Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Miękki pedał podczas hamowania

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    AR 166, 2004r. 2.4 JTDm 175KM
    Postów
    376

    Domyślnie Miękki pedał podczas hamowania

    Witam kolegów. Ostatnio moja Alfa była na odwiedzinach u mechaniora. Robił przy zawieszeniu (dzięki za części puotek ), oraz wymieniane były tarcze z tyłu [plus klocki oczywiście] plus przewody z przodu. Problem w tym że po wymianie podczas hamowania pedał wpada głębiej niż wcześniej i w miarę hamowania wchodzi coraz głębiej. Na postoju (wyłączony silnik) gdy "popompuję pedałem" na tyle że stanie się twardy, i poczekam 10s robi się znowu miękki. Co to oznacza? Serwo? Zapowietrzony? Czy może nieszczelny układ? Do mechaniora się wybieram po długim weekendzie, jednak chciałbym się dowiedzieć też czy jazda na takim czymś jest w miarę bezpieczna.

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Ostatnio edytowane przez Piotrekx ; 28-10-2011 o 17:49

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Jest: Skoda Superb 2.0 TDI. Było: 159 SW 1,9 JTD AR 147 1.9 JTD 16V 170 KM 2003 r. Passatto B5 1.8
    Postów
    1,268

    Domyślnie

    Zapowietrzony uklad albo moze byc tez tak ze klocki ,,ukladaja" sie na tarczach. Ja po wymianie klockow z przodu mialem podobne objawy, mechanior stwierdzil ze uloza sie do 150 -200 km i pedal chamulca znowu bedzie twardy i wysoki. I zeczywiscie tak bylo.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    AR 166, 2004r. 2.4 JTDm 175KM
    Postów
    376

    Domyślnie

    Okej, no to spróbuję i zobaczymy co z tego wyjdzie. Dziwi mnie to o tyle że na tyle jest całkowicie nowy komplet, i to z tej samej firmy (TRW). Przejechane na tym już koło 100km, więc zobaczymy co będzie dalej.

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Jest: Skoda Superb 2.0 TDI. Było: 159 SW 1,9 JTD AR 147 1.9 JTD 16V 170 KM 2003 r. Passatto B5 1.8
    Postów
    1,268

    Domyślnie

    Ja tez zmienialem na nowe TRW i u mnie objawy ustapily po okolo 200km tak jak mi powiedzial mechanik. Jezeli nie widzisz nic podejrzanego w samych chamowaniu samochodu podczas jazdy poza objawami ktore opisales wyzej to przejedz 200 - 250 km i jezeli dalej bedzie to samo to jedz do mechaniora

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    AR 166, 2004r. 2.4 JTDm 175KM
    Postów
    376

    Domyślnie

    Okej, dzięki wielkie za pomoc .

  6. #6
    Numberuno
    Gość

    Domyślnie

    Ja też wymieniałem przewody elastyczne z przodu i z tyłu oraz sztywne z przodu. Tylne sztywne zostawiłem bo po oględzinach wydawały się być w dobrym stanie. Po jakichś 2 tygodniach zauważyłem dokładnie takie same objawy jak u Ciebie. Okazało się że jeden ze sztywnych przewodów tylnych zgnił mniej więcej w połowie samochodu, nad osłoną termiczną tłumika środkowego i sikał płynem. Także sprawdź czy nie ma wycieku bo jak u mnie w Alfie z 1999roku zgnił przewód na tyle żeby porządnie puszczać płyn to u Ciebie też jest to prawdopodobne. Teraz mam wymieniony każdy centymetr przewodu w układzie i mam pewność, że będzie wszystko ok.

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    No to moje auto wedle waszych opisów jest chyba nie normalne. Po wymianie kompletu z przodu nie miałem żadnych z opisanych tu objawów. Nawet jak wymieniałem na tyle same klocki to nie miałem takich efektów. A klocki to się mogą układać na starych tarczach, które mają już ranty i nierówną płaszczyznę. Nowy komplet powinien słabiej zahamować tylko za pierwszym razem, bo muszą się przytrzeć tarcze i klocki z tłuszczu i zanieczyszczeń.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Zapowietrzony układ jak nic. Pedał nie powinien wpadać coraz nizej podczas hamowania

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    uwazajcie na ten odcinek sztywnych przewodow przy tej osłonie jak Numberuno wspomniał bo tam chyba w kazdej 166 gniją.. szkoda bo na całej długosci są zazwyczaj zdrowe a tylko przez ten jeden głupi fragment trzeba caly tył zmienić..

    jak stoi nisko hamulec to sprawdz jeszcze naciąg linek ręcznego...

Podobne wątki

  1. Miękki pedał sprzęgła
    Utworzone przez Hrabia89 w dziale 147
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 14-01-2016, 18:27
  2. miękki pedał hamulca
    Utworzone przez karolmaj w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-08-2015, 08:40
  3. Miękki pedał hamulca
    Utworzone przez fabick w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-12-2010, 08:46
  4. [33] Miękki pedał hamulca
    Utworzone przez Vampirek w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-06-2010, 20:26
  5. [145/146] miękki pedał hamulca
    Utworzone przez dareme89 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 21-12-2008, 10:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory