Dokładnie tak. Jedynka dość mocno zwiększa obroty i wyhamowuje auto. Ale bez szarpnięć.
Artur, miałes automat powinieneś wiedzieć. Poza tym. Jak już jeździsz za tymi autami to przejedź się z jakimś forumowiczem co taka ma.
Dokładnie tak. Jedynka dość mocno zwiększa obroty i wyhamowuje auto. Ale bez szarpnięć.
Artur, miałes automat powinieneś wiedzieć. Poza tym. Jak już jeździsz za tymi autami to przejedź się z jakimś forumowiczem co taka ma.
Panowie co by tu nie pisać w tym temacie to automat jest niezłą opcją zarówno jeśli chodzi o wygodę jak i koszta eksploatacji. Ci co myślą, że skrzynie manualne są tańsze nie eksploatowali swojego auta w dłuższym okresie.
W przeciągu dwóch lat jazdy 166 zmieniłem : sprzęgło, dwumasę i samą skrzynię (zmielony dyfer) - koszt operacji wliczając robociznę (akurat tego nie robiłem sam) to: 900+450, 450, 1400 . Razem jakieś 3200 zł. Używany automat 4HP20 to jakieś 1000 zł i zostaje nam druga skrzynia na części / do regeneracji we własnym zakresie. Remont skrzyni 4HP20 powinien zamknąć się w ok 4000 zł ale prawdopodobieństwo jej uszkodzenia jest mniejsze niż manualnej skrzyni wraz z osprzętem.
Automaty w 166 v6 są tanie w użytkowaniu, assin w JTD wychodzi nieco drożej ale i tak się opłaca biorąc pod uwagę wyższy koszt dwumasy (używane raczej nie mają sensu) i tak wychodzi tanio.
Cześć chłopaki.
Wybaczcie, że pozwolę się wtrącić w temat. Pewnie będzie to dysonans, ale czytając po cichu informacje które mogą mi pomóc w obeznaniu a Bellą spotyka mnie pewne zniesmaczenie. Proszę też o wyrozumiałość odnośnie posta napisanego przez kolegę.
ALE jak to rozumieć ?
]
Tak słusznie z tym pechem.
Kasia_GT.
- - - Updated - - -
..wybaczcie za złe cytowanie.. :"naumiem siem"
Kasia_GT
Kasia, a konkretnie? Bo za bardzo nie wiem co miałaś za przesłanie![]()
Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva
odp.
Gonzo... konkret miałam w zamyśle. Bo teraz już sama nie wiem jak kupować. Czy ma stukać bo tak czy ma być skrzynia bezszelestna?
Kasia_GT
Markowi chodzi o to, że to już leciwe skrzynie. Mogą wydawać różne dźwięki. Sęk w tym żeby odróżnić drobne niedomaganie od poważnej usterki.
Najlepiej wziąć na jazdę testową kogoś kto ma alfe z ta skrzynią. Powinien wyczuć jeśli cos będzie nie tak.
Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva
Ogolnie dzwieki mozna olac no chyba ze slyszysz mega szumienie, najwazniejsze jest zeby nie szqrpala skrzynia a to wyczujesz. Czy delikatnie zmieni Ci bieg czy szarpnie, to na prawde nie jest ciezkie![]()
Otóż to. Można kupić 166 z ZF-em, który nie działa idealnie, ale jest OK. Pytanie, jak laik nie mający wcześniej do czynienia z tą skrzynią, a często w ogóle z automatem, ma odróżnić zużycie skrzyni spowodowane wiekiem od usterki, która za chwilę wyeliminuje całą skrzynię?
Bo niestety często jest tak...: coś się zaczyna dziać ze skrzynią, wstępna diagnoza wskazuje na duży koszt naprawy.. no to sprzedajemy panowie, póki jeszcze działa
Na forum opisujemy jak powinno to działać idealnie, i nie jest to nieosiągalne. Moja skrzynia ma 14 lat i nie mam zastrzeżeń. Nie szarpie, redukuje, nie gubi się. Przekłada jak powinna i wszystko jest OK. Czyli można. Każda wykryta odchyłka od normy to potencjalny problem i ryzyko, więc warto o tym wiedzieć (że to zachowanie jest odchyłką). I tyle![]()
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Ewentualnie jest to karta przetargowa do zbicia cenyMożna wyskoczyć z kosztorysem i pogrymasić sprzedającemu
No chyba że jest z forum![]()
Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva