Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Co się dzieje z tą sondą ?

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    159 2.0 JTDM jest, 166 2.0 TS było- poszło w dobre ręce
    Postów
    40

    Domyślnie Co się dzieje z tą sondą ?

    Witam
    Mam problem - borykam się z falującymi obrotami i z dość dużym spalaniem (przed założenim LPG paliła mi w trasie ok. 8-9 litrów zaś średnio 11 litrów benzyny). Po założeniu LPG (a zdecydowałem się na Landi Renzo pali mi około 13 litrów w trasie zaś średnio około 15 litrów gazu. Diagnozę zacząłem więc od Lambdy (przepływomierz nowy, przepustnica wyczyszczona, dolot sprawdzony itd...).
    Rys 1
    Sonda zaczęła pracować po upływie około 4 min. od włączenia silnika.
    Rys 2
    Po upływie kilkunastu sekund
    Rys 3
    Być może zbieg okoliczności w momencie kiedy przełączyłem na LPG - zonk brak aktywności sondy - "zimny lub obwód otwarty".

    Aha parametr Addiction factor Row 1 - wartość kosmiczna, w momencie kiedy sonda (czyli po upływie około 4 minut od zapłonu) zaczął sukcesywnie spadać.

    Po kliku próbach włączania i wyłączania zapłonu (tylko na benzynie) sonda "wróciła do życia". W momencie przełącznia w tryb gotowosci na LPG (pracuje na benzynie, a po prze-gazowaniu przełącza się na gaz) wykres troszkę się poszarpał (zaznaczone na rys. 4). Po chwili wraca wszystko do normy zarówno już na LPG jak i benzynie.
    Teraz nasuwa się moje pytanie: czo powoduje brak aktywności sondy ? LPG? czy ona sama ? połączenia sprawdzone, potraktowane profilaktycznie preparatem do złącz elektrycznych.
    Wyżej opsiaany stan miał miejsce po przejechaniu około 250 km na benzynie od momentu adaptacji jarzma silnika krokowego, adaptacji silnika krokowego oraz adaptacji ECU (ale to chyba nie zmienia faktu dziwnego zachowania sondy).
    Z góry dziękuje za sugestie.
    Pozdrawiam
    Matt79

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    małe sprostowanie:
    robimy diagnostykę silnika krokowego, adaptację silnika krokowego i /lub ECU.
    - poniżej na temat TRa, FRA z helpa alfadiaga.
    "
    In general, an out-of-spec value in the first field (Additive) indicates a vacuum leak since it is mostly present at idle, when vacuum is highest.
    An out-of-spec value in the second field (Multiplicative) indicates a fault at higher RPM, and may point to a faulty MAF.
    If the compensation factors go out of specification, then the control unit will cause a fault code.
    "
    - rys 3 ewidentnie zadziałał emulator sondy, odłączył sondę. ECU benzyny pokazuje stan 0.5 V.
    - z wykresu usuwaj poczatek , czyli - 0.27 V , wtedy widać jak nisko schodzi sonda lambda ( czyli włącz, wyłacz wykres, a potem dopiero zrzut ).
    - parametr TRA jest wynikiem tego, co pokazuje komparator sondy lambda, a on pokazuje że sonda schodzi do zera napięcia, czyli mieszanka uboda , sonda nie jest dogrzana.
    - aby to naprawić ECU zmniejsza / zwiększa czas wtrysku, czyli mamy + 62 msek lub też - 23 msek czasu wtrysku.
    - taki powinnien być teoretycznie czas wtrysku aby mieszanka była wzorcowa.

    - w mojej ocenie winne jest oprogramowanie ECU , a dokładnie funkcja komparatora napięcia sondy lambda.
    - złe ustawienie progów komparacji skutkuje podawaniem mylnej informacji do ECU, i mamy wyższe spalanie oraz TRA poza zakresem.
    - zakładam że sonda jest oryginalna i w miarę nowa, zresztą lambda regulation Row 1, pośrednio mówi nam że sonda jako taka jest sprawna.

    - poczekajmy jeszcze na ocenę tego zjawiska przez innych użytkowników forum.
    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Jeśli wzrost spalania z benzyny na gaz przekracza 30% to coś jest nie tak z instalacją. I chyba od tego należało by zacząć.

    Masz wtrysk sekwencyjny gazu???
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Nie szukaj na siłę problemu w osprzęcie auta, po prostu ktoś Ci to Landi źle wyregulował.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    159 2.0 JTDM jest, 166 2.0 TS było- poszło w dobre ręce
    Postów
    40

    Domyślnie

    Tak mam system sekwencyjnego wtrysku gazu Landi Renzo Omega Gaz (czy coś o podobnej nazwie). System ponoć dość dobry i precyzyjny (koszt 3400) montowany ponoć w jednym z najlepszych warsztatów w Lublinie (niegdyś montowali systemy LPG salonom Seata).

    Co do sondy to właśnie nie wiem czy jest oryginalna i jak stara jest.
    Tu pojawia się kojeny problem, po vinie dedykowana sonda do mnie to 0258006189 (trudno dostępna i dość droga). Wiem, że z moim silnikiem była również montowana0258006190 (ponoć trzy ostatnie cyfry czyli 189, 190, 191 oznaczają tylko długość przewodu i rodzaj wtyczki) jeżeli tak to kupuję na dniach ta z końcówką 190 (czy ktoś może potwierdzić te informację?).
    Pozdrawiam
    Maciek
    Ostatnio edytowane przez matt79 ; 02-09-2009 o 12:30

Podobne wątki

  1. Problem z sondą Lambda
    Utworzone przez xsnailx w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-11-2012, 10:55
  2. Problem z sondą (duże spalanie)
    Utworzone przez Jax1991 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-01-2012, 21:02
  3. Problem z Sondą Lambdą/Katalizatorem?
    Utworzone przez tomas1117 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-11-2011, 19:52
  4. [155] Alfa 155 problem z sondą , przepływomierzem
    Utworzone przez Farciaż w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 22-09-2010, 20:10
  5. Zepsuty przepływomierz? co z sondą?
    Utworzone przez r-sokol w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 10-08-2010, 20:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory