Mam pytanie, 2,5A przy kickdown do jakich obrotów dociąga wam wasza alfa, u mnie zapuszcza się daleko w czerwone pole 7100-7200 i potem zmiania, jak to u was wygląda?
Mam pytanie, 2,5A przy kickdown do jakich obrotów dociąga wam wasza alfa, u mnie zapuszcza się daleko w czerwone pole 7100-7200 i potem zmiania, jak to u was wygląda?
To zależy jak naciskasz pedał gazu
Ale jak jest "do dechy" to mi zmieniał w chwili jak wskazówka obrotościomierza dotykała czerwonego pola.
Przy zwykłej jeździe zmieniał w okolicy 2500rpm albo i niżej.
Jest: Maserati Levante S
Były: Outlander II 2.0MIVEC CVT 2WD Lift, Mitsubishi Lancer Sportback CYxA 1.8; Ford Mondeo MK3 2.0 DuraTec Ghia; Alfa Romeo 156 2.0 T.S. Selespeed; Alfa Romeo 166 3.0 V6 SporTronic; Honda Civic 1.4i EJ9; Fiat 126p 650.
Jeżeli pedał gazu w podłodze to 6500obr/min.
Delikatna jazda to 2000obr/min
dołączam sie do tego pytania i mam jeszcze jedno : a mianowicie czy jest jakaś znacząca różnica w spalaniu pomiędzy automatem a manualem ?Napisał rkarol
pozdrawiam!
To zależy od kierowcy. Jak jest dobry kierowca, tzn. wie kiedy zmieniać biegi to w manualu na pewno spalisz mniej paliwa, ale nie liczyłbym na jakieś straszne oszczędności.Napisał szdar77
Automat mi działał bardzo fajnie, bo dostosowywał zmiany do tego jak wcisnąlem pedał gazu, tzn. zwykle tak jak smuz mówi ~2000rpm sobie zmieniał. Wydaje mi się że manualnie robiłbym podobnie. Tutaj raczej chyba kluczowe jest to że automat ma 4ry biegi a manual miał 5 lub 6 zależnie od wersji silnika. I tutaj chyba należy się dopatrywać różnic, bo jak masz na ten przykład 6 biegów, to lepiej dostosujesz obroty do prędkości niż jak są tylko 4ry. Bo będziesz go mniej musiał kręcić na każdym z biegów.
A jaka jest różnica konkretnie? Trudno stwierdzić, TUTAJ możesz raporty spalania przejrzeć i po komentarzach coś wywnioskować.
Jest: Maserati Levante S
Były: Outlander II 2.0MIVEC CVT 2WD Lift, Mitsubishi Lancer Sportback CYxA 1.8; Ford Mondeo MK3 2.0 DuraTec Ghia; Alfa Romeo 156 2.0 T.S. Selespeed; Alfa Romeo 166 3.0 V6 SporTronic; Honda Civic 1.4i EJ9; Fiat 126p 650.
No tak, ale przy jakich obrotach Wam odcina przy pełnym gazie i czy to normalne, że zapuszcza się głęboko na czerwony obszar do 7200. Na jakiej wysokości wy macie odcięcie?
Nie powinno być możliwości dokręcenia do odcięcia.Napisał rkarol
Nawet w trybie sekwencyjnym po przekroczeniu pewnych obrotów skrzynia samo powinna zmienić przełożenie. Takie zabezpieczenie dla silnika od strony skrzyni.
Chyba nie.Napisał rkarol
tak jest to normalne że zmienia biegi przy 7200 jak dociśniesz ...
a tak ogólnie to w naszych bellach są skrzynie ZF 4HP20 i są to bardzo dobre skrzynie wspomagane elektroniką. Posiadają oprogramowanie które adaptuje się do stylu jazdy kierowcy. Podstawowe dwa tryby to sportowy wtedy właśnie skrzynia ciągnie do końca i ekonomiczny wtedy skrzynia zmienia bieg przy 2000-2200 obrotów
jednak jesli jeździsz cały czas ostro lub używasz tiptronika to skrzynia zacznie ustawiać się pod taki tryb uznając że jeździsz zwykle dynamicznie i inaczej będzie pracowała. Jesli zaś długo bedziesz jeździł spokojnie skrzynia ustawi się tak że będzie zmieniać bieg już przy 1800 obrotów.
jeśli chodzi o spalanie to zwykle w automatach takich jak nasze czyli 4 biegowe jest ono wyższe o około 1 do 1,5 litra na 100km i wynika z tego że gdy stoisz skrzynia ciągle pracuje jak puścisz pedał hamulca to auto jedzie więc trzymając auto na biegu na światłach część energii marnuje się praca idzie w hamulce można powiedzieć :-) dlatego warto na dłuższych zmianach świateł zluzować skrzynię wrzucając N a jesli chodzi o trasy to w manualu jest 6 biegów więc prędkość obrotowa silnika przy powiedzmy 90-100km/h jest nieco mniejsza więc można zaoszczędzić nieco paliwa w manualu.
ja w mieście osiągam spalania ok 18 litrów na klimie ... ale jest to jazda po łodzi gdzie komputer pokazuje średnią prędkość 15km/h i auto nieustannie stoi w korkach. Ale kiedy przemieszczam się np w sobotę czy niedzielę na tej samej trasie zrobię 15,5l na setkę natomiast trasa ... kiedy jadę spokojnie czyli tak do 120 km/h bez zbędnego naciskania silnika i niepotrzebnego przyspieszania to zchodzę do 9l ale gdy już na autobanie leciałem 220 - 230 przez jakieś 250km to średnia wychodziła 17,4 litra później po zjechaniu z autostrady i dalej kontynuowaniu po normalnej drodze tak do 120 średnia po przejechaniu 470km wyszła 15,2
Moim zdaniem jednak nie. Było by to bez sensu ze względu na przebieg momentu i mocy maksymalnej. Wydaje się, że jednak 6500obr/min jest bardziej optymalne.Napisał blackalfa166
Raczej z większy oporów wewnętrznych skrzyni. Część energii marnuje sie w postaci wydzielanego ciepła.Napisał blackalfa166
kmito polecam lekturę instrukcji skrzyni 4HP20 lub wizytę w autoryzowanym serwisie