Temat: Zużycie paliwa / spalanie 159, Brera, Spider

  1. #2641
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Harvaster
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    była 159 2.0 jtdm 170km, była Giulietta 1.4 MA 170km, jest Giulia Super 2.0T
    Postów
    308

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzysztof Zobacz post
    Widzę, że zrobiliśmy bardzo podobną trasę (u mnie Jaworzno-Tribunj-Jaworzno) w podobnym okresie, przy takim samym obciążeniu, oponach, klimie i nawet średnia prędkość wyszła nam taka sama (98 km/h) . U mnie średnie spalanie z całych wakacji (ok. 2300 km) wyszło 6.3, ale utrzymywana prędkość docelowa (tam gdzie się dało) to 160 km/h. O pierwszej części tej trasy pisałem tu jeszcze z Chorwacji. Trasa powrotna wyglądała podobnie.
    Pewnie, gdybym leciał tam gdzie się da pod 150-160 to też średnia wyglądałaby jak u Ciebie choć mam inny silnik i nie mam automatu Z tego co patrzałem na kompie to przy 150 km/h spalanie oscyluje od 7-8 l/100, ale na wolniejszych odcinkach średnia leci w dół. Ostatnio zmierzyłem jazdę wyłącznie po mieście i wychodzi 8l/100 (czasem z klimą czasem bez, raczej pusty samochód max 2 osoby, przejazdy po 15km w jedna i druga stronę).

  2. #2642
    Użytkownik Znawca Avatar Krzysztof
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4
    Postów
    1,394

    Domyślnie

    Cytat Napisał Harvaster Zobacz post
    Pewnie, gdybym leciał tam gdzie się da pod 150-160 to też średnia wyglądałaby jak u Ciebie choć mam inny silnik i nie mam automatu Z tego co patrzałem na kompie to przy 150 km/h spalanie oscyluje od 7-8 l/100, ale na wolniejszych odcinkach średnia leci w dół. Ostatnio zmierzyłem jazdę wyłącznie po mieście i wychodzi 8l/100 (czasem z klimą czasem bez, raczej pusty samochód max 2 osoby, przejazdy po 15km w jedna i druga stronę).
    Przy dłuższych trasach podstawą jest spokojna równomierna jazda, co właściwie można uzyskać głównie w nocy i wtedy nawet przejazd przez Alpy ma niewielki wpływ na średnie spalanie (rośnie przy jeździe pod górę i spada przy zjeżdżaniu). Wynik końcowy zależy od utrzymywanej prędkości na trasie. U mnie, przy 160 km/h obrotomierz stoi na 2250, przy 140 km/h jest 2000 obrotów/min, a przy prędkościach 110-120 km/h obroty spadają do 1500. Poniżej automat redukuje na 5 bieg, więc prędkość 110-120 km/h jest dla spalania najbardziej optymalna, ale mnie denerwuje taka jazda, więc poniżej 6.0 l na 100 km raczej nigdy nie zejdę . Na spalanie po mieście nigdy nie patrzę, bo to bez sensu. Spalanie w mieście zależy od tego ile postoisz
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
    AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
    AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)

  3. #2643
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    691

    Domyślnie

    159 z 1.9 jtd mistrzem ekonomii nie jest ale nie zgadzam się,że pali więcej o 1-1,5l od konkurencji. W mieście pali sporo to fakt ale biorąc pod uwagę gabaryty i przede wszystkim masę pojazdu to w trasie spalanie wychodzi dobrze a nawet bardzo dobrze. Jak pokazują wpisy Kolegów oraz moje osobiste doświadczenia w dalekich trasach głównie z prędkościami autostradowymi 1.9 jtd spala 6-6,5l /100 km. Ciężko jest znaleźć auto klasy średniej, które w takich warunkach będzie palić litr mniej. Jeździłem bardzo wieloma różnymi dieslami ale przy prędkościach autostradowych 130-150 km/h żadne auto o zbliżonych gabarytach nie spali poniżej 5,0l a 5,5l będzie już bardzo dobrym wynikiem. Silniki TDI są bardziej ekonomiczne ale ich przewaga nad JTD jest niewielka. Z mojego doświadczenia to jakieś 0,5l/100 km. W 159 jest ten "problem", że ciężko jest wykręcić naprawdę bardzo niskie spalanie tj. takie poniżej 5,0l ale "normalnie" jeżdżąc w trasie spalanie będzie moim zdaniem stosunkowo niskie. Fordowskie stare 2.0 TDI 130 km palą więcej (w każdym razie nie mniej), podobnie palą 2.0 HDI 16v/TDCI (te starsze bo nowsze już trochę mniej), dużo więcej palą 2.2 D-CAT Toyoty (2.0 D4D podobnie przy mniejszej mocy). Stare Mazdy 2.0 palą zdecydowanie więcej, nowsze podobnie a Honda 2.2 może 0,5l mniej (tak jak 2.0 DCI Renault). Trochę ekonomiczniejsze są silniki BMW 2.0 i VW 2.0 TDI (szczególnie te nowsze) ale nie ma bata aby przy prędkości przelotowej 140km/h+ autem klasy średniej wykręcić średnie spalanie poniżej 5,5l. Super ekonomiczna jest Octavia z 1.6 TDI i tam spalanie w trasie poniżej 5,0 l to nie problem ale po pierwsze auto ma tylko 105 kM , jest lżejsze o ok. 250-300 kg po drugie to nowsza konstrukacja a po trzecie przy 140 km/h + przelotowej i tak nie weźmie poniżej 5,0l/100 km tylko te 5 z kawałkiem. Myślę, że nie ma zbliżonego gabarytami auta, które w dalekiej trasie na 2 auta z prędkościami autostradowymi (130-160km/h) spali mniej niż 1,0 l/100 km od 1.9 JTD 150 KM. Nie ma co wiec narzekać bo spalanie w trasie moim zdaniem jest bardzo dobre.

  4. #2644
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Harvaster
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    była 159 2.0 jtdm 170km, była Giulietta 1.4 MA 170km, jest Giulia Super 2.0T
    Postów
    308

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzysztof Zobacz post
    Przy dłuższych trasach podstawą jest spokojna równomierna jazda, co właściwie można uzyskać głównie w nocy i wtedy nawet przejazd przez Alpy ma niewielki wpływ na średnie spalanie (rośnie przy jeździe pod górę i spada przy zjeżdżaniu). Wynik końcowy zależy od utrzymywanej prędkości na trasie. U mnie, przy 160 km/h obrotomierz stoi na 2250, przy 140 km/h jest 2000 obrotów/min, a przy prędkościach 110-120 km/h obroty spadają do 1500. Poniżej automat redukuje na 5 bieg, więc prędkość 110-120 km/h jest dla spalania najbardziej optymalna, ale mnie denerwuje taka jazda, więc poniżej 6.0 l na 100 km raczej nigdy nie zejdę . Na spalanie po mieście nigdy nie patrzę, bo to bez sensu. Spalanie w mieście zależy od tego ile postoisz
    W mnie na 6 biegu przy 2000 obr/min mam 120km/h, wiec przy większych prędkościach mam wyższe obroty niż Ty w automacie na najwyższym biegu. Z kolei automat zawsze trochę mocy odbiera względem manuala. Z moich doświadczeń wiem, że 2.0 jtdm można spokojnie zejść w trasie poniżej 6 (oczywiście przy rozsądnych prędkościach (110-130), ale jazda powyżej 140 to już wynik 7+. Niemały Cx swoje robi.

  5. #2645
    Użytkownik Znawca Avatar Krzysztof
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4
    Postów
    1,394

    Domyślnie

    Cytat Napisał Harvaster Zobacz post
    W mnie na 6 biegu przy 2000 obr/min mam 120km/h, wiec przy większych prędkościach mam wyższe obroty niż Ty w automacie na najwyższym biegu. Z kolei automat zawsze trochę mocy odbiera względem manuala. Z moich doświadczeń wiem, że 2.0 jtdm można spokojnie zejść w trasie poniżej 6 (oczywiście przy rozsądnych prędkościach (110-130), ale jazda powyżej 140 to już wynik 7+. Niemały Cx swoje robi.
    Automat i manual mogą być nieco inaczej zestopniowane. Poza tym, Ty masz te 20 KM więcej, a z silnikiem 2.0 JTDM nigdy nie był spinany automat.

    Wiem, że da się zejść na krótszych odcinkach poniżej 6.0, ale zdarzyło mi się to tylko raz na trasie Zgierz-Włocławek, jak jeszcze nie było tam A1. Jechaliśmy wtedy w dwa auta, a kolega miał problemy z wyprzedzaniem ciężarówek, a raczej ze spanikowanymi pasażerkami na pokładzie i ciągle musiałem na niego czekać. Większość trasy pokonałem wtedy jadąc 90-100 km/h po prawie pustej drodze przede mną i średnia z odcinka wyszła mi 5.5 l na 100 km. Z nudów obserwowałem sobie chwilowe spalanie, które potrafiło się czasem utrzymywać na poziomie 4.8 l na 100 km. Ale nigdy więcej tak nie jeździłem i nie zamierzam
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
    AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
    AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)

  6. #2646
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar domek-24
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    AR 159 SW 2007R 1.9 JTDM 150KM
    Postów
    22

    Domyślnie

    ostatnio na trasie Leszno Zakopane trasa pokonana w nocy predkosc 120/140 srednie wyszlo mi 6.1 droga powrotna predkosc 140/160 srednie 6.5 przy butach 18cali na 225. przed trasa wymienilem filtr powietrza co okazalo sie dobrym posunieciem srednie spalanie przy jezdzie w kolo komina utrzymuje sie na 7 l

  7. #2647
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 2,4 210
    Postów
    589

    Domyślnie



    Mniej więcej połowa dystansu to Ski i autostrady z prędkościami 130-150 na tempomacie.

    Trasa wyglądała mniej więcej tak:
    Włocławek - wałbrzych - śnieżka kolejka w czechach - kudawa zdrój - opole - wrocław - rogoźnica - wrocław - książ - bolków - chojnik - srebrna góra - nysa - opole - wrocław - łódź.
    Na pokładzie cztery osoby plus pełen bagażnik, klima włączona, koła 235/45R18 wg dystrybutora 0.1-0.2 więcej zeszło.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  8. #2648
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    691

    Domyślnie

    Jak na 2.4 to moim zdaniem bardzo dobry wynik.

  9. #2649
    Użytkownik Świeżak Avatar krisss81
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec,Złotoryja
    Auto
    była alfa 166 2,4 JTD 2001 , jest Alfa 159 1.9jtdm 180km :)
    Postów
    80

    Domyślnie

    Alfa 159sw 1.9 180kuniów manual. Koła 16cali i trasa chorwacja 1300km spalanie wyszło 4.9 i dopiero żyd się zapalił. Tylko z tym że się nie butowało ostro .Teraz kapcie 19cali i spalanie rośnie z 1.5litra więcej.Przy 19 jak się mocniej depnie, to spalanie pokazuje nawet i 20 te chwilowe, przy 16 tego nie było max 16litra.Jest różnica w rozmiarze kół.

  10. #2650
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mklimko
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Volvo XC60; była Alfa 159 SW
    Postów
    513

    Domyślnie

    Cytat Napisał Harvaster Zobacz post
    Przy dłuższych trasach podstawą jest spokojna równomierna jazda, co właściwie można uzyskać głównie w nocy i wtedy nawet przejazd przez Alpy ma niewielki wpływ na średnie spalanie (rośnie przy jeździe pod górę i spada przy zjeżdżaniu). Wynik końcowy zależy od utrzymywanej prędkości na trasie. U mnie, przy 160 km/h obrotomierz stoi na 2250, przy 140 km/h jest 2000 obrotów/min, a przy prędkościach 110-120 km/h obroty spadają do 1500. Poniżej automat redukuje na 5 bieg, więc prędkość 110-120 km/h jest dla spalania najbardziej optymalna, ale mnie denerwuje taka jazda, więc poniżej 6.0 l na 100 km raczej nigdy nie zejdę . Na spalanie po mieście nigdy nie patrzę, bo to bez sensu. Spalanie w mieście zależy od tego ile postoisz
    Mam pytanie czy twój samochód jest po jakimś tuningu i jakim, i gdzie go robiłeś bo bym chętnie się dowiedział. Bo widzisz u mnie przy 130km/h obroty są ciut powyżej 2000/min a mam silnik standard tyle, że o większej pojemności. Zachodzę w głowę jak u ciebie przy 160km/h obroty wynoszą 2250?? Albo ja mam coś popsute albo ty masz rewelacyjny samochód. Pzdr.

Podobne wątki

  1. [159] zużycie paliwa BENZYNA
    Utworzone przez dziodek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 19-04-2019, 11:09
  2. [159] hamowanie silnikiem i zużycie paliwa 2.0 litra/100 km
    Utworzone przez tojatajanka w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 17-02-2019, 20:34
  3. Zużycie paliwa i sonda lambda
    Utworzone przez knapsu w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-01-2016, 15:14
  4. Zużycie paliwa na postoju - wskazania ICS
    Utworzone przez motomycha w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-04-2011, 06:51
  5. [159] hamowanie silnikiem i zużycie paliwa 2.0 litra/100 km
    Utworzone przez tojatajanka w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 16-03-2011, 15:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory