Panowie jak w temacie. Mialem wczoraj sluczke i nie mam leflektora a mam do kupienia z anglika razem ze zderzakiem i blotnikiem w pakiecieBedzie to pasowalo? Mam 166 z 99 roku...
Panowie jak w temacie. Mialem wczoraj sluczke i nie mam leflektora a mam do kupienia z anglika razem ze zderzakiem i blotnikiem w pakiecieBedzie to pasowalo? Mam 166 z 99 roku...
Reflektor, nie leflektor. Pasować to pasuje, tylko światła mijania będą świecić w drugą stronę (profil -\_), doświetlać lewe pobocze zamiast prawego, czyli będziesz oślepiać innych kierowców. No i zasadniczo nie wiem jak jest z badaniami technicznymi i policją, bo na angielskiej lampie będą pewnie inne oznaczenia niż te dopuszczające do ruchu na kontynencie.
Z tego co widziałem rozdłubując swoje europejskie lampy, to wydaje mi się, że angielskie lampy można "przerobić" na ruch prawostronny. Trochę z tym dłubania, trzeba rozkleić reflektor i przełożyć odwrotnie taką blaszkę-przesłonę żeby zmienić profil lampy. No ale i tak pozostanie kwestia oznaczeń na kloszu...
sprawdz reflektor od srodka moze jak w moich jest zapadka do przełączenia angielskie na europejskie
Nie wiem jak w zwykłej soczewce, ale w xenonie da radę bez problemu bez wyciągania lampy, rozklejania itp. Jak zdejmiesz z tyłu tą zaślepkę to przy soczewce powinna być zawleczka metalowa dość spora. Jak jest w dolnym położeniu to podciągasz ją do góry jak w górnym to odwrotnie. Zero stresu i problemu.
aha czyli normalnie kupowac to![]()
Tak jak mówię wiem że xenon da radę bez problemu. Jak jest ze zwykłymi to nie mam pojęcia. Niech Ci gość zrobi fotkę w środku to wtedy będziesz wiedział![]()
Panowie nie jest tak sielankowo z tą zamianą na EU. Ta zapadka tylko wyrównuje promień świetlny a nie zmienia w drugą stronę. Efekt jest taki, że zamiast oświetlać lewą stronę i razić kierowców lampa będzie świeciła równo bez oświetlania prawej strony jezdni, znaków i pieszych... Aż tak drogie lampy europejskie, że warto się w takie półśrodki bawić?
na reflektorze musz ayc oznaczenia
1. strzałka w prawo - reflektor przeznaczony do ruchu lewostronnego (np. z auta z rynku UK)
2. brak strzałki - reflektor do ruchu prawostronnego
3. strzałka z lewym i prawym grotem - reflektor symetryczny lub z możliwością przestawienia wiązki (nadaje się i do UK, i do Polski.)
homologacja:
Homologacja Litera E z liczbą w kółku oznacza homologację europejską, liczba obok E oznacza kraj wydania homologacji (np. 1 - Niemcy, 13 - Luksemburg, 20 - Polska). Siła światła Jeżeli reflektor może spełniać funkcję światła drogowego, jego siłę oznacza się liczbą, np. 12,5, 20, 30, itp. Siła lamp świecących jednocześnie to maksymalnie 75. Atest Liczba pod kółkiem lub obok niego to oznaczenie atestu. Dwie pierwsze cyfry (np. 02) to regulamin, wg którego badano reflektor, a kolejne cyfry - np. 0278 - to nr atestu.
Najczęściej spotykane kody używane w 37 krajach dopuszczających reflektory i tylne światła zespolone zgodnie z przepisami ECE:
E1 - Niemcy,
E2 - Francja,
E3 - Włochy,
E4 - Holandia,
E5 - Szwecja,
E6 - Belgia,
E7 - Węgry,
E8 - Czechy,
E9 - Hiszpania,
E10 - dawna Jugosławia,
E11 - Wielka Brytania,
E12 - Austria,
E13 - Luksemburg,
E14 - Szwajcaria.
Oznaczenia określające wersję przedniego reflektora:
A - pozycyjne,
B - przeciwmgłowe,
C - mijania,
R - drogowe,
CR - mijania i drogowe,
C/R - mijania lub drogowe,
HC - halogenowe mijania,
HR - halogenowe drogowe,
HCR - halogenowe mijania i drogowe,
HC/R- halogenowe mijania lub drogowe,
DC - ksenonowe mijania,
DR - ksenonowe drogowe,
DC/R - bi-ksenon,
/nie można włączyć jednocześnie.
Oznaczenia określające typ tylnej lampy zespolonej:
A - pozycyjne,
AR - cofania,
F - tylne przeciwmgłowe,
A - odblaskowe,
R - pozycyjne tylne,
S1 - stopu.
czyli jak masz oznaczenie E11 bez strzałek-to samo..zegnaj dowodzie, i dodatkowa flaszka na przeglądzie..
jeżeli założysz ze strzałka w prawo, to każdy gliniaż zatrzyma Ci dowód, nikt Ci po dobroci nie pobjie przegladu
Ostatnio edytowane przez RobertWroc ; 08-03-2011 o 21:35
ok dzieki zobacze jutro![]()
vtii tyle ludzi ci już pisało że reflektor, poprawiłbyś ten temat bo w oczy kole, albo gorzej, ludzie się opatrzą i będą też tak pisać ;/