Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Kontrolka ABS po zmianie kół

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 Jtd
    Postów
    17

    Domyślnie Kontrolka ABS po zmianie kół

    Witam jednak bella po dlugieh bezawaryjnej jezdzie zrobila sie kaprysna. Mianowicie zmienialem opony z tylu nie wiem czy to zbieg okolicznosci ale od tamtej pory zapala sie abs i kontrola trakcji. Podczas jazdy czuc czasami jak drga pedal delikatnie jakby abs sie zalaczal ale tylko jak jade i zaczne skrecac i hamowac i gdy rozpedze sie do wiekszych predkosci i zaczne zwalniac to przy okolo 100 na godzine zapalaja sie kontrolki i to tez nie zawsze. Blad jaki wychodzi na kompie to bledna ilosc zebow na kole fonicznym. Dodam ze jest to blad przejsciowy wedlug komputera oraz po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu gasna. Przepraszam za chaotyczna tresc posta ale pisze z telefonu

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Prawdopodobnie zbyt duża różnica w obwodzie kół przód-tył.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 Jtd
    Postów
    17

    Domyślnie

    Mam opony z przodu 205/40/18 na 8.5 cala a z tylu 225/40/18 przy 9.5 cala a wczesniej na tyle byly 215/35/18 i problemu nie bylo. Ale i blad tez nie zawsze wystepuje.

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Z tyłu masz większe i sterownik ABS głupieje. Po to są tabele z zamiennikami opon żeby dobrać obwód, jednakowy lub niewiele odbiegający. Ty przesadziłeś
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 Jtd
    Postów
    17

    Domyślnie

    Ale wczesniej z tylu przeciez byly nizsze nizsze i to o wiele od tych co mam z przodu i problemu nie bylo

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Ostatni raz proszę. Bo widzę że chcesz zaklinać rzeczywistość. Znajdz w necie program-tabelkę doboru opon. Powpisuj dane kół, popatrz na różnice w obwodzie i przestań się upierać bo lekko nie ogarniasz "wysokości opony"
    40 czy 35 to nie wysokość w mm tylko procent szerokości. Poprzednio różnica była niewielka, a teraz jest spora. Ze sterownikiem ABS-u chcesz się kłócić? Nie pasuje mu i już.....
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafik.
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156SW / 166 3.0 / Lancia Dedra 1.6 16V
    Postów
    612

    Domyślnie

    Podłącz komp i sprawdź jakie prędkości pokazuje na poszczególnym kole i jakie są różnice. Miałem kiedyś w puncie taki błąd i problemem był u szczerbiony delikatnie pierścień.
    -------------------------
    AR 156 2.4jtd, 191/360 - jest
    Lancia Dedra 1.6 16V - jest
    AR 166 3.0 V6 - była
    AR 166 3.0 V6 Sportronic - jest

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 Jtd
    Postów
    17

    Domyślnie

    Smich smiechem ale zwiekszylem cisnienie w oponach z przodu i problem ustapil

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    Masz ponad 40mm na średnicy opony między przodem a tyłem 596/637.Zwiększając ciśnienie w oponie przedniej-to ją podniosłeś,co zmniejszyło tą różnicę.Tylko takie rozwiązanie jest niebezpieczne dla opony,bo bardziej będzie docisk rozkładał się na środek opony.Co zmniejsza przyczepność i zużywa oponę duużo szybciej,niż Tobie się wydaje.Dlatego abs wariuje.System ma pewną tolerancję ale nie aż taką.Slavol dobrze Ci pisał.Według katalogów powinna na tyle być założona opona o profilu 30 względem rozmiaru z przodu.Takie eksperymenty też są niebezpieczne dla samego użytkownika.Będziesz się śmiał rzewnymi łzami jak przód ucieknie na zakręcie,bo zamiast trzymać na 205mm będzie trzymał na 50mm. No cóż,grunt,że extra wygląda

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafik.
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156SW / 166 3.0 / Lancia Dedra 1.6 16V
    Postów
    612

    Domyślnie

    Cytat Napisał motogold Zobacz post
    Masz ponad 40mm na średnicy opony między przodem a tyłem 596/637.Zwiększając ciśnienie w oponie przedniej-to ją podniosłeś,co zmniejszyło tą różnicę.Tylko takie rozwiązanie jest niebezpieczne dla opony,bo bardziej będzie docisk rozkładał się na środek opony.Co zmniejsza przyczepność i zużywa oponę duużo szybciej,niż Tobie się wydaje.Dlatego abs wariuje.System ma pewną tolerancję ale nie aż taką.Slavol dobrze Ci pisał.Według katalogów powinna na tyle być założona opona o profilu 30 względem rozmiaru z przodu.Takie eksperymenty też są niebezpieczne dla samego użytkownika.Będziesz się śmiał rzewnymi łzami jak przód ucieknie na zakręcie,bo zamiast trzymać na 205mm będzie trzymał na 50mm. No cóż,grunt,że extra wygląda
    A skąd kolego taka różnica??? Pomijam fakt że szersza opona osadzona jest na szerszej feldze.

    Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
    -------------------------
    AR 156 2.4jtd, 191/360 - jest
    Lancia Dedra 1.6 16V - jest
    AR 166 3.0 V6 - była
    AR 166 3.0 V6 Sportronic - jest

Podobne wątki

  1. (Alfa 156 2.4JTD)Kontrolka ABS+kontrolka hamulca recznego!!!
    Utworzone przez danloo23 w dziale 156
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 12-02-2018, 13:31
  2. [159] Kontrolka silnika, kontrolka poduszek, spadek mocy i brak reakcji wskaźnika turbo
    Utworzone przez ck82 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 15-10-2015, 16:30
  3. 4HP20 - kontrolka od skrzyni, szarpanie przy zmianie na P D R
    Utworzone przez Michał_Sitek w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 03-09-2011, 13:01
  4. 3.0 166 po zmianie rozrządu kontrolka wtrysku
    Utworzone przez gms247 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-07-2011, 17:17
  5. Kontrolka ABS po zmianie na zimowki
    Utworzone przez Siekier w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-11-2007, 22:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory