Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: dwa korki w podstawie filtra oleju i co dalej

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Question dwa korki w podstawie filtra oleju i co dalej

    w podstawie filtra oleju są dwa identyczne korki...

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	102_3950.jpg
Wyświetleń:	88
Rozmiar:	45.1 KB
ID:	24765
    zdjęcie poglądowe, nie z mojego auta

    czy w ich miejsce da się wkręcić czujniki ciśnienia i temperatury oleju? jakie/czy tam są gwinty?
    czy te korki to niewyciągalne zaślepki technologiczne, czy można otwory wykorzystać w w/w sposób? czy ktoś to robił?

    verdebiancorosso

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    widać gwint więc imbus w łapę + rura metrowa i jedziesz.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    położyłem się pod autem i u mnie też są takie korki na imbus

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20110427880.jpg
Wyświetleń:	85
Rozmiar:	49.3 KB
ID:	24772

    zanim cokolwiek odkręcę, wolę się dowiedziec co i jak
    czyli nikt tam nic nie wkręcał, albo przyznać się nie chce
    Ostatnio edytowane przez kudlaty_bytom ; 27-04-2011 o 20:45

    verdebiancorosso

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Krzysiek146
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    146 Junior 1,4 TS 99' Moja była...
    Postów
    78

    Domyślnie

    Zawsze możesz poszukać w książkach typu "Sam naprawiam AR GTV" (albo cokolwiek innego z Twoim silnikiem) może tam podadzą wykorzystanie tych śrubek. Możliwe, że podstawka jest jedna do kilku silników i tam ma wykorzystane te zaślepki.
    Albo zrób co masz zrobić i napisz o efektach prac. Jak coś sknocisz, czego Ci nie życzę, to chociaż "potomni" będą mieli ślad na forum
    Piękna poszła w drzazgi
    Zbieram na następną

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar bimsky
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Alwernia
    Auto
    Toyota Camry + 75 3.0M
    Postów
    1,485

    Domyślnie

    Moim zdaniem to wyjście na chłodnicę oleju. ;]
    http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar shrek2oo7
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Warszawa, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0 TS 150HP Selespeed 2001
    Postów
    325

    Domyślnie

    Parafrazując pewnego niedoszłego polityka do tego one są, do tego są one. Tu masz tutorial montażu gajgerków do ciśnienia i temperatury w 147 i właśnie te gniazda zostały wykorzystane.
    http://kgb.clubalfaromeo.com/gotcha/...on%20Guide.pdf

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piter
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    146 1,6 TS 2000r
    Postów
    603

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar alfaradek146
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Wodzislaw Śląski
    Auto
    Alfa Romeo 146, 1,6 16V, TWIN SPARK
    Postów
    218

    Domyślnie

    Gwint masz 18X1,5 da się wkręcić tam czujniki z tym że redukcje musisz sobie dotoczyć u tokarza, ja zapłaciłem 40zł plus dodatkowe podkładki te miedziane, gniecione najlepsze. U mnie działa z tym że są rózne zdania na temat ciśnienia oleju...temat rzeka u jednego 2 bary, u innego 4bary, a u mnie jak w poscie Jaki rozmiar śrub, zaślepek, czujnika oleju????
    Tak więc da sie zrobić czujniki w tych zaślepkach.
    Jak chcesz to ci zdjęcie zaślepek zrobie, a i musisz sie przygotować na lejący się olej, jest też wyżej podany przykład na podstawie chyba 147 i koleś nie polak pokazuje ze troszkę oleju mu sie wylało, a to guzik prawda olej leci jak bys korek spustowy odkręcił więc np ja przechyliłem auto na lewą stronę poczekałem aż olej przeleci i dopiero odkecałem korki i wkręcałem redukcje z tym że musisz też to zrobić w miare szybko
    |Dobra rada wkręć czujniki w redukcje i tak zostaw je sobie przygotowane, najpierw wkręć w otwory po zaślepkach czujnik temperatury z jedną podkładką uszczelniającą a potem dopiero wkręć czujnik ciśnienia ja użyłem akurat trzech podkładek uszczelniających, i akurat trafiłem z odległością, bo niestety jest tak blisko jeden otwór od drugiego że czujniki nachodzą na siebie
    Jak byś miał jakieś pytania wal śmiało
    Ostatnio edytowane przez alfaradek146 ; 28-04-2011 o 17:07
    Alfy to zaczarodziejskie samochody

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    no i dzięki za podpowiedzi tego się spodziewałem
    co do bliskości czujników, zawsze można zrobić jedną redukcję niższą, drugą wyższą i będzie dobrze
    niestety nigdzie nie jest napisane jak te oryginalne korki są uszczelnione, bo proponujecie redukcje z podkładką, a możnaby to uszczelnić jak te korki, a czujniki mają swoje podkładki, które do redukcji by uszczelniały
    będę działał, jak pomysł w pełni nabierze formy rozwojowej w mojej głowie
    dziękuję wszystkim za podpowiedzi!

    verdebiancorosso

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar alfaradek146
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Wodzislaw Śląski
    Auto
    Alfa Romeo 146, 1,6 16V, TWIN SPARK
    Postów
    218

    Domyślnie

    Ja uszczelniałem normalnie za pomocą teflonu taki jak do rur wodnych, co do podkładek to czujniki ich nie mają też dokupowałem oddzielnie, co do oryginalnych korków to ja u siebie nie widziałem nic co by je uszczelniało poprostu wkręcone i już.
    Alfy to zaczarodziejskie samochody

Podobne wątki

  1. [159] jaki typ filtra oleju
    Utworzone przez saxon01 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 22-03-2020, 11:04
  2. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-04-2014, 19:08
  3. [159] korek filtra oleju
    Utworzone przez Danek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-04-2014, 19:36
  4. [156] Wymiana oleju i filtra
    Utworzone przez Qki w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 10-01-2009, 00:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory