Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: [33] Skrzynia biegów - wymiana synchronizatora

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    poznan
    Postów
    80

    Domyślnie [33] Skrzynia biegów - wymiana synchronizatora

    Próbowałem ostatnio rozebrać skrzynie aby dostać się do synchronizaora 2 biegu. Jak się za to zabrałem to w zasadzie szczęka mi opadła - czy ta skrzynia jest wogóle rozbieralna? Ma może ktoś jakiś schemat/opis w jakiej kolejności rozbiera się skrzynie biegów?

  2. #2
    Strzala_1
    Gość

    Domyślnie

    w odpowiedzi na pierwsze powiem tak jest rozbieralna

    aby to zrobić musisz rozebrać prawie cała skrzynie, odkręcasz śrubę kontrującą która znajduje sie na 5 biegu, potem wszytko sie rozbiera bez problemu
    musisz rozebrać wszystkie wodziki (ciegła od zmiany przełozenia) i uważaj bo jest tam trochę sprężynek i owalnych pestek, dokładnie patrz co gdzie i z kąt jest żebyś potem wiedział co i jak
    główny wałek wychodzi w stronę układu różnicowego

    ogólnie skrzynia jest bardzo prosta w budowie, szykuj sie na dobry dzień samej rozkładanki i składanki i sie nie spiesz i dwa razy sprawdzaj czy wszystko dobrze zrobiłeś bo potem sie może okazać ze stracisz cała skrzynie przez jakaś głupote

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    chełm
    Auto
    33 16V
    Postów
    578

    Domyślnie

    Też włąsnie zastanawiam się nad wymianą synchronizatora ale neiwiem czy jest sens.Ogólnie mi to nie zgrzyta wcale ale jak siądzie ktoś inny to słychac i niewiem czy wymiana pomoze mi to nie pzeszkadza ale teraz bede robił silnik i skrzynie tez bede miał wyjenta.Duzo z tym roboty??Jaki koszt bo pewnie poza synchronizatorem cos jeszcze tzeba wymienic.
    2xIMOLA; 33 16V;164 3.0 12V ;155 V6 - było
    33 16V- aktualny biały obiekt do dopieszczenia
    www.LKAR.pl - Lubelski Klub Alfa Romeo

  4. #4
    Strzala_1
    Gość

    Domyślnie

    powiem szczerze ze może i jest sens. ale jeśli tobie to nie przeszkadza to to olej, dlatego ze jeśli ktoś nigdy nie robił żadnej skrzyni to niech sie lepiej nie bierze, bo powiem szczerze ze łatwo spierdolić sprawę zwłaszcza już przy rozbieraniu całego wałka głównego

    potem trzeba robić regulacje miedzy wieńcem głównym a jego za zębnikiem i w ogóle jest w cholercie roboty i nie dla laika w te klocki

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    chełm
    Auto
    33 16V
    Postów
    578

    Domyślnie

    hehehe mi to jakoś nie straszne , skrzyni z alfy nie robiłem ale napewno sobie poradze a kiedyś mosi być pierwszy raz.Ty niby na czym się uczyłeś ??
    2xIMOLA; 33 16V;164 3.0 12V ;155 V6 - było
    33 16V- aktualny biały obiekt do dopieszczenia
    www.LKAR.pl - Lubelski Klub Alfa Romeo

  6. #6
    Strzala_1
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał qdlacz007
    Ty niby na czym się uczyłeś ??
    ja uczyłem sie na skrzyni od golfa I gti bo kiedys takowego mielismy, potem duzo innych autek poniewaz warsztat z ojcem mamy 4 krotnie meczyłem skrzynie Fiat CC Sporting i ostatnimi czasy moja skrzynie od 33 P4

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    chełm
    Auto
    33 16V
    Postów
    578

    Domyślnie

    Ja tez juz się nagrzebałem trochę w zyciu, A pytam dla tego bo sa różne skrzynie a ta alfowska to raczej jest prosta a przynajmniej na taką wygląda.Chciałem się tylko upewnić.
    2xIMOLA; 33 16V;164 3.0 12V ;155 V6 - było
    33 16V- aktualny biały obiekt do dopieszczenia
    www.LKAR.pl - Lubelski Klub Alfa Romeo

  8. #8
    djdark
    Gość

    Domyślnie

    link do tematu: http://www.forum.alfaholicy.org/topi...la-vt12112.htm[/quote]

    chodzi o to ze most od p4 ma zazembienia 9/35 i skrzynia od 1,7 ma 9/35
    a skrzynia 1,4 ma 9/37
    most z serii 2 i wcześniejszej ma zazębienie 9/37

    żeby przełożyć tył obudowy trzeba zimnic tylko i wyłącznie ta cześć obudowy i tryb zaziębiając napęd, jak odkręcisz obudowę od 1,4 i p4 zobaczysz od razu różnice i co musisz przełożyć chwila zabawy tylko[/quote]

    odpowiedź pisze tutaj bo pod temat P4 a Q4 to juz raczej nie pasuje:

    tzn. wymieniłem skrzynie i teraz przełożenia sie zgadzają tylko że znowu pojawił sie problem w skrzyni ( za 50 zeta cudów moglem sie nie spodziewac )nie mogę wbić 3 biegu- troszke wchodzi i do czegos w skrzyni przystawia i dalej nie wejdzie( 1,2,4 ,5 i R wchodza bez problemu) i dlatego gdy jade i zmineniam z 2 na 3 to od razu wyskakuje na luz- co moze byc przyczyna- moze synchronizator ??

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    chełm
    Auto
    33 16V
    Postów
    578

    Domyślnie

    Miałem kiedyś tak : czasami mi wybijało 3 ale to była przyczyna wyrobionych tulejek w drążku i wybieraku, poprostu drążek zahaczał o nadwozie i go wybijało przeważnie na jakimś dołku albo przy szarpnieciu silnika.
    2xIMOLA; 33 16V;164 3.0 12V ;155 V6 - było
    33 16V- aktualny biały obiekt do dopieszczenia
    www.LKAR.pl - Lubelski Klub Alfa Romeo

  10. #10
    djdark
    Gość

    Domyślnie

    un mnie przyczyna jest tylko i wyłącznie w skrzyni biegów na tym wybieraku

Podobne wątki

  1. [MiTo] Dziwne zachowanie skrzyni biegów. Możliwe uszkodzenie synchronizatora 5 biegu?
    Utworzone przez bloodinnio w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 16-09-2019, 14:32
  2. [159] AR 159, 2.2 JTS - skrzynia biegów, wymiana oleju.
    Utworzone przez Niko$ w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 18-07-2018, 18:58
  3. Wymiana synchronizatora - koszt
    Utworzone przez pmichniewski w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 22-02-2012, 13:27
  4. Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 22-12-2011, 11:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory