Witam,
Jaki jest orientacyjny koszt wymiany tulei tylnej belki? ...bo troche roboty chyba z tym jest
Witam,
Jaki jest orientacyjny koszt wymiany tulei tylnej belki? ...bo troche roboty chyba z tym jest
Witam,
Mam problem odnośnie tych tulei belki które miały pasować od golfa III. Kupiłem dokładnie takie jak piszesz i co się okazało. Oryginalna tuleja ma ŚREDNICE ZEW. 60mm A OD GOLFA III 56,5mm. Tuleje od Golfa III kompletnie nie pasują, niech nikt nie zrobi takiego błędu jak ja! Dorobiłem taką tuleje niby ładnie wszystko a jak włożyłem do belki to lata jak żyd po pustym sklepie. Ma luz 3,5 mm, a przecież one muszą być bardzo ciasno wprasowane. Poza tym ciężko je dorobić bo są z twardego metalu i gumy. Osobiście będę szukał z PU o takich wymiarach albo kupie blok PU i dorobie u tokarza.
Coś kolego pokiełbasiłeś bo pod tylną belkę pasują ale od... merca W124
STOP CIOTOM DROGOWYM
Było>> 166 2.4 JTD '99 >> GT 1.9 JTD '05 >> Jaguar X-Type 2.5 '03 >> Laguna 2 FL 1.9 DCI '05>>
Jest>> Passat B6 2.0 TSI 200KM '07 ver. USA
No niestety nie, ponieważ w tym temacie znalazłem na stronie 4 post użytkownika "NUMBERUNO". Niestety nie pasują jak pisałem wcześniej a tuleje od merca W124 owszem pasują idealnie bo właśnie dzisiaj zakładałem, z tym że jest to tuleja wahliwa firmy LEMFORDER na zwrotnicę, nie na belkę.
No nic, tuleje od golfa oddam, ale dążę w tym wątku do czego innego. Dzisiaj wściekły na moją niunieszukałem w sklepie motoryzacyjnym tuleji na belke i znalazłem idealną!!!
Jest to tuleja od OPLA nie wiem tylko dokładnie jakiego jest od omegi lub astry, w linku pokażę jaka dokładnie. http://moto.allegro.pl/poduszka-tyl-...680775201.html
Ja zapłaciłem w sklepie 30zł za sztukę. Kołnierz pasuje idealnie ma jak w oryginale 60mm, śrub nie trzeba zmieniać tylko trzeba podłożyć dwie podkładki pod spód. Ja zamontowałem tulejki odwrotnie tzn wprasowałem je od góry w belkę. Jeśli ktoś nie wierzy postaram się zrobić jakoś zdjęcia lub dokładniej opisze sposób montażu tych tulejek. Moim zdaniem są lepsze od oryginału ponieważ większą płaszczyzna przylegają do spodu auta. Pomogę chętnie każdemu kto będzie zainteresowany zmianą tych tulejek.
PODKREŚLAM ŻE PASUJĄ W 100%.
Mata mógłbyś podać więcej informacji dotyczących tych tulei od opla. Jakieś zdjęcia albo co![]()
potwierdzam tuleje od golfa ni chu chu co się naklołem. po pierwsze są za duże a po drugie gniazda w belce są ze stożka, a te tuleje od golf są proste. po kilku dniach kombinacji i namysłu tatko wpadł na pomysł i w belce siedzą ucięte i przetoczone pod wymiar(wchodziły luźno w belkę, dopiero śrubami zostało wszystko dociągnięte) uszy od zużytych amortyzarorów od ośki podwieszanej od MANa. nie do ruszenia, a prowadzi się idealnie jak po sznurku. następnym razem gdybym miał coś takiego robić, to bym walił na sztywno. tuleje mosiężne albo aluminiowe i tyle(tak miało być gdyby części od MANa nie zdały egzaminu). nie widzę tam większego sensu montowania tulei gumowych.
Ostatnio edytowane przez Majkel ; 06-07-2011 o 22:21
Zdjęć niestety nie mam jak zrobić bo tynkuje sobie garaż więc nie mam jak wjechać i podnieść autka do góry. Tak jak pisałem tuleje mają 60mm średnicy więc idealnie jak oryginał wchodzą w gniazdo. Od góry w belce jest mały kołnierz który trzeba stoczyć. W tym miejscu otwór na belce ma 59mm srednicy i wys 1mm więc znikoma operacja żeby go usunąć. Tuleje którą pokazałem w linku w poście wyżej to dokładnie ta co kupiłem. Nasze oryginalne od dołu tzn od miejsca gdzie opierają się o belkę mają dokładnie tą samą wys co te od opla wsadzone od góry. Ciężko mi wytłumaczyć, ale jeśli ktoś ma jakieś pytania to odpowiemDla potwierdzenia przelatałem już 1tys kilometrów i jest git. Acha i śruby pozostają oryginalne tylko trzeba podłożyć wcześniej wspomniane podkładki które oprą się o tulejkę i o belkę pod gniazdem.
Wszystko spoko tyle że wyżej opisana tuleja jest tuleją wahacza wzdłużnego z opla vectry b wbrew temu co napisane jest w opisie aukcji. Zastanawia mnie czy jest ona w 100% zalana gumą w środku i czy jej sztywność nie jest mniejsza niż orginalnej?
http://allegro.pl/tuleja-wahacza-tyl...691134242.html
Swoją drogą jeśli właśnie jest to tuleja od wahacza to można ją zastąpić tym po drobnej modyfikacji http://cgi.ebay.co.uk/POWERFLEX-TRAI...item2311ac9a24 jak ktoś lubi wydawać kase.
Ostatnio edytowane przez Fatasso ; 09-07-2011 o 23:05
Jestem na etapie remontu zawiasu i postanowiłem zainspirowany metodą kolegi Mata zarzucić w belkę tuleje wahacza wleczonego od vectry B. Wszystko pasuje idealnie. Różnica w moim wypadku polegała na tym, że u mnie nie było wyżej wspomnianego kołnierza (nic nie trzeba było spiłowywać). Tuleje lemfordera które kupiłem wystają może 1mm wyżej nad belkę niż orginalne. Według mnie podkładka opierająca się od spodu o tuleję i sanki (użyłem większych podkładek ze starych tuleji) powinna być oddzielona od sanek dodatkową podkładką z gumy. W innym wypadku prawie niczym się to nie różni od skręcenia na sztywno (metalowe sanki poprzez metalową podkładkę przenoszą wibracje na metalowy trzon tuleji a dalej na metalową karoserię). Tak czy siak panie Mata chwała panu za patenta prawieżeomałoco "plug and play".
P.S.
Jak ktoś mieszka w Irlandii i potrzebuje tuleji na przednie dolne wahacze to mam komplet (delphi) na zbyciu.
Wychodzi na to, że nie wszystkie belki w 166 są takie same. Jak ktoś nie wierzy, że u mnie siedzą te od Golfa, to moja Alfa stoi na podwórku i chętnie je pokażę. Witać jedyną metodą jest zdjęcie belki, wyprasowanie starych tulei i pomierzenie średnicy gniazda.