Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 41

Temat: Nietypowy problem z klimą.Nawiew zimny z jednej strony

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie Nietypowy problem z klimą.Nawiew zimny z jednej strony

    Moja AR ma bardzo dziwne problemy z klimatyzacją. Ogólnie klima działa, ale zimne powietrze leci tylko z lewej strony kabiny z kratki pasażera, kratki w podszybiu po stronie pasażera oraz nadmuchu na nogi pasażera. Z pozostałych kratek powietrze leci w temp otoczenia. W przypadku przełączenia z chłodzenia na ogrzewanie z wszystkich kratek leci gorące powietrze o takiej samej temperaturze. O co chodzi ?





    PS. Dodam tylko, że klapy do regulacji kierunku nadmuchu działają bez problemu, klapa do regulacji temperatury też działa, klapa sterująca obiegiem jest zacięta w pozycji wewnętrzny obieg.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfa nadmuch.jpg
Wyświetleń:	166
Rozmiar:	89.5 KB
ID:	139701   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfa nadmuch2.jpg
Wyświetleń:	1388
Rozmiar:	89.6 KB
ID:	139702  
    Ostatnio edytowane przez bussoholik ; 29-07-2014 o 18:32

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    gdzieś na połączeniach musiała się rozpiąć rurka - rozbieranie deski innej opcji nie widzę

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Jaka rurka ? Powietrze leci ze wszystkich nawiewów z jednakową siłą. Różnica jest tylko w temperaturze.

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał mikell0 Zobacz post
    gdzieś na połączeniach musiała się rozpiąć rurka - rozbieranie deski innej opcji nie widzę

    Przecież ciepłe mu leci to jak rurka się mogła rozpiąć? Przecież nie ma osobnych do ciepłego i zimnego.
    Bussoholik, a może Ty masz jedną z tych na allegro co ma dwustrefową???
    A tak serio to niezłą zagwozdkę masz.... jesteś pewien że tak jest? Bo to bardzo dziwne. Może problem tkwi w klapach. Jak przełączasz klapę ciepłe/zimne to coś tam się może przytyka, przesuwa czy uj go wie co że nierówno rozdziela. Choć sam w to nie wierzę

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Zrobiłem dzisiaj test wszystkich klap w samochodzie bo sam nie dowierzam objawom, przestudiowałem budowę klimatyzacji i nie widzę żadnego punktu w którym mogła by powstać taka usterka. Kondycja klap wygląda następująco:

    Klapa sterująca kierunkiem nawiewu - działa prawidłowo w całym zakresie, płynnie i bez zacięć.
    Klapa sterująca temperaturą - działa bez problemu płynnie i bez zacięć.
    Klapa sterująca obiegiem wewnętrzym / zewnętrznym - nie działa. Jest zacięta w pozycji włączonego wewnętrznego obiegu. Próba przełączenia powoduje wyświetlenie komunikatu: Airconditioner faulty - please contact workshop.

    Temp. nawiewów - włączam LOW i jest tak jak na załączonym obrazku z niebieskich leci zimne z czerwonych temp. otoczenia.
    Temp. nawiewów - włączam na High i ze wszystkich leci b. gorące powietrze.

    Od której strony dostać się do klapy wewnętrznego obiegu ? Chciałbym delikatnie "puknąć" w klapę i sprawdzić czy uda mi się ją odblokować. Choć nie wiem czy ma ona wpływ na nierównomierną temperaturę w nawiewach.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bad_tempered
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Dolnośląskie
    Auto
    156 2.4 JTD Blu Cosmo
    Postów
    45

    Domyślnie

    Sprawdź filtr kabinowy.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Łukasz 166
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    Peugeot 406 Coupe 3.0 Była Alfa Romeo 166 2.4
    Postów
    750

    Domyślnie

    Cytat Napisał bad_tempered Zobacz post
    Sprawdź filtr kabinowy.
    A co do tego ma filtr kabinowy?
    Jest Peugeot 406 Coupe 2002r 3.0 V6
    Była Alfa Romeo 166 2002r. 2.4 JTD
    Była Vectra B 2000r 2.0 DTI
    Była Vectra A 1993r 1.8 B+G

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bad_tempered
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Dolnośląskie
    Auto
    156 2.4 JTD Blu Cosmo
    Postów
    45

    Domyślnie

    Może mieć. Filtr p.pyłkowy może 'nie musi', powodować taką przypadłość. Jeżeli nie jest dobrze umiejscowiony. Wystarczy, że np. wysunął się....lub został źle założony.

    Dodano po 2 minutes:

    Dodatkowo, zablokowany obieg wewnętrzny u kolegi.

    Dodano po 13 minutes:

    Lub zbyt mało czynnika, przy climatronicu też może być tą przyczyną. Może również silniczek który przestawia dźwigienki klapki przepływu powietrza (zimnego i ciepłego) po stronie pasażera, a górny po stronie kierowcy. Jak zmienia się temperaturę na panelu to widać wyraźnie jak dźwignia zmienia swoje położenie wskutek pracy silniczka. Poprzez przysłanianie w ten sposób przepływu powietrza zimne miesza się z ciepłym i jest regulowana temperatura wypływająca do wnętrza. Być może tu jest problem (spadła dźwignia, zepsuty silniczek, odłączona kostka itp). Dlatego od strony pasażera chłodzi. krótsza droga.....Przyczyna jednak może być całkiem zgoła inna.
    Ostatnio edytowane przez bad_tempered ; 30-07-2014 o 18:52 Powód: Dodano

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    Ja bym szukał przyczyn w tym obiegu zamkniętym. Gdzieś musi przecież zasysać wewnętrznie powietrze,żeby schłodzone wyrzucić drugim nawiewem.Przecież to cyrkulacja wewnętrzna.A jak się zaciął to może być taki objaw.

  10. #10
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał bad_tempered Zobacz post
    Może mieć. Filtr p.pyłkowy może 'nie musi', powodować taką przypadłość. Jeżeli nie jest dobrze umiejscowiony. Wystarczy, że np. wysunął się....lub został źle założony.

    Dodano po 2 minutes:

    Dodatkowo, zablokowany obieg wewnętrzny u kolegi.

    Dodano po 13 minutes:

    Lub zbyt mało czynnika, przy climatronicu też może być tą przyczyną. Może również silniczek który przestawia dźwigienki klapki przepływu powietrza (zimnego i ciepłego) po stronie pasażera, a górny po stronie kierowcy. Jak zmienia się temperaturę na panelu to widać wyraźnie jak dźwignia zmienia swoje położenie wskutek pracy silniczka. Poprzez przysłanianie w ten sposób przepływu powietrza zimne miesza się z ciepłym i jest regulowana temperatura wypływająca do wnętrza. Być może tu jest problem (spadła dźwignia, zepsuty silniczek, odłączona kostka itp). Dlatego od strony pasażera chłodzi. krótsza droga.....Przyczyna jednak może być całkiem zgoła inna.

    Co Ty człowieku wypisujesz............ żadne filtry, czynnik nie mają z tym nic wspólnego. Przeczytaj dokładnie o co chodzi autorowi.....

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-02-2016, 13:00
  2. Nie działa tylne przeciwmgłowe z jednej strony
    Utworzone przez criss2007 w dziale 166
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 14-04-2015, 21:34
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 01-12-2014, 00:31
  4. Jak ustawic zimny nawiew ?? Kwestia obiegu wewnetrznego...
    Utworzone przez michalko w dziale 147
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 28-01-2014, 08:32
  5. [156] Nietypowy problem z klimą
    Utworzone przez pablop w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-05-2008, 17:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory