Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Malowanie pokrywy zaworów i kolektora.

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar Xofer
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Mikorzyn
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta
    Postów
    1,177

    Domyślnie Malowanie pokrywy zaworów i kolektora.

    Jak w temacie. W najbliższym czasie będę chciał się zabrać za tą operację.

    Pytania:
    1. Czy pod odkręceniu pokrywy zaworów może się zdarzyć, że uszczelka po złożeniu będzie przepuszczać ? Sama uszczelka była nie dawno zmieniana.
    2. Czy opaski kolektora ponownie powinny bez problemu się założyć ?
    3. Jakich farb używacie / polecacie ?
    4. Przewody paliwowe doprowadzone do listwy wtryskowej z pewnością będą wypełnione paliwem, po odkręceniu ich i ponownym złożeniu czy trzeba wykonać jakąś czynność, która spowoduje napełnienie ich ? Powinna to zrobić pompa paliwa więc wnioskuje, że trochę dłużej pokręci silnik ?
    5. Czy o czymś muszę jeszcze wiedzieć ?

    Może moje pytania są oczywiste ale chciał bym rozwiać wątpliwości gdyż mechanikiem samochodowym nie jestem

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    1. Może, ale złóż na silikon. Jak jest nowa nic jej nie będzie
    2. Powinny, jeśli ich nie zepsujesz przy ściąganiu (oryginały o ile się nie mylę mają "zamek", który można rozgiąć)
    3. Ja używam czarnych Poważnie to dobra jest jakaś odporna na wysokie temperatury, ale z drugiej strony na pokrywach zaworów wcale tak wysokich temperatur nie ma a o kolektorze już zupełnie nie warto mówić. Ważne, żeby albo dała się malować bezpośrednio na aluminium, albo najpierw daj podkład
    4. Nie martw się tym
    5. Ja jestem uczulony na brzydkie śruby mocujące pokrywy i zwykle wymieniam oryginalne na nierdzewne na imbus Co do szczegółów budowy V6 to nie mam, więc może kto inny
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Cytat Napisał Xofer Zobacz post
    2. Czy opaski kolektora ponownie powinny bez problemu się założyć ?
    Jeśli opaski są takie jak w oryginale, czyli z zaczepem, to bez specjalnych szczypieć może być cieżko je spowrotem założyć.

    Cytat Napisał Xofer Zobacz post
    3. Jakich farb używacie / polecacie ?
    VHT ze struktują. Farba specjalnie stworzona do takich rzeczy.

    Cytat Napisał premek Zobacz post
    1. Może, ale złóż na silikon. Jak jest nowa nic jej nie będzie
    Akurat silikonu to ja bym wolał nie stosować. Może to przynieść więcej szkody niż pożytku Jeśli uszczelka nie jest uszkodzona to nie będzie wycieków.


  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Zawsze stosuję silikon. Kwestia rozsądnego nakładania. Ma kleić uszczelkę a nie ją zastępować.
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    No właśnie. Silikon sam w sobie jest uszczelką. Więc po co uszczelniać uszczelkę uszczelką


  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,442

    Domyślnie

    Raczej nie powinno się smarować nowych uszczelek silikonem tylko składać na suchą wyczyszczoną powierzchnię silikony stosuje się zamiast uszczelek,ale żeby nikt nie krzyczał każdy może sobie smarować jak ma taką ochotę.

  7. #7
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    widzac niektore silniki poskladane na sylikon dochodze do wniosku, ze powinien byc on sprzedawany na kartki po uprzednim zdaniu egzaminu z zastosowan tego specyfiku. po uzyciu trzeba by reszte tuby zdac co by nie kusilo zeby go tam jeszcze wpakowac wiecej....

    nie nakladaj zadnego syfu jak masz wzglednie nowa uszczekle!
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Nie przesadzajcie. Daję cienką warstwę, żeby przykleić uszczelkę. Inna rzecz, że to są zwykle auta 30-40 letnie i powierzchnie styku są już mocno porysowane, więc same uszczelki nawet nowe często nie wystarczają. Zwłaszcza, jeśli np pokrywa jest tłoczona z blachy.
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Xofer jak będziesz w sobotę na torze to ci objaśnie całą operację. Zapiecie opasek na baranach jest tak proste ze pewnie moja młodsza siostra potrafiła by to zrobić.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Xofer
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Mikorzyn
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta
    Postów
    1,177

    Domyślnie

    Będę się starał dojechać, tylko mój kochany profesor X od przedmiotu Y uważa że jest najmądrzejszy i że my biedne baranki nic nie potrafimy i nic w życiu już nie osiągniemy Poprawka o 8 rano.

    Co do uszczelki to była zakładana nowa we wakacje podczas kapitalki.

    A co myślicie z pomysłem oddania pokrywy i kolektora do piaskowania/lakierowania ?

Podobne wątki

  1. [164] Malowanie pokrywy silnika
    Utworzone przez Tytanowy w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 18-01-2013, 03:02
  2. Malowanie Pokrywy zaworów.
    Utworzone przez AndonePB w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 11-02-2012, 14:22
  3. Malowanie Pokrywy zaworów.
    Utworzone przez AndonePB w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-07-2010, 12:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory