Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy 1234
Pokaż wyniki od 31 do 39 z 39

Temat: Opinie o 4HP20 w Alfie 166

  1. #31
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Dokładnie tak. Jedynka dość mocno zwiększa obroty i wyhamowuje auto. Ale bez szarpnięć.
    Artur, miałes automat powinieneś wiedzieć. Poza tym. Jak już jeździsz za tymi autami to przejedź się z jakimś forumowiczem co taka ma.

  2. #32
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Panowie co by tu nie pisać w tym temacie to automat jest niezłą opcją zarówno jeśli chodzi o wygodę jak i koszta eksploatacji. Ci co myślą, że skrzynie manualne są tańsze nie eksploatowali swojego auta w dłuższym okresie.

    W przeciągu dwóch lat jazdy 166 zmieniłem : sprzęgło, dwumasę i samą skrzynię (zmielony dyfer) - koszt operacji wliczając robociznę (akurat tego nie robiłem sam) to: 900+450, 450, 1400 . Razem jakieś 3200 zł. Używany automat 4HP20 to jakieś 1000 zł i zostaje nam druga skrzynia na części / do regeneracji we własnym zakresie. Remont skrzyni 4HP20 powinien zamknąć się w ok 4000 zł ale prawdopodobieństwo jej uszkodzenia jest mniejsze niż manualnej skrzyni wraz z osprzętem.

    Automaty w 166 v6 są tanie w użytkowaniu, assin w JTD wychodzi nieco drożej ale i tak się opłaca biorąc pod uwagę wyższy koszt dwumasy (używane raczej nie mają sensu) i tak wychodzi tanio.



    Moja 166 CF2 00 v6 2.5 - Link

  3. #33
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    Alfa GT
    Postów
    2

    Domyślnie

    Cześć chłopaki.
    Wybaczcie, że pozwolę się wtrącić w temat. Pewnie będzie to dysonans, ale czytając po cichu informacje które mogą mi pomóc w obeznaniu a Bellą spotyka mnie pewne zniesmaczenie. Proszę też o wyrozumiałość odnośnie posta napisanego przez kolegę.
    ALE jak to rozumieć ?
    ]
    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Nie patrzcie na to co ktoś opowiadał. Nie sprawdzisz czy zmieniał olej a nawet jak zmieniał to w warsztatach też oklamują.[ciach] ...

    SŁUSZNIE!!!

    Przy kupnie sprawdza się to co jest namacalne a nie słucha opowieści. Skrzynia ma przekładać płynnie na każdym biegu w obie strony. Na manualu, sporcie i D. Zmiany na postoju pomiędzy wszystkimi pozycjami muszą być płynne i bezszelestne. Jeżeli tak jest to bierz.p [ciach]..

    Czyli aby zakupić auto z automatyczną skrzynią biegów trzeba (aby w starym aucie działało to tak jak kolega opisał) pomagając na forum.


    Jeżeli coś przytnie, pyknie to już nie jest idealnie. To stare auta. Moja też czasami trochę szarpnie przy zmianie z D na R. Ale mam tak od początku i się tym nie przejmuję. Temat nie postępuje. Tak więc lekkie przycinki nie musza skrzyni dyskwalifikować. [ciach]..

    A tu sytuacja odwrotna? Czyli kupować czy nie?


    Ale można skutecznie zbić cenę. Remont ZF`a nie jest strasznie drogi. Ten model ma swoje latka i jest trochę oklepany więc nie podbija ceny. 90% remontów będzie tańsze od sprzęgła z dwumasą. O ile remont się trafi bo to tez nie jest powiedziane. 4HP20 jest mało awaryjna i z 3.0V6 świetnie się dogaduje. Choć tak jak Ci pisałem na PW malkontenci uważają że to nie jedzie
    Oczywiście zawsze możesz mieć pecha i auto po miesiącu Cię pogrąży. Jak jeszcze oddasz w nieodpowiednie miejsce to wydasz drugie tyle co na kupno
    Tak słusznie z tym pechem.

    Kasia_GT.

    - - - Updated - - -

    ..wybaczcie za złe cytowanie.. :"naumiem siem"

    Kasia_GT

  4. #34
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Kasia, a konkretnie? Bo za bardzo nie wiem co miałaś za przesłanie
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  5. #35
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    Alfa GT
    Postów
    2

    Domyślnie

    odp.

    Gonzo... konkret miałam w zamyśle. Bo teraz już sama nie wiem jak kupować. Czy ma stukać bo tak czy ma być skrzynia bezszelestna?

    Kasia_GT

  6. #36
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Markowi chodzi o to, że to już leciwe skrzynie. Mogą wydawać różne dźwięki. Sęk w tym żeby odróżnić drobne niedomaganie od poważnej usterki.
    Najlepiej wziąć na jazdę testową kogoś kto ma alfe z ta skrzynią. Powinien wyczuć jeśli cos będzie nie tak.
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  7. #37
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    Ogolnie dzwieki mozna olac no chyba ze slyszysz mega szumienie, najwazniejsze jest zeby nie szqrpala skrzynia a to wyczujesz. Czy delikatnie zmieni Ci bieg czy szarpnie, to na prawde nie jest ciezkie

  8. #38
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał gonzo Zobacz post
    Sęk w tym żeby odróżnić drobne niedomaganie od poważnej usterki.
    Najlepiej wziąć na jazdę testową kogoś kto ma alfe z ta skrzynią. Powinien wyczuć jeśli cos będzie nie tak.
    Otóż to. Można kupić 166 z ZF-em, który nie działa idealnie, ale jest OK. Pytanie, jak laik nie mający wcześniej do czynienia z tą skrzynią, a często w ogóle z automatem, ma odróżnić zużycie skrzyni spowodowane wiekiem od usterki, która za chwilę wyeliminuje całą skrzynię?
    Bo niestety często jest tak...: coś się zaczyna dziać ze skrzynią, wstępna diagnoza wskazuje na duży koszt naprawy.. no to sprzedajemy panowie, póki jeszcze działa

    Na forum opisujemy jak powinno to działać idealnie, i nie jest to nieosiągalne. Moja skrzynia ma 14 lat i nie mam zastrzeżeń. Nie szarpie, redukuje, nie gubi się. Przekłada jak powinna i wszystko jest OK. Czyli można. Każda wykryta odchyłka od normy to potencjalny problem i ryzyko, więc warto o tym wiedzieć (że to zachowanie jest odchyłką). I tyle
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  9. #39
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Ewentualnie jest to karta przetargowa do zbicia ceny Można wyskoczyć z kosztorysem i pogrymasić sprzedającemu
    No chyba że jest z forum
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

Podobne wątki

  1. Przekładka 4HP20 z 3.0 do 2.5
    Utworzone przez Chyzioslaff w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-11-2021, 20:49
  2. 4HP20 - blokada w pozycji P
    Utworzone przez bartekalfa166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 23-08-2017, 18:51
  3. 4HP20 olej
    Utworzone przez Artur75 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-04-2016, 22:33
  4. Reset/adaptacja 4HP20
    Utworzone przez dawideksl w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-10-2013, 14:31
  5. Opinie internetowe o Alfie Romeo
    Utworzone przez fiergloo w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-04-2008, 09:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory