Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: wariator potrzebuję potwierdzenia i pomocy

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    Grand Punto 1.4Tjet 120KM
    Postów
    18

    Domyślnie wariator potrzebuję potwierdzenia i pomocy

    Witam
    Dzisiaj miałem pierwsza dziwną przygodę, chciałem pojeździć HGTką i pedał w podłogę 1,2,3 bieg i buuuuu osłabł i klekotanie, przyznam że byłem tak wystraszony że to panewka.
    Telefon do mechanika z holował mnie, jednak po oględzinach stwierdził że to nie wygląda mu na panewką.

    Przesyłam filmik i proszę o potwierdzenie czy faktycznie wariator i proszę o pomoc w doborze, gdzie go szukać i który pasuje.

    http://www.youtube.com/watch?v=STUE_nIz ... e=youtu.be

    Da się też regenerować?
    Mam też pytanie ma ktoś książkę z budowy silnika 1.8 131KM?
    Gdzie znajduje się wariator i co trzeba wyciągnąć żeby się dostać do niego?

    Przepraszam też z góry że się tak wepchałem, ale na forum fiata mogę mieć problem z odpowiedzią. Lybra miała ten sam silnik więc myślę że alfoholicy pomogą
    Ostatnio edytowane przez Berry ; 19-04-2013 o 21:06

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Toż to na 99% panewka.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 (88KW)120KM LPG OMVL DREAM XXII
    Postów
    347

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    Toż to na 99% panewka.
    Też obstawiam panewkę , wariator ma inny odgłos.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar GhostRider
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    WPI
    Auto
    ....
    Postów
    396

    Domyślnie

    Panewka
    Serwis Samochodów Włoskich Mr.Alfa
    ALFA ROMEO LANCIA FIAT ABARTH MASERATI FERRARI
    TEL.515-428-547
    Rembertów ul.Górna 1 05-555 Tarczyn

    https://serwis-samochodowy-mralfa.business.site/

    https://www.facebook.com/profile.php?id=61550785227458

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    Grand Punto 1.4Tjet 120KM
    Postów
    18

    Domyślnie

    no to robi się problem...
    Mechanik obstawia że panewce nic nie ma, nie dał 100% pewności ale twierdzi że dźwięki jest inny, a to bardziej z okolic głowicy dochodzi.
    Mówił też coś o misce olejowej, była pęknięta więc pytał mnie czy nie zapalała mi się kontrolka, bo jeśli tak to przy uderzeniu mógł wpaść opiłek do pompy i ładuje duże ciśnienie.
    Dzisiaj trzeba ściągnąć miskę i klawiaturę.

    Jeśli jednak Panewka, to może Może podejdzie wał z lybry 1.8 131KM w razie gdyby ten nie nadawał się na szlif?

    Powiedzcie mi też gdzie jest ten wariator, to teraz chyba jednak najmniej ważne ale chciałbym wiedzieć.
    Ostatnio edytowane przez Berry ; 20-04-2013 o 06:07

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar Artas 155
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Warszawa/Gródek
    Auto
    Alfa Romeo 155 2.0 16V/Alfa Romeo 155 1.8 8V i FC 20VT
    Postów
    1,155

    Domyślnie

    Fiat bravo 1.8 16V był bez wariatora.A wersja HGT to 2.0 20V.147 koni bez wariata i 155 z wariatem.1.8 16V z tego co pamiętam to głowicami się różniły,te z wariatorem i bez.

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    Grand Punto 1.4Tjet 120KM
    Postów
    18

    Domyślnie

    to jest szansa że od 1.8 bravo podjedzie wał i miska, tylko trzeba by mieć pewność.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar Artas 155
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Warszawa/Gródek
    Auto
    Alfa Romeo 155 2.0 16V/Alfa Romeo 155 1.8 8V i FC 20VT
    Postów
    1,155

    Domyślnie

    Cytat Napisał Berry Zobacz post
    to jest szansa że od 1.8 bravo podjedzie wał i miska, tylko trzeba by mieć pewność.
    W Punto HGT masz ten sam silnik co ma Fiat Barchetta.

  9. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    Grand Punto 1.4Tjet 120KM
    Postów
    18

    Domyślnie

    to i chyba coupe też miało...?

    Mechanior dzwonił, nadal twierdzi że to góra - zawory

    Z lybry u nas jest cały silnik dostałem właśnie info, pytanie czy miska mocowania to plug&play jak w punto bo bebechy pewnie tak.
    Ostatnio edytowane przez Berry ; 20-04-2013 o 07:33

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar Artas 155
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Warszawa/Gródek
    Auto
    Alfa Romeo 155 2.0 16V/Alfa Romeo 155 1.8 8V i FC 20VT
    Postów
    1,155

    Domyślnie

    Cytat Napisał Berry Zobacz post
    to i chyba coupe też miało...?

    Mechanior dzwonił, nadal twierdzi że to góra - zawory
    W Coupe też był montowany.Ale ogólnie i tak wszyscy wiedzą że te silniki tak jak TS-16V miały problemy z panewkami.Więc niech zdejmie miskę i będzie wszystko jasne.

Podobne wątki

  1. Potrzebuję diagnozy, pomocy...
    Utworzone przez Krysia Osowicz w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-10-2012, 09:01
  2. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 08-10-2011, 08:13
  3. Potrzebuję pomocy
    Utworzone przez groszek w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-11-2008, 09:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory