akurat jeśli chodzi o regułę, to właśnie mocno wysilone jednostki są luźniej pasowane...A i artykuł mógłby być nawet z 1992 roku. Zasadnicza budowa silników się nie zmieniła od dziesiątek lat. Zmienia się osprzęt, sterowanie jest coraz bardziej wyrafinowane, ale sam słupek silnika zmienił się niewiele.
Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 29-10-2018 o 12:12
Jaguar S-type 4.2 V8
Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
Citroen Xantia Activa II V6 - była
Citroen Xantia II 2.0 16V - była
Skoda Felicia 1.3 MPI - była
Wyłącznie wyczynowe jednostki są luźno spasowane. Cywilne silniki są coraz dokłądniej wymiarowane, i coraz ciaśniej spasowane. A artykuł nie mógłby być z 1992, bo wtedy o powszechnym stosowaniu wtrysku bezpośredniego nikt jeszcze nie myślał.
Jeszcze raz - znaczna ilość benzyny w oleju == pierścienie i tuleje do wymiany.
Niekoniecznie, mam nie wyczynowe auto w którym producent w instrukcji pisze że ubytek 0.5L oleju na każdy 1000km to norma. W tej chwili w tym silniku schodzi jakies 0.4L na 1000km (tak mam olej w bagażniku).Wyłącznie wyczynowe jednostki są luźno spasowane
Jak najbardziej prawda.Jeszcze raz - znaczna ilość benzyny w oleju == pierścienie i tuleje do wymiany.
Ale to w takim razie czemu w nowoczesnych, według Ciebie ciasno pasowanych dieslach (a diesle mają dużo wyższe sprężanie, więc i pasowanie musi być ciaśniejsze niż w benzynie już z zasady) z wtryskiem bezpośrednim takie rzeczy się dzieją?a w benzynie już nie da rady?
coś tam Ci dzwoni, ale nie wiesz jeszcze w którym kościelePasowanie i rodzaj wtrysku nie ma tu nic do rzeczy. Silnik jak jest zalewany paliwem, to paliwo będzie spływać, i nie jest to istotne, czy to się dzieje od wypalania DPFu, czy z innego powodu. Zobacz sobie ile Ci auto pali na zimnym silniku. Powąchaj spalniki, niedopalone paliwo ma specyficzny zapach. Jak się użytkuje auto normalnie, to nie ma żadnego problemu, ale jak się, tak jak kolega pisał, robi traski po 5km, czyli w zasadzie jeździ wyłącznie na zimnym silniku, to takie objawy mogą wystąpić. Dieslem jak będziesz jeździł zgodnie z przeznaczeniem też nei będziesz miał żadnych problemów. Tutaj jeszcze mało tego, że slinik ciągle jeździł mocno podlany paliwem, to jeszcze na zimno, gdzie pierścienie nie uszczelniają tak dobrze. Po to jest własnie to całe "pasowanie", żeby po rozgrzaniu tłok nie stanął w cylindrze przez rozszerzalność cieplną.
Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 29-10-2018 o 14:25
Jaguar S-type 4.2 V8
Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
Citroen Xantia Activa II V6 - była
Citroen Xantia II 2.0 16V - była
Skoda Felicia 1.3 MPI - była
Ten artykuł mnie trochę zdołował
Teoretycznie każdy minimum 1 raz dziennie odpala na zimno (zakładajmy dni robocze).
Za zimnny rozruch uchodzi taki poniżej +50, wiec musze zaobserwoać, co czyni np: 30 min przerwy, bo często robię w ciągu dnia 3-5 razy po 3-7 km z przerwami 0,5-1h.
No ale to kuźwa co, ma małe trasy diesla brać![]()
Jaguar S-type 4.2 V8
Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
Citroen Xantia Activa II V6 - była
Citroen Xantia II 2.0 16V - była
Skoda Felicia 1.3 MPI - była
Porządnie nie, ale zimą chyba zejdzie z +80 na poniżej +50? Latem to wiadomo, może nawet się sam w słońcu nagrzeje![]()
![]()
nie bierze ojeju tylko ten silnik który nie pracuje
Kwestia tylko ile. Obecnie to zależy bardzo od stylu jazdy. Mam Giuliettę 1.4 (samochód demo a potem serwisowy zastępczy czyli olaboga najgorzej katowany) Grama oleju nie bierze ale to też dlatego, że jeździ nią żona zgodnie z przepisami po mieście nie przekraczając 3.5k obrotów. Giulia mi wzięła 2 kreski na ok 15tys no ale ja lubię przycisnąć. Pewnie jakby nią jeździć po torze to by brała te 400g/1000km i każda z tych sytuacji jest w normie.
Jak ubywa to pół biedy. Gorzej jak przybywa![]()
Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
Jaram się, że jeździłem147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C
u mnie po jakiś 3 kkm pokazało na chwile 1 kreskę mniej ale potem pokazywalo juz zawsze full (a akurat potem robiłem trasy wiec nie ma mowy o paliwie w oleju) moze gdzies parkowalem na nierownym i stad nizszy odczyt? nie pamietam. wymianę zrobilem przy 7.2kkm bodajze, teraz jest prawie 10kkm i max.kolejna wymiane i tak zrobie przy 15kkm - 16kkm (1 przeglad) wiec tez z takiego krotszego dystansu ciezko cos oceniac jesli chodzi o zuzycie oleju. dopiero nastepne wymiany beda co 15kkm to moze wtedy cos wiecej sie zobaczy, bede pisal.