Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Uszkodzona geometria łopatek JTD. Ratunek od Pablo Garage

  1. #1
    alficzka Ferra
    Gość

    Domyślnie Uszkodzona geometria łopatek JTD. Ratunek od Pablo Garage

    Chciałem na forum podziękować Pawłowi za zrobienie mojej belli,mogę polecić każdemu tego fachowca i jego zakład,robią tam dobrą robotę i co najważniejsze-znaja sie!!!!Wszystko zdiagnozowane i wykonane perfekcyjnie za nieduże pieniądze i solidnie. Miałem problem z autem przez 1,5 roku,czyli od kupna,nie podobało mi się jak chodziła,ale wszyscy fachowcy co ja diagnozowali mowili iz tak musi byc i ten typ tak ma.Przez te póltorej roku sledziłem tematy na forum i starałem sie sprawdzac wszystko po kolei,wymieniłem mase czujników,przewodów,zaślepiłem egr,wyczyściłem przepustnice,sprawdziłem wtryski,byłem w firmie na sprawdzeniu turbiny która rzekomo była w idealnej kondycji i została włożona spowrotem do auta,Pablo natomiast po 15min stwierdził że zmienna geometria nie działa tak jak powinna i w tym tkwi problem,ale problem juz rozwiązany(-o poltorej roku walki.
    Objawy były nastepujące:1.z seryjnych 136km było tylko 118,wiec 18 gdzies odjechało,ale juz wrociły;
    2.przy 2500obr/min było lekkie przycięcie;
    3.Przy dwóch tysiacach obrotów gdy jechałem równym tempem,autem szarpało lekko.
    Wszystko juz zrobione-przyczyna były zapieczone łopatki,zmienna geometria działała,ale nie tak jak należy.
    Jeszcze raz dziękuje i polecam Pablogarage.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar redek83
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Raszyn
    Auto
    Inny
    Postów
    945

    Domyślnie

    Jeszcze powiedz ile taka przyjemność ?
    STOP CIOTOM DROGOWYM
    Było>> 166 2.4 JTD '99 >> GT 1.9 JTD '05 >> Jaguar X-Type 2.5 '03 >> Laguna 2 FL 1.9 DCI '05>>
    Jest>> Passat B6 2.0 TSI 200KM '07 ver. USA

  3. #3
    zenek2562
    Gość

    Domyślnie

    własnie ile taka przyjemnosc??? bo ja mam identyczny problem, tylko ze ja regenerowałem turbine i nic to nie pomogło. A co steruje tą geometria??

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99r
    Postów
    60

    Domyślnie

    Jeżeli można to proszę napisz co dokładnie było robione i jaki koszt? Ja już ponad rok użytkuje tak auto z takimi samymi objawami i też stawiałem na turbo ale cieżko jakoś mi się zabrać za to wszystko.

  5. #5
    alficzka Ferra
    Gość

    Domyślnie

    Koledzy,jeśli chodzi o ta zmienną geometrie,były zapieczone łopatki,gdy na postoju dodawałem gazu to sztanga od zmiennej geo sie nie ruszała,turbina została przez Pabla wyjęta,rozebrana i wyczyszczona,póżniej spowrotem założona,cała przyjemność wraz z uszczelką pod kolektor to 300zł.
    Po przejechaniu dłuższego dystansu i sprawdzaniu auta musze przyznać iż lekkie przycinanie przy 2tys.obrotów jest nadal odczuwalne,najbardziej na 4 i 5-ce.Ale już sie skończyły pomysły co to może być.

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamil-2k Zobacz post
    Jeżeli można to proszę napisz co dokładnie było robione i jaki koszt? Ja już ponad rok użytkuje tak auto z takimi samymi objawami i też stawiałem na turbo ale cieżko jakoś mi się zabrać za to wszystko.

    tylko ze ty z tego co widze masz alfe z 99 roku czyli jeszcze stare turbo bez zmiennej geometrii

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar koles_02
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    AR 166 2,4JTD 10v CF2 EDC15 99' 140KM Grigio Chiaro
    Postów
    612

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfista Zobacz post
    tylko ze ty z tego co widze masz alfe z 99 roku czyli jeszcze stare turbo bez zmiennej geometrii
    Jest zmienna geometria we wszystkich 166 JTD.

    " - elegancka pomiędzy sportowymi
    - sportowa pomiędzy eleganckimi
    - fascynująca piękność w segmencie E"

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Dokładnie różnica jest w sterowaniu geometrią.
    Muszę u siebie zrobić podobną operację. Gdyby za 300 zł ktos się podjął, komu mógłbym patrzeć na ręce to zrobiłbym to już

  9. #9
    milkyyyy
    Gość

    Domyślnie

    chyba widzialem te Twoje cudo
    stala na lakierowanych felach? ;]]

    no Paweł z chlopakami znaja sie na rzeczy

    u mnie skonczylo sie niestety na nowym turbo,co do regeneracji... unikajcie...
    lepsza dobra uzywana niz regeneracja

    u mnie cos sie jeszcze dzieje z overbostem..
    ale autko lata

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Veloce Q4 2019
    Postów
    10

    Domyślnie

    Dla wielu znane, ale może ktoś chciałby zgłębić zasady pracy suszarek ze zmienną geo
    http://www.youtube.com/watch?v=Gc2aw...eature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=isP2q...eature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=KgVrp...eature=related

    Aha, no i zapiekanie się owych kierowniczek jest dość typowa przypadłością tego rodzaju turbin w dieslach - wszystkiemu winna sadza.
    problemu nie ma, jeśli auto lata po autostradach i silnika używa się w pełnym zakresie obrotów (a nie po emerycku do 2,5tyś i starczy )
    wtedy kierowniczki cały czas pracują w pełnym zakresie ruchu, a ewentualny nagar z sadzą wypala się po dłuższej przejażdżce pod większym obciążeniem (podobnie jak jest z filtrami cząsteczek stałych)

    póki co sam borykam się z podobnym problemem w moim VauWeju Passztecie - rada na ten problem (wyłączając rozbieranie wszystkiego i czyszczenie) jest jedna: na autobana i pogonić autko porządnie w górnym zakresie obrotów na 4 i 5 biegu.
    Pozdrawiam!
    Ostatnio edytowane przez Desper82 ; 21-09-2010 o 21:32

Podobne wątki

  1. Garage na trasie Cieszyn-Dąbrowa G.
    Utworzone przez szerszeń w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 13-11-2012, 21:11
  2. [145] Na ratunek umierającej alfie... po wymianie cześci zaczeła wariować..
    Utworzone przez aadams11 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 13-03-2012, 22:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory