Strona 70 z 131 PierwszyPierwszy ... 20606162636465666768697071727374757677787980120 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 691 do 700 z 1304

Temat: Usunięcie DPF filtra cząstek stałych

  1. #691
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał carramba Zobacz post
    Kolega wywalił fizycznie DPF z Saaba, czujniki podpiął, błędów brak, wypalania brak, jeździ tak i nic się nie dziej, nic się nie wypala. Dlaczego miałoby dochodzić do wypalania, skoro czujniki nie będą pokazywać wartości zapchania przy którym uruchamia się procedura wypalania DPF, zakładając, że czujnik widzi przez cały czas stałą wartość zapchania dajmy na to 20% ?
    Kolega Pływak już ci właściwie to wyjaśnił. ECU bez względu na stopień zatkania co jakiś czas inicjuje mikro wypalania. Nawet jak nie ma do tego warunków, a filtr jest niezatkany. Tutaj czasami koledzy opisują jak dochodzi do wypalania podczas gdy oni już zaparkowali. Druga sprawa, to parametr nasycenia filtra jest wartością obliczeniową i jest naliczany bez względu na stan fizyczny.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  2. #692
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    A potem bedzie placz ze silnik w Sabince zatarty [emoji23]


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  3. #693
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2009
    Auto
    signiore Giuseppe Busso
    Postów
    744

    Domyślnie

    Teoria teorią a fakty faktami. Auto jeździ.

  4. #694
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    728

    Domyślnie

    Na razie jeździ, ale skoro chcesz przyoszczędzić na modyfikacji softu, to sprawdzaj częściej poziom oraz jakość oleju. Skutki rozrzedzonego oleju mogą być naprawdę fatalne.

  5. #695
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Nie wiadomo jak jest w Saabie, ale ECU Alfy jest idiotą i inicjuje wypalanie na podstawie algorytmu do którego bierze ilość przejechanych kilometrów i spalone paliwo. Alfa też będzie jeździć tyle, że co jakiś czas będzie próbowała rozpalać ognisko w puszcze DPF....i będzie to robić tak długo, aż nie osiągnie ok 600 stopni. A nie osiągnie bo tam nie będzie czego dopalić Takie palenie w kominku bez drewna....dużo podpałki pójdzie a płomień słabiutki.


    A co do zakusów rządu "dobrej zmiany". 99% Polaków jeszcze nie odczuło negatywnie ich pomysłów, niektórzy nawet się cieszą. Moja firma dzięki jednej nocnej ustawie straciła 16 mln złotych. Dla nas to jest katastrofa. My się realnie boimy każdego ich pomysłu, a trzeba pamiętać że auta z DPF to nie jest biedny Kowalski o którego głos wyborczy trzeba dbać. To jest auto wroga...czyli burżuja.
    Ostatnio edytowane przez quba ; 19-01-2017 o 09:55
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  6. #696
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar khazar
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm 8V
    Postów
    691

    Domyślnie

    Dorabiacie do tego ideologię polityczną, a już od dawna mówiło się o tym, że zaczną w końcu sprawdzać spaliny, nie ważne jaka partia by rządziła. I bardzo dobrze, że następują zmiany, bo mam dosć widoku i smrodu kopcących na czarno niemieckich wynalazków, które ludzie tanio kupują i nie naprawiają ich, ze względu na koszt naprawy przekraczający koszt zakupu takiego szrota. Podobno zdrowy silnik JTDm z wyciętym DPFem nie kopci na czarno i nadal mieści się w normach spalin, więc w czym problem? Jednak tak nie jest? Koszt regeneracji DPFa jest taki duży, a prawidłowe wycięcie i wyprogramowanie go to jest za darmo? Zamiast narzekania należy dobrać odpowiedni silnik do naszej eksploatacji, jak ktoś nie robi tras, że ten DPF mu się zapycha, to jaki sens ma diesel... Lepiej kupić benzynę i mieć spokój. Szczerze mówiąc obecnie nawet JTS w 159 (poza 3.2) jest mniej problemowy niż JTDm.

    Wkurza mnie to politykowanie w każdym wątku, te prześmiewcze "dobre zmiany" i inne próby eskalacji konfliktu.

  7. #697
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Od siebie dodam, ze jak wprowadzą nowe przepisy i zakupią nowy sprzęt to będzie niemiło również dla tych co zaslepili EGR. Przy teście statycznym EGR bardzo mocno wpływa na redukcje emisji jednych z najbardziej szkodliwych związków zawartych w spalinach czyli związków azotu NOx, które póki co również nie są badane.

    Tutaj jeden z nielicznych ciekawych artykułów AŚ proekologom polecam lekturę całości, a w szczególności ostatni akapit. http://www.auto-swiat.pl/eksploatacj...-spalin/l4q07b

  8. #698
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar khazar
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm 8V
    Postów
    691

    Domyślnie

    Również nie jestem za tymi wszelkimi eko-normami, ale niestety nie ma innego sposobu aby zmusić ludzi do ogarnięcia starych diesli, aby były po prostu sprawne.

  9. #699
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Starych kopcących diesli nie wyeliminują bo jeśli auto jest z epoki Euro 1/2/3 to nie mogą mu nagle nakazać spełniać norm Euro 4/5/6. Co najwyżej jak na zachodzie mogą wprowadzić zakaz wjazdu aut nie spełniających danej normy do centrum dużych miast choć na to bym szybko nie liczył.

  10. #700
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2017
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    7

    Domyślnie

    Witam, Chciałbym się podpiąć do wątku usuwania dpf mam problem w swojej alfie. Podczas procesu wypalania bardzo kopci na siwo tak jak ze starego jelcza. Po podpięciu do kompa wyszło 102 % zatkania podczas wymuszonego wypalania zeszło do 70% i teraz wypalanie mam średnio co 200 km jazda tylko w mieście. Czy takie kopcenie jest normalne czy filtr nadaje się do wywalenia?

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy i szarpanie przy wypalaniu DPF (filtra cząstek stałych)
    Utworzone przez Alfabeta w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 63
    Ostatni post / autor: 29-11-2018, 16:18
  2. [159] Błąd P2085 - Czujnik temp. na wejściu filtra cząstek stałych.
    Utworzone przez psotnick w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-08-2014, 17:36
  3. [159] Zmywacz filtra cząstek stałych
    Utworzone przez marcingoleniow w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-01-2014, 15:23
  4. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 24-08-2012, 22:09
  5. [159] Słyszeliście o 'zapchaniu filtra cząstek stałych'?
    Utworzone przez marekkas w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-07-2010, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory