Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Dymi na rozgrzanym silniku 3.0 V6

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Turek
    Auto
    AR 166 2.5 V6 99'
    Postów
    20

    Domyślnie Dymi na rozgrzanym silniku 3.0 V6

    Witam, od jakiegoś czasu mam problem z autem. Po odpaleniu, silnik pracuje nie rowno, lekkie wibracje, od czasu do czasu zapala sie kontrolka od wtryskow (marchewka). Ostatnio po rozgrzaniu do 90 st i chwilowym pyrkaniu na wolnych obrotach siwy dym z rury wylotowej. Olej, plyn chlodzenia ok, czyste. Jestem w Niemczech i bylem u niemca mechanika, powiedział że prawdopodobnie wtryski lub czujnik temperatury. Możliwe to? Jadac do niego i z powrotem zrobiłem ok 10km, wszystko ok, brak dymu, moc ok tylko szarpanie na wolnych obrotach. Silnik po swapie, poprzedni byl 2.5, zrobilem ok 5k km bez żadnego zarzutu po swapie... Może ktos doradzi co moze byc nie tak, bo nie chce holowac auta 700km z Norymbergii, albo tfu wzywac adac na autostradzie...

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    sprawdź czy nie ubywa ci płynu chłodniczego. biały dym?

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Turek
    Auto
    AR 166 2.5 V6 99'
    Postów
    20

    Domyślnie

    No jest na minimum caly czas ale to jak pamiętam 800km zrobilem i nie kopcil i jest tyle samo plynu... Dużo powinien wziąć plynu zeby bylo to zauważalne?

    - - - Updated - - -

    Wydaje mi się ze to nie z uszczelka jest zwiazane, po ostrym wygarnieciu tez raz kopci raz nie...

  4. #4
    Użytkownik Ogier Avatar Themark
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Żary / Lubanice
    Auto
    Alfa 166 2,4 JTD 175KM w Automacie, Seat Ibiza 1,2 90KM
    Postów
    184

    Domyślnie

    Może to głupie, ale powąchaj delikatnie spaliny, ten dymek z rury. Czy, przypadkiem nie śmierdzi nieprzepaloną benzyną. Jeżeli jest zapach benzyny nawet delikatny to leje Ci któryś wtryskiwacz

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Turek
    Auto
    AR 166 2.5 V6 99'
    Postów
    20

    Domyślnie

    Na gazie jest to samo niestety...

  6. #6
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Masz silnik po swapie, dałeś mało danych. Zmieniłeś CF2 na CF2?
    Sterownik masz od 3.0?
    Masz LPG. Czyli mogą ci się rozjechać mapy paliwa. Robiłeś reset ECU i przejechałeś na Pb 100-200km żeby sprawdzić czy jest OK?
    Ja bym od tego zaczął.
    Sprawdź też dolot (szczelność) i sondę lambda (na kompie + czy kabelek od sondy cały). Marchewa może świadczyć o sondzie.
    Na zimnym i na rozgrzanym jest identyko?

    Jeżeli wtrysk ci leje, to możesz spróbować odłączać po kolei po jednym i sprawdzać jaki będzie efekt. Bez jednego gara będzie krzywo chodził, ale nie powinno być dymu z rury na rozgrzanym.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Turek
    Auto
    AR 166 2.5 V6 99'
    Postów
    20

    Domyślnie

    Silnik raczej CF2, 1999r, z automatem byl. Sterownik i reszta 2.5, wtryski i wszystkie czujniki z sonda 3.0. Nie jeździłem tak, ale po swapie zrobiłem tak ok 5k kmi bez żadnego problemu... teraz cos sie z nim dzieje... Na zimnym i rozgrzanym tak samo szarpie na wolnych obrotach. Dymi na rozgrzanym...

  8. #8
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Dobrze by było podłączyć kompa i sprawdzić czy temp. na silniku pokrywa się z tą na desce. Ten dym może faktycznie od uwalonego czujnika temp. ale to szarpanie? Mam wrażenie, że kilka rzeczy na raz ci się zbiegło i teraz to takie wróżenie z fusów. Jedź po kolei i sprawdzaj wszystko...
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Skoro zapala się marchewa, to może zacznijmy od sprawdzenia co wywala. Resztę teorii dorobimy później
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Turek
    Auto
    AR 166 2.5 V6 99'
    Postów
    20

    Domyślnie

    Temperaturę chyba trzyma odpowiednią, jeżeli wentylator sie zalacza... Moj rumunski kolega ma komputer i program z delfi, da rade sprawdzic nim błędy?

Podobne wątki

  1. [159] Dymi na niebiesko na rozgrzanym silniku 1.9 JTDm/CDTI
    Utworzone przez skipas w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 09-04-2017, 10:25
  2. Kopci na rozgrzanym silniku
    Utworzone przez -Marco- w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-09-2015, 08:41
  3. Dymi na luzie, tylko na rozgrzanym silniku
    Utworzone przez jersey w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-03-2014, 11:22
  4. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-01-2012, 23:17
  5. Stuki na rozgrzanym silniku.
    Utworzone przez Falkoś w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 14-12-2009, 14:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory