Rzeczywiste właściwości paliw (różnice między zwykłym ON a paliwami premium), jakie kupujemy na poszczególnych stacjach. Takie małe porównanie np. między największymi sprzedawcami![]()
Rzeczywiste właściwości paliw (różnice między zwykłym ON a paliwami premium), jakie kupujemy na poszczególnych stacjach. Takie małe porównanie np. między największymi sprzedawcami![]()
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Wpadły mi w ręce ostatnio karty charakterystyk paliw Orlen z ostatnich kilku miesięcy, z pewnej małej stacji. Jednym zdaniem... nigdy więcej nie zatankuję ON Verva.
Jedyna różnica to liczba cetanowa. Dla przykładu zimowy ON Ekodiesel 52, Verva ON niecałe 56. Pozostałe wartości identyczne!!
W okresie zimowym żadne z paliw nie posiada biokomponentów, HFRR w okolicy 400. Dla porównania, oba paliwa w okresie letnim posiadają dodatek estrów 7% i HFRR ok 360.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
no to prawie takie same,ja to teraz na statoilu tankuje niby tez to lepsze jak verva,ON GOLD
,,A co vervy busa kiedys zatankowałem przez polecany cpn mechanika ze prawdziwą verwe tam mają iii było czuc moc
)serio,az sam dziwiłem sie zeby było tak odczuwalne
Wiec tak..może troche zamieszam...od czasu kupienia 159 jedynie shell nitro on...i naprawde fajnie wszystko smigalo..ale korekty wtryskow jeden ponad 1 reszta oki...nadmieniam ze po remoncie bo klapki załatwił. ...po stosowaniu STP korekty sie poprawily nawet fajnieale tego samego dnia musiałem zatankować i akurat Statoil gołd. ..po trasie sprawdziłem korekty i wszystko wróciło do początku...jeżdżąc na shellu bylo oki
wiec może tylko moje odczucie ale shell jest ok
Wystukano na Commodore c64
A ja mam Shell-a pod domem i... raczej ich omijam.
Jeśli zatankuję na Shell-u, to spalanie wzrasta, a kultura pracy silnika też jakoś się pogarsza.
Co ciekawe, to ten sam Shell o niecały kilometr dalej ma to samo paliwo ale droższe. Tam już nie ma konkurencji
Wygląda na to, że faktycznie nazwa nazwą, a co jest w zbiornikach stacji to już inna sprawa.
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
noi wyszło ze problem o dobry cpn)a co do shela to tankowałrm tez to nitro i w jezdzie tak samo odczucia jak gold
,1 kolega tez gt na shelu tankował tylko nitro i cos problem pojawił mu sie z wysokim spalaniem
Fajnie byłoby dla porównania wyrwać charakterystyki z innych stacji. Po subiektywnie Shell szerokim łukiem omijam, podobnie jak Statoil. Ale jak koledzy napisali, najważniejsze co stacja ma w zbiornikach![]()
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
busa tankowałem na firmowych CPN a itak miałem pompe do roboty -po czesciach pompy było dosłownie przypalenia widac,shell to jakos sporą cene ma na nitro dlatego przestałem tam tankowac uznałem verwa,i ten gold to samo a tansze
,ciekawe jak BP
A ja kupony -20gr na Nitro+ rozdałem bo mi się to nie opłaca, dodatki wożę ze sobą i mam spokój bo baza paliwowa rejonami jest ta sama przecież na markowych stacjach, które mają umowy z Lotosem albo Orlenem. Kiedy muszę zatankować na nieznanej stacji to dolewam sobie trochę więcej dodatku do zwykłego paliwa i nadal mam lepsze odejście z niskich rpm i ciszę w środku.
w tym kraju sa tylko dwie rafinerie. orlen i lotos. wszyscy nie ważne czy "markowe" shelle bp i inne kupują paliwa właśnie tam. podobnie jak tesco auchan pieprzyk i co tam sobie jeszcze wymyslicie tez kuouja u orlena i lotosaa w dieslu verwy goldy dynamicki i inne super maja jedynie mniejsza zawartosc siarki. takze to raczej takie placebo :p
i na koniec. robicie tu (wraz ze mną teraz) off topic.
Pozdrawiami pamiętajcie bez spiny
![]()
1.9 JTD "Mała", 2.4 JTD "Duża"
<=kliknij by zobaczyć ją na autoWcentrum
w historii:
1) Wartburg 353 1,0 (rocznika nie pamiętam),
2) Citroen GSA 1,3 1980r,
3) Citroen GS 1,3 1974r, (piękny zabytek)
4) Polonez Caro 1,6 LPG 1996r,
5) Honda Concerto 1,6 16v LPG 1993 (122hp i kochałem to auto!)
6) Ford Escort 1,8TD 1998 (nienawiść ma trwa do tej chwili do tego pojazdu)
7) Deawoo Nubira 1,6 16v LPG 1998
8) Daweoo Tico 0,8 LPG 1999
"Osoby które potrzebują czterech kółek i przymocowanego do nich fotela kupują sobie BMW albo Vectrę, ale ci którzy są świadomi, ci którym zależy, ci którzy chcą by układ kierowniczy mówił, a silnik zanosił się rykiem - ci kupują Alfy" -
J. Clarkson
Dysponuję programem i kablem do diagnostykiw razie potrzeby pisać PW