po uruchomieniu silnika pojawia mi sie komunikat " hill holder unavailable", co on oznacza i co moge na to poradzic? jest to powazny blad?
po uruchomieniu silnika pojawia mi sie komunikat " hill holder unavailable", co on oznacza i co moge na to poradzic? jest to powazny blad?
Oznacza to że masz problem odnośnie funkcji Hill Holder ( System umożliwiający zatrzymanie samochodu na wzniesieniu, tak aby nie stoczył się. Nie wymaga użycia hamulca ręcznego.)
_____________________________
Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019
Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017)
Aktualnie Maserati Ghibli S
Kolego teologik, to najprawdopodobniej niesprawnego lub zabrudzonego czujnika położenia pedału sprzęgła. Czeka Cię czyszczenie, a w najgorszym wypadku wymiana (koszt czujnika w ASO 70 zł) czujnika. Wymienić można samemu, bo to banalnie proste. Komputer nie wie, czy sprzęgło jest wciśnięte czy nie i stąd problemy z hill holder, który jest uruchamiany w związku z puszczeniem sprzęgła. Temat ogólnie znany i wałkowany chociażby na forum alfaowner.
ok , dzieki
hill holder jest uruchamiany po puszczeniu hamulca a nie sprzęgła, jeśli masz czujnik walnięty to powinieneś mieć problemy z odpalaniem auta bo wtedy też trzeba mieć wciśnięte sprzęgło.
Born to be wild.
Witam wszystkich, dzisiaj zmieniałam opony na zimówki, po przejechaniu ok 20 km wyświetliło mi komunikat Hill Holder Unavailable. Czy może mieć to związek z wymianą opon? Pytam bo lampka zapaliła się akurat po wymianie, a kiedyś przy wymianie opon mechanik złamał mi czujnik ABS w innym aucie. Czy czujnik Hill Holder'a znajduje się przy oponach? Przeczytałam na necie że ta kontrolka może się zapalić po zaśniedzeniu przewodów lub czujnika. Poruszałam kablami i kostką nad hamulcem, po zapaleniu zapłonu lampka się już nie zapaliła. Czy może się zapalić za jakiś czas? Czy może siada czujnik? Czy mogli mi zaszkodzić przy wymianie opon?![]()
Awaria czujnika ABSu sygnalizowana byłaby jako awaria ABS/ESP. HillHolder to raczej tylko o hamulec się rozchodzi zwłaszcza, że po grzebaniu przy kostce się poprawiło.
Z powyższych wypowiedzi wynika, że jeśli nie mam problemów z odpalaniem auta, to znaczy że to nie czujnik. Po poruszaniu kostką nad hamulcem kontrolka się na razie nie zapaliła, ale nie wiem czy to nie akurat zbieg okoliczności... No cóż, pojeździmy, zobaczymy. Ja mam zawsze ogromnego stresa jak jakaś kontrolka się zapala i to okropne piknięcie... :/ Musze chyba zacząć wozić ze sobą instrukcję obsługi.![]()
Jako że czeka mnie dłuższa podróż po autobanach a ostatnio nagminnie wyłączał mi się tempomat ze względu na czujnik hamulca nożnego (błąd P0504 ) postanowiłem go wymienić na nowy, bo smarowanie nie pomagało. Pstryk kosztuje ok 35zł i to chyba tylko ze względu na to że pasuje też do Stilo
Dziś wymieniłem. Nowy różnił się od starego długością tego wystającego dzyndzla:
ale dzyndzel wskoczył głębiej przy montażu i jest taki sam już. Póki co bez błędów i tempomat działa.
Stary czujnik rozebrałem. Nie wiem co tam si mogło popsuć. Może zaśniedział jeden ze styków. Był na nim delikatny nalocik. Jak ktoś się chce bawić, to można to rozebrać, przeczyścić styki i złożyć bez problemu. Ale przy tej cenie chyba nie ma sensu.
Przy okazji pytałem o gałkę lewarka zmiany biegów bo mi się trochę wytarła. Pamiętam, że do 156 kosztowała coś ok 120zł. Natomiast tu... 388zł (już nie pytałem czy netto czy brutto)
wymienialem to badziewko w peugeocie 307