Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Mocowanie silnika boxer - prośba o informację do swapa 126p

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    126p
    Postów
    5

    Domyślnie Mocowanie silnika boxer - prośba o informację do swapa 126p

    Witajcie,

    Nie mam jeszcze Alfy ale rozważam zamontowanie w Maluchu silnika boxer 1.4 centralnie. Chciałbym prosić o Waszą pomoc przed podjęciem decyzji o zmierzaniu do takiego rozwiązania.
    Problem w tym że nie mam jeszcze samochodu dawcy czy samego silnika wiec zobaczyć za wiele nie mogłem.
    Pytanie brzmi w ilu i w jakich miejscach zespół napędowy jest mocowany do nadwozia. Skrzynia biegów z tego co widzę na samym jej tyle (za lewarkiem) oraz łapą u szczytu kołnierza, natomiast jeśli chodzi o silnik to po przejrzeniu manuala (mało wyraźny schemat) oraz kilku tematów dotyczących remontu Alf33 na forach przypuszczam że jest mocowany na dwóch poduszkach do belki przedniej (tej demontowalnej).
    Czyżby to były wszystkie punkty mocowania i czy w ogóle dobrze sobie to wyobrażam?

    Z góry dziękuję za pomoc , jakby ktoś miał jakiś schemat / zdjęcie będę bardzo wdzięczny.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Całkiem dawno temu widziałem 126p Sławomira Jatczaka z Łodzi z silnikiem 1.7 i skrzynią od AR. Jak to śmigało...


  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Solec Kujawski
    Auto
    33 Q4, 156 SW 2,4 JTD
    Postów
    379

    Domyślnie

    calosc powieszona jest na laczeniu silnika ze skrzynia, w gore jest poducha, dodatkowo opiera sie na przedniej belce tyl za skrzynia chyba mozna pominac w nowym takim projekcie.

    Z boku silnika z prawej strony jest jeszcze na gumach drazek stabilizacyjny.

    byl juz maluch z silnikiem z alfy 33 1.7 16V


    http://www.youtube.com/watch?v=7GvrtNb1fJc

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    126p
    Postów
    5

    Domyślnie

    Czyli najważniejszym elementem jest górna poducha silnik/skrzynia. Rozumiem że najlepiej będzie tez kupić przednią belkę i całą lub jej fragment zespolić z karoserią malca w okolicach tylnej kanapy, co do tylnego mocowania jest ono aż tak niepotrzebne?

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    chełm
    Auto
    33 16V
    Postów
    578

    Domyślnie

    silnik ze skrzynią wisi w trzech punktach, tył belka skrzyni , środek i przód poducha, wszystkie raczej ważne bo moim zdaniem konstruktorzy mogli lepiej się postarać przy zawieszeniu silnika, nie można zrezygnować z żadnego pkt mocowania a zwłaszcza z przedniego, wszystko ma wpływ na żywotność dyfra i komfort jazdy. A skrzynie 33 są mocno delikatne. Możesz oczywiście usunąć belkę skrzyni ale podeprzeć musisz.
    2xIMOLA; 33 16V;164 3.0 12V ;155 V6 - było
    33 16V- aktualny biały obiekt do dopieszczenia
    www.LKAR.pl - Lubelski Klub Alfa Romeo

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar 3voQ
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    LDZ
    Auto
    156, A8L, Voyager, Peżo
    Postów
    201

    Domyślnie

    Ja swojego dwa tygodnie temu zezlomowalem ale chodził mi swap po głowie:-)


    Wysłane za pomocą Poczty Polskiej poleconym priorytetem..
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    mało piszę, więcej robię a to moje pociechy
    156 3.0

    Dawne kochanki:
    GT 3.2 (kochała najbardziej a teraz kocha ZjadaczKanapkow)
    159 (zdradziła i poszła)
    GTV (w trakcie renowacji w dobrych rękach GrzesieKW)

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    126p
    Postów
    5

    Domyślnie

    Tak myślę że wszystkie 3 muszą być zachowane, jest jeszcze z boku silnika jakiś stabilizator?

    Czy w AR 145/6 z silnikami boxera były jakieś zmiany w ich mocowaniach?

    Dodam że interesuje mnie silnik 1,4 na wtrysku z AR33 lub AR145/6, powoli będę zaczynał szukać ale nie wiem czy nie lepiej rozejrzeć się za jakimś autem w agonalnym stanie budy/po wypadku, czy to taniej nie wyjdzie, na allegro jest tych silników trochę ale kupno po zdjęciach to loteria na maksa.
    Ostatnio edytowane przez corek ; 30-06-2014 o 10:32

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Cytat Napisał corek Zobacz post
    Tak myślę że wszystkie 3 muszą być zachowane, jest jeszcze z boku silnika jakiś stabilizator?

    Czy w AR 145/6 z silnikami boxera były jakieś zmiany w ich mocowaniach?
    W 145/6 skrzynia jest inaczej mocowana. Wisi na dwóch poduszkach.


Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 04-03-2015, 20:50
  2. Alfa GT Rzeszów , prośba o informację
    Utworzone przez filip.m w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 29-03-2012, 20:55
  3. Boxer + Skrzynia z Alfy do 126p zamontowany z tyłu. Kilka pytań.
    Utworzone przez corek w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-09-2011, 13:11
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-03-2011, 14:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory