Strona 90 z 91 PierwszyPierwszy ... 40808182838485868788899091 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 891 do 900 z 907

Temat: Alfa Romeo Giulia - pytania przed zakupem

  1. #891
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2018
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulietta Veloce / Giulia Q
    Postów
    110

    Domyślnie

    Cytat Napisał karlos91 Zobacz post
    Witam wszystkich (pierwszy wpis na forum) Przymierzam sie do zakupu nowej Giulii w 2025. Myslalem o BMW M340 Touring, ktore w 100% odpowiadalo by potrzeba, ale jakos ciagnie do tego "zlego" wloskiego Przejrzalem forum, ale nie znalazlem inormacji/watku dotyczacego nowych samochodow, sledzenia zmian w produkcji.

    W konfiguratorze pojawila sie juz nowa wersja limitowana "Intensa", ale wciaz brak cennika MY25. Czy ktos z Was wie kiedy mozna sie spodziewac i co sie zmieni w autach MY25? Pytam o drobne rzeczy: np. porty USB-C czy bezprzewodowy Apple Car Play? Na poprawe jakosci kamery cofania nie licze Przynajmniej jest klimat vintage.

    Jeszcze nie wiem jakim cudem zawioze rowery Giulia do Wloch, ale bedzie trzeba sie chyba przemeczyc, pewnie na dachu.

    Czy jest ktos kto jezdzi 30-35 tys. km/rocznie i podpowie na co sie szykowac w dluzszej perspektywie? Multiair do wymiany po 3-4 latach i akumulator - na to jestem gotowy po przejrzeniu forum. A jak pozostale elementy wytrzymuja? W BMW mam 120 tys. km zrobione w 4 lata i wciaz oryginalne hamulce. Przyszle auto planuje kupic na 4-5 lat, a moze zostac i dluzej jesli BMW nie pokaze nic ciekawszego do 2030.
    O ile dobrze pamietam to zawsze zmiany na "rocznik" pojawialy sie przed rozpoczeciem roku kalendarzowego. Nie bylo ogloszen - raczej nic sie nie zmieni, wiec konfigurowac mozna, a ile sie zaplaci, wiecej niz wyjdzie w konfiguratorze nie zaplacisz - najwyzej dostaniesz mniejszy rabat i nawet nie bedziesz wiedzial. Generalnie od 2017->2024 w samochodzie byly 4 widoczne zmiany, swiatla z przodu, drazek "skrzyni", przyciemnienie swiatel z tylu, no i cyfrowe zegary (niestey nie ma analogowych ;/ ). W Q od 2024 jest jeszcze LSD z tylu no i 520KM (byl 'torque vectoring' + 510KM).

    Ograniczanie konfiguratora ma na celu obnizenie kosztow produkcji (podniesienie standardu, pakiety opcji oraz redukcje - np. wywalenie koloru). Pierwotnie w Giuli bylo w sumie 120 000 opcji konfiguracji (jak dobrze pamietam), wydaje mi sie ze na 2022 byla pierwsza rewolucja i obciecie do 10 000 opcji (jak dobrze pamietem, gdzies w sieci byl wywiad z kims z alfy)

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał marco_radik Zobacz post
    Miałbym kilka pytań przed kupnem do użytkownikow, bądź znających tematy.
    Chodzi głównie o giulie, i na pewno po lift. Mając już auto chciałbym sobie serwisować samemu co najmniej podstawy olej filtry klocki etc. Ale wiem że trzeba kasować inspekcję olejowa. Czym to się robi, jest jakiś mes, to jest rozumiem złącze auto-komputer? Przez usb? A program jaki do tego?
    I pytanie bo czasami można trafić fajne sztuki z USA, europejskie a import to jest to samo? Czy różnią się czymś?

    Epsonix powiedzial wszystko w kwestii zmiany homologacyjnej USA->EU. Ja dodam filozoficzna madrosc ze spryskiwacze sa o tyle istotne ze do swiatel "powyzej jakiejs tam mocy/jasnosci", jest wymaganie automatycznego ustawiania swiatel i spryskiwaczy do swiatel. (dowiedzialem sie o takich wymaganich tutaj z forum przy okazji dyskusji o swiatlach bi-xeon w giulietta). W stanach tez analogowe zegary maja "MPH" duza czcionka, a 'km/h' mala, w europie wydaje mi sie ze nawet nie bylo "MPH" jest tylko "km/h".

    Generalnie USA->EU. Rocznik do rocznika, sztuka do sztuki, trzeba patrzec. Z USA czesto fotele sa "podstawowe" (nie kubełki), oraz często napęd jest tylko na tył bez dołączanego przodu (w wersji 280KM). Ale jak mówię - sztuka do sztuki, rocznik do rocznika. No i ja bym jeszcze patrzył jak co zostało zarejestrowane a ile ma mocy, bo wersja 200 i 280 km maja "te same silniki" (nie bez powodu tu jest "").
    Ostatnio edytowane przez gindek ; 19-02-2025 o 19:08
    Moja sztuka
    https://www.forum.alfaholicy.org/nas...ne_veloce.html

    Upłynnię zaślepki spryskiwaczy xeona do giulietty kolor 134b (czerwone), komplet lewa i prawa 200pln wysyłka free. Można w małopolce podjechać i popatrzeć czy kolor pasuje.


    Oświadczenie
    Połowe problemów w alfie można rozwiazać nowym kablem, wtyczką i czujnikiem.

  2. #892
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2025
    Auto
    Obecnie BMW 1 F40 2021; W planach: Giulia MY25 2025 Veloce / Intensa
    Postów
    3

    Domyślnie

    Dzieki za odpowiedzi poki co. Prawdopodobnie zdecyduje sie na wersje Veloce ze wszystkimi opcjami, lacznie ze szklanym dachem. Ewentualnie Intensa, jesli zrobi wrazenie na zywo.
    Jesli chodzi o przewozenie roweru to Stelvio rozwiazalo by problem, ale nie pasowala mi pozycja za kierownica. To samo we wszystkich X od bmw. Touring seria 3 lub 5 jest wystarczjaco duza by zmiescic rower bez zdejmowania kola. U siebie w hatchbacku zmiescilem dwa gravele w srodku po zdjeciu kola, a bagaze - podwojna podloga w bagazniku + 2 walizki kabinowe na spod. Fakt, troche tabor cyganski, ale przynajmniej rowery nadawaly sie do jazdy i mozna bylo szybciej sie przemieszczac. Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Stelvio_QV_Carlos.jpg
Wyświetleń:	62
Rozmiar:	50.6 KB
ID:	290432

  3. #893
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,543

    Domyślnie

    tylko słówko o szklanym dachu - sam się zastanawiałem przy konfigurowaniu auta, ale mi wybił z głowy jeden kolega tu z forum - miał w pierwszej GIulii z 2017r ale rok później zamówił Veloce i już nie chciał dachu. szumi przy większych prędkościach a skorzystał jak to z bajeru kilka razy tylko. do tego wozi się ciężar na dachu, a ponadto trzeba dbać i jest ryzyko usterek czy choćby skrzypienia. wg niektórych ot w Kaliforni jest sens to zamawiać (dlatego pewnie dużo aut tam ma szklany dach), ale u nas średnio.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  4. #894
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2024
    Auto
    AR Giulia Competizione (280,Q4,MY23)
    Postów
    12

    Domyślnie

    Szanowni, mam szklany dach. Jeżdżę z odsłoniętym (i zamkniętym) cały rok. To coś wspaniałego. Widoki super, nic nie szumi ani nie skrzypi - chyba że otworzysz Ale ja tak mam, że cabrio i wichury nie lubię. Jedyny minus to niższy sufit, mam 186, fotel max na dół, a i tak jak szopę uczeszę do góry to dotykam nią podsufitki. Także polecam, tylko przymierz się kolego czy się wygodnie mieścisz.

  5. #895
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2019
    Auto
    Giulia, Giulietta
    Postów
    163

    Domyślnie

    Szanowni?

  6. #896
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,543

    Domyślnie

    Cytat Napisał KrzysiekC Zobacz post
    Szanowni, mam szklany dach. Jeżdżę z odsłoniętym (i zamkniętym) cały rok. To coś wspaniałego. Widoki super, nic nie szumi ani nie skrzypi - chyba że otworzysz Ale ja tak mam, że cabrio i wichury nie lubię. Jedyny minus to niższy sufit, mam 186, fotel max na dół, a i tak jak szopę uczeszę do góry to dotykam nią podsufitki. Także polecam, tylko przymierz się kolego czy się wygodnie mieścisz.
    poczekaj trochę, chyba że auta bierzesz na 2-3 lata i kolejne. jakoś tematy o naprawie dachu nie są ewenementem. u mechanika od alf też widziałem takowe w naprawie i coś wspomniał że niestety ale są z tym problemy i robi regularnie przy tym. poza tym to waży kilkadziesiąt kg zapewne - czyli zmienia wyważenie pojazdu (ciężar na samej górze). co do prędkości - pisze o autostradowych+ bo takie opinie dostałem od posiadacza auta z dachem który kupił potem auto bez i porównywał. potwierdzone też przez innych forumowiczów. no chyba że coś w konstrukcji poprawili i już nie szumi - ja piszę na podstawie tych starszych (ale też wcześniejszych modeli typu giulietta, bo tu też słyszałem opinie właścicieli)
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  7. #897
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    była 156 1,8TS, jest 159 2,4 200 KM
    Postów
    396

    Domyślnie

    Cytat Napisał KrzysiekC Zobacz post
    To coś wspaniałego. Widoki super,
    Znaczy na parkingu? Ja patrzę przed siebie kiedy prowadzę

    Cytat Napisał KrzysiekC Zobacz post
    nic nie szumi ani nie skrzypi
    Acha, no to super, to znakomity argument że lepiej mieć szklany dach

    Cytat Napisał KrzysiekC Zobacz post
    chyba że otworzysz
    ... i poczekasz, aż kierowca TIRa stojącego obok wrzuci niezgaszonego peta do kabiny

    Cytat Napisał Nelson Zobacz post
    Szanowni?
    Tak teraz piszą młodzi (do 14 lat), którzy nie wiedzą, że jest to forma rażąca, źle świadcząca o kompetencji komunikacyjnej piszącego.
    Ostatnio edytowane przez jadzia ; 21-02-2025 o 08:02

  8. #898
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2024
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Subaru OBK 3.6 MY12, Giulia 2.0T MY23
    Postów
    178

    Domyślnie

    Jest cały osobny wątek na ten temat:
    https://www.forum.alfaholicy.org/for..._przeciw_.html

  9. #899
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    B-B
    Auto
    Giulia 2.0 Ti Sport
    Postów
    20

    Domyślnie

    U mnie szumi powyżej ~150 km/h, uchylanie/odsuwanie wg mnie rzadko używany balast. Tafla szkła z roletą jako dodatek miałaby większy sens. Po kilku latach używania samochodu, coraz większy strach będzie to otwierać w obawie, że tak juz zostanie. Mechanizm delikatny, jeśli coś się urwie/złamie, trzeba zwykle zdejmować podsufitkę, a to robi dużą pracochłonność i kolejne potencjalne, niezamierzone uszkodzenia - robota wymaga cierpliwości, precyzji i wytrzymałości (ręce w górze).

  10. #900
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,354

    Domyślnie

    Ot po prostu kolejny mechanizm, który wymaga od czasu do czasu przejrzenia, wyczyszczenia, nasmarowania. Bardziej martwiłbym się, znając politykę AR dostępnością części zamiennych za parę lat, chociażby zwykłej uszczelki.

Podobne wątki

  1. Giulia opinie przed zakupem
    Utworzone przez janek w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 52
    Ostatni post / autor: 18-02-2017, 22:35
  2. Alfa Romeo 156 1.9 kilka pytań przed zakupem
    Utworzone przez Haczyk94 w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-04-2015, 12:00
  3. Porady przed zakupem Alfa Romeo 147
    Utworzone przez Piotrek3006 w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 11-08-2013, 09:25
  4. [156] Pytania przed zakupem
    Utworzone przez lukib7 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 09-04-2011, 07:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory