Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Miękkie tarcze i twarde klocki

  1. #1
    Danonek
    Gość

    Domyślnie Miękkie tarcze i twarde klocki

    Witam,
    jestem tu nowy więc się przedstawie: Danonek - student zakochany w alfie
    Nabyłem alfe 166 2.5 v6 i powoli zabieram się za doprowadzenie jej do stanu używalności, jednak napotkałem pierwszy problem, a mianowicie:
    po przetoczeniu przednich tarcz (srednica 310 mm) pan tokarz powiedział że tarcze wykonane są z miękkiego materiału (jedna miała bicie 50 cokolwiek by to nie znaczylo) i teraz żeby te tarcze dobrze funkcjonowały należy zakupić twarde klocki.
    Po zastanowieniu się doszedłem do wniosku że jesli zalozy sie twarde klocki do miekkich tarcz to przeciez zużyją się szybciej niż gdybym założył miekkie klocki.
    Drugie pytanie jest takie czy w tym modelu były stosowane 2 systemy zaciskow, poniewaz jak szukałem klocków ferodo to w ich katalogu były tylko klocki do systemu BREMBO, a na moich zaciskach jest napisane ALFA ROMEO wiec wydaje mi się że to nie jest ten sam system, ale oczywiscie moge się mylić.
    Z góry dziękuję za zainteresowanie moim postem

    Danonek

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Przemyśl- okolice
    Auto
    166 2,4JTD 150KM, 159 2,0JTDM 170KM, Giulietta 2.0 140KM
    Postów
    442

    Domyślnie

    Z tego co się orientuję to przy tym silniku masz właśnie system BREMBO, czyli zaciski czterotłoczkowe, a że jest na nich napis ALFA ROMEO to już chyba tylko projektanci wtrącili taki miły akcencik. Kup klocki pod tarcze 310 i na pewno będzie dobrze.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    kolego najlepszym rozwiązaniem jest zakup nowych tarcz matka-allegro i klocków są komplety z nawiercanymi tarczami
    a tak nawiasem miękkie klocki szybciej się zużywają ale lepiej hamują a tarcze które zostały przetoczone będą się wichrować np. wjazd na hamulcu w kałużę

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Widzę że autor nie ma żadnego pojęcia a mechanik któremu to oddal, czy też tokarz to naciągacz idiota. NIE PRZETACZA SIĘ TARCZ. Ponieważ. Jeżeli są w stanie dopuszczalnym do użytku 0,5mm na stronę. Max 1mm. To na kiego grzyba przetaczać. Jeżeli mają więcej to jest śmietnik. A jeżeli są zwichrowane to tak samo zlom i dowiedz się dlaczego. Bo tarcze same z siebie się nie wichrują.....
    Zaciski. We wszystkich V6 i poliftowych JTD byly brembo. Czyli zaciski czterotloczkowe brandowane przez Alfa Romeo. Tak robi ferrari, porsche czy wiele innych znanych marek. A napis brembo jest wytloczony na ich wewnętrznej części. Z zewnątrz jest Alfa Romeo.
    A teraz jedyna sluszna rada i rozwiązanie Twojego problemu. Kup nowe tarcze i klocki. I zdiagnozuj dlaczego się tamte zwichrowaly. Jeżeli będziesz ten zlom przetaczal to się jeszcze zabijesz.

  5. #5
    Danonek
    Gość

    Domyślnie

    Dzieki panowie za odpowiedz, chyba bede musial zainwestowac w nowe tarcze

Podobne wątki

  1. Tarcze + klocki TRW???
    Utworzone przez bat25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 31-01-2013, 15:28
  2. Tarcze i klocki JTD
    Utworzone przez Leonine w dziale GT
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 22-09-2012, 21:33
  3. Klocki i tarcze
    Utworzone przez Vojtas w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 24-05-2011, 21:20
  4. [156] Tarcze i klocki.
    Utworzone przez cysio w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 26-05-2008, 10:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory