Strona 9 z 12 PierwszyPierwszy 123456789101112 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 111

Temat: Jakie roznice przed i po lifcie

  1. #81
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Butch
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 SW 1.75 tbi, AR MiTo 1.4 TB 155 KM
    Postów
    737

    Domyślnie

    co to są niższe prędkości? po jak dla mnie to przy takich prędkościach ciężko zerwać przyczepność

  2. #82
    Użytkownik Świeżak Avatar Exocet
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 2.4 JTDm TI Q4 '07
    Postów
    160

    Domyślnie

    Cytat Napisał Butch Zobacz post
    co to są niższe prędkości? po jak dla mnie to przy takich prędkościach ciężko zerwać przyczepność
    Ciekawostka. A przy ruszaniu?
    Są: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4 TI, Alfa Romeo Spider 2.0 TS, Alfa Romeo Spider 2.0 JTS
    Były: Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm SW, Lancia Lybra SW 2.4 JTD x2

  3. #83
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Butch
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 SW 1.75 tbi, AR MiTo 1.4 TB 155 KM
    Postów
    737

    Domyślnie

    ale za to odpowiada ASR i do tego nie potrzeba elektronicznej szpery.

  4. #84
    Użytkownik Świeżak Avatar Exocet
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 2.4 JTDm TI Q4 '07
    Postów
    160

    Domyślnie

    I dlatego sądzę, że skoro nie czuć specjalnie różnicy to elektroniczne Q2 nie wnosi wiele więcej niż ulepszony ASR (możliwość przyhamowania jednego koła zamiast obniżenia mocy). W Citroenie C5 jest na przykład specjalny Snow Motion który ma czynić cuda przy jeździe po śliskiej nawierzchni, a sprowadza się do modyfikacji sterownika ASR/ESP.
    Jak najbardziej popieram postulat wzrostu liczby forumowych 159 poliftowych w celu sprawdzenia doświadczalnego
    Są: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4 TI, Alfa Romeo Spider 2.0 TS, Alfa Romeo Spider 2.0 JTS
    Były: Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm SW, Lancia Lybra SW 2.4 JTD x2

  5. #85
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    A mi się wydaje, że elektroniczne Q2 działa w sytuacjach bardziej ekstremalnych przy wyższych prędkościach, gdzie występuje określona różnica w uślizgu między kołami jednej osi.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #86
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Dość ciekawe zagadnienie, ponieważ VDC (ESP) działa tak samo - przyhamuje pojedyncze koło w celu wytworzenia momentu skrętnego działającego na pojazd przeciwnie do uślizgu spowodowanego siłą odśrodkową. Pewnie diabeł tkwi w szczegółach, tzn. kiedy i jak bardzo system zadziała na to koło hamulcem. Generalnie sprawa może sprowadzać się do pół roku badań, które skutkowały zmianą wartością jednego parametru w VDC powiedzmy z 0.7 na 0.68 i to nazwano "Q2" bo kosztowało $173 mln

    A ASR działa nie tylko przy ruszaniu, ale ogólnie zapobiega utracie przyczepności osi napędowej, czyli za duży moment przy ruszaniu ale też zbyt "skuteczne" hamowanie silnikiem w warunkach obniżonej przyczepności (z tego co pamiętam, w tej sytuacji -hamowania silnikiem - poprzez zmianę kąta zapłonu i położenia przepustnicy w benzynie, ew. dawki i kąta wtrysku w dizlu). Polecam opis w eLearnie, przynajmniej w tym od Stilo było to ładnie opisane
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  7. #87
    Użytkownik Świeżak Avatar GexN
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    Warszawa, Łódź
    Auto
    Kiedyś 147 1.9 JTD, obecnie 159 TI 1.75 TBi
    Postów
    125

    Domyślnie

    Poszperałem trochę po necie i udało mi się znaleźć zdjęcia prezentujące różnice wnętrza:
    Deska przed liftem
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Deska przed liftem.jpg
Wyświetleń:	475
Rozmiar:	180.7 KB
ID:	219841
    Deska po lifcie (inne przyciski na pokrętłach od temperatury)
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Deska po lifcie.jpg
Wyświetleń:	311
Rozmiar:	118.8 KB
ID:	219840

    Zegary przed liftem
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Licznik przed liftem.jpg
Wyświetleń:	275
Rozmiar:	258.9 KB
ID:	219843
    Zegary po lifcie (bardziej kwadratowa czcionka)
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Licznik po lifcie.jpg
Wyświetleń:	239
Rozmiar:	63.6 KB
ID:	219842

  8. #88
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Cały panel klimy jest inny niż przed liftem.

  9. #89
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Jest jakaś różnica w działaniu czy tylko zmieniony wygląd?

  10. #90
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,541

    Domyślnie

    Drodzy koledzy, utarło się przed liftem i po lifcie. Zapominacie że był jeszcze drugi lift - zdjęcie z czarną konsolą.
    Model przedliftowy - w ePerze oznaczony jako X3 produkowany od 2005 do mniej więcej końca 2007. Model X9 od 2008 do mniej więcej połowy 2010 - tu weszła większość zmian (odchudzenie, inne zegary, ale też sknocone kolektory plastikowe w 1.9JTDM 16V). Ostatnie parę tyś sztuk wyprodukowanych od drugiej połowy 2010 do końca (2011 jesień) to model X8 - tu były czarne konsole tylko, inne siedzenia (np skóra+materiał w Distinctive).

    Zdjęcia mogą też być trochę mylące -podświetlanie czerwone czy białe -zależało od wersji wyposażenia - białe było w tych lepszych. Co do czerwonych wstawek na zegarach, to dotyczyły one wersji Ti (i to nie wiem czy wszystkich, czy nie od któregoś rocznika) i Sport Plus, ewentualnie Sport z pakietem Tech (na innych rynkach mogło być inaczej, bo nazwy wersji i wyposażenie się różniło).
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 14-02-2013, 13:46
  2. AR 156 2.4 jtd a 2.4 jtdm jakie roznice??
    Utworzone przez gotlibus w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 21-10-2012, 09:26
  3. AR przed i po lifcie
    Utworzone przez macaga w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-02-2011, 15:57
  4. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-02-2011, 16:33
  5. 156 przeróbka z przed na po lifcie
    Utworzone przez kuris w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 15-12-2010, 11:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory