinii, bo sam nie miałem jeszcze JTSa, a tylko jeździłem 2.0. Oczywiście nie wiem, jak kwestie eksploatacyjne, ale mocowo naprawdę jest OK.
    Hipotetycznie, gdybym miał wybierać miedzy JTS a JTD (do którego bym musiał spokojnie dopłacić dyszkę, jak nie lepiej, za auto w takim stanie), to chyba bym wybrał JTS.

    Myślę, że ten egzemplarz długo pocieszy przyszłego właściciela.

    ---------- Post added at 07:50 ---------- Previous post was at 07:49 ----------

    Cytat Napisał Alfik84 Zobacz post
    Kolego szerszeń jestem pod wrażeniem
    Sie wie. Fachura ;-)
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  9. #19
    zwierzak
    Gość

    Domyślnie

    Bylim, widzielim.... Jest OK. Czekam na akceptacje zony. Dla Kolegi Szerszenia wielka w..... itd.....

    ---------- Post added at 13:24 ---------- Previous post was at 13:22 ----------

    I do kolegow z Krakowa.......... my tu nie lubimy jak z " partyzanta " dzwonia i obiecuja....

  10. #20
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał szerszeń Zobacz post
    Tak. Radzi sobie świetnie.

    Byłem sceptycznie nastawiony do JTS, może nawet bardziej niż Tomek_KRK. Sceptycyzm wynikał z zasłyszanych opinii, bo sam nie miałem jeszcze JTSa, a tylko jeździłem 2.0. Oczywiście nie wiem, jak kwestie eksploatacyjne, ale mocowo naprawdę jest OK.
    Hipotetycznie, gdybym miał wybierać miedzy JTS a JTD (do którego bym musiał spokojnie dopłacić dyszkę, jak nie lepiej, za auto w takim stanie), to chyba bym wybrał JTS.
    Myślę, że maksymalnie dopłaciłbyś z 6 tysięcy. Przy założeniu, że dostajesz auto w takim stanie, jak ten JTS. Weź poprawkę na to, że 2.2 JTS kosztował więcej z tytułu wyższej akcyzy, więc utrata wartości też inna, niż w przypadku niskoakcyzowych 1.9 JTD.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

Podobne wątki

  1. 159 TBi Gdansk
    Utworzone przez 159Gulietta w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-08-2014, 05:42
  2. parking gdansk
    Utworzone przez tomasz switala w dziale Pomorskie
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-06-2013, 16:45
  3. 159 Gdansk
    Utworzone przez Paramieszana w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-11-2011, 13:04
  4. AR 159 Gdansk
    Utworzone przez alfabravoII w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-10-2011, 20:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory