Witam
Dopadła i mnie niedociagająca sie oanorama. Ktos moze w okolicach slaska/malopolski zajmuje sie naprawa tego?
Jesli tak prosze o kontakt.
Witam
Dopadła i mnie niedociagająca sie oanorama. Ktos moze w okolicach slaska/malopolski zajmuje sie naprawa tego?
Jesli tak prosze o kontakt.
U mnie wyskoczyło lewe cięgna wg mechanika pękł pancerz cięgna, dach się nie domyka, przy składaniu strasznie hałasował, na prowadnicy nie zauważyliśmy pęknięć, poduszki nie były wystrzelone. Czy jak kupię nową obudowę linek dachu i wepnie się linki będzie działać?
Ok naprawiłem szyberdach w Giuli, tak jak wcześniej podejrzewałem uszkodzony był element pancerzu linek (linki wyszły z pancerza z dwóch stron) czyli cały element który łączy się z silnikiem szyberdachu (ok 500zł), dokładniej były uszkodzone pęknięte z dwóch stron mocowania czarny plastik. To powinno być metalowe!
Niestety aby wyjąć/wymienić ten element trzeba zdjąć podsufitkę, zdjąć czarną belkę z roletą tylnego szyberdachu, odkręcić ale nie zdejmować mechanizmu elektrycznej rolety i odkręcić oczywiście silnik szyberdachu. Zdjąłem też szybę szyberdachu bo mechanik który robił szyberdach w stelvio zdejmował ją, więc tak samo zrobiłem może też chodzić o to, aby wyrównać ze sobą prowadnice względem siebie, dopasować do czołowej uszczelki bo może ktoś wcześniej niedokładnie naprawiał, ale też do konserwacji prowadnic i gum lepszy dostęp. Nie trzeba odłączać akumulatora do tego. Najgorsze w tym jest zdejmowanie i zakładanie uchwytów do trzymania w zakrętach, potrzebne są wąskie szczypce, jeżeli ktoś myśli że przynajmniej te uchwyty się szybko montuje>wpina to może się zdziwić jeden uchwyt opornie wskakiwał może coś było podgięte wtedy można i godzinę nad nim siedzieć.
Następnie trzeba przygotować śruby do składania wyczyścić i nałożyć klej na gwint ja nałożyłem niebieski, ale niektóre śruby powinny być mocnym czerwonym klejem.
Następnie trzeba ręcznie kluczem (otwór po stronie korowcy przy silniku) otworzyć-zamknąć szyberdach, żeby sprawdzić czy dobrze działa nie męczyć akumulatora, silnika i pancerza linek bo może coś jest źle założone, sprawdzić czy szyba nie dociska za mocno uszczelki z przodu.
Niestety bez założenia podsufitki raczej nie da się sprawdzić elektryki dachu czy otwiera zamyka po naprawie, trzeba ją włożyć do środka (podwiesić chociaż) aby podpiąć panel sterowania szyberdachem (chciałem go odpiąć od podsufitki ale jest mocno zafiksowany wpięty dałem spokój żeby nie uszkodzić, znów nie ma śrub no bo po co śruby lepiej sprasować żeby broń boże naprawiać tylko kupić nowe.
Oczywiście gdy zrobisz poprawnie wcześniejsze kroki to i tak nie będzie działać musisz nauczyć szyberdach otwierania i zamykania to by było przecież zbyt proste gdyby wystarczyło rozkręcić mechanizm szyberdachu, podsufitkę i kręcić rękoma w górze cały czas. Procedura resetu z instrukcji dwukrotna nic nie dała, później odpiąłem akumulator na kilkanaście minut, zrobiłem procedurę resetu i zaczął się rozkładać i składać. Ale może coś źle przy procedurze klikałem, podobno trzeba ją bardzo dokładnie przeprowadzić.
- - - Updated - - -
Wg mnie nikt tego nie będzie chciał naprawiać, po pierwsze ręce trzeba trzymać w górze to męczy, ciężko się zdejmuje podsufitkę w porównaniu do starszych mercedesów. Mechanizm jest słaby/ delikatny może być wiele przyczyn awarii. Jeżeli się nie opuszcza szyba/ nie domyka to linki prawdopodobnie wyskoczyły z silnika, trzeba rozebrać, przed rozbebeszeniem lepiej kupić pancerz linek od szyby szyberdachu bo lubią pękać. Może te nowe są lepsze/ poprawione od starych. Na pewno o ten szyberdach trzeba dbać garażować, konserwować, trzymać naj lepiej pod kołdrą. Problem z tego typu szyberdachem jest bardzo powszechny.
Witam serdecznie,
Dopadł i mnie ten problem, jak szukac tych plastikowych pancerzy/tulejek/czy jak to sie tam zwie?
Po obu stronach są pęknięte.
Chętnie odkupie jeśli ktoś ma niepotrzebne.
Czy ktoś moze powiedzieć czy numer częsci 77367745 to jest wzmocniona wersja 68317624AA, czy to nie bedzie pasować?
wersja MY2023 zdecydowanie ma nowe plastikowe zapięcia i ogólnie nie ma problemów z tym elementem.
W temacie była sugestia o profilaktycznym smarowaniu prowadnic. Jaki smar polecacie lub stosujecie?