co to są niższe prędkości? po jak dla mnie to przy takich prędkościach ciężko zerwać przyczepność
co to są niższe prędkości? po jak dla mnie to przy takich prędkościach ciężko zerwać przyczepność
ale za to odpowiada ASR i do tego nie potrzeba elektronicznej szpery.
I dlatego sądzę, że skoro nie czuć specjalnie różnicy to elektroniczne Q2 nie wnosi wiele więcej niż ulepszony ASR (możliwość przyhamowania jednego koła zamiast obniżenia mocy). W Citroenie C5 jest na przykład specjalny Snow Motion który ma czynić cuda przy jeździe po śliskiej nawierzchni, a sprowadza się do modyfikacji sterownika ASR/ESP.
Jak najbardziej popieram postulat wzrostu liczby forumowych 159 poliftowych w celu sprawdzenia doświadczalnego![]()
Są: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4 TI, Alfa Romeo Spider 2.0 TS, Alfa Romeo Spider 2.0 JTS
Były: Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm SW, Lancia Lybra SW 2.4 JTD x2
A mi się wydaje, że elektroniczne Q2 działa w sytuacjach bardziej ekstremalnych przy wyższych prędkościach, gdzie występuje określona różnica w uślizgu między kołami jednej osi.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Dość ciekawe zagadnienie, ponieważ VDC (ESP) działa tak samo - przyhamuje pojedyncze koło w celu wytworzenia momentu skrętnego działającego na pojazd przeciwnie do uślizgu spowodowanego siłą odśrodkową. Pewnie diabeł tkwi w szczegółach, tzn. kiedy i jak bardzo system zadziała na to koło hamulcem. Generalnie sprawa może sprowadzać się do pół roku badań, które skutkowały zmianą wartością jednego parametru w VDC powiedzmy z 0.7 na 0.68 i to nazwano "Q2" bo kosztowało $173 mln
A ASR działa nie tylko przy ruszaniu, ale ogólnie zapobiega utracie przyczepności osi napędowej, czyli za duży moment przy ruszaniu ale też zbyt "skuteczne" hamowanie silnikiem w warunkach obniżonej przyczepności (z tego co pamiętam, w tej sytuacji -hamowania silnikiem - poprzez zmianę kąta zapłonu i położenia przepustnicy w benzynie, ew. dawki i kąta wtrysku w dizlu). Polecam opis w eLearnie, przynajmniej w tym od Stilo było to ładnie opisane![]()
Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była
Cały panel klimy jest inny niż przed liftem.
Jest jakaś różnica w działaniu czy tylko zmieniony wygląd?
Drodzy koledzy, utarło się przed liftem i po lifcie. Zapominacie że był jeszcze drugi lift - zdjęcie z czarną konsolą.
Model przedliftowy - w ePerze oznaczony jako X3 produkowany od 2005 do mniej więcej końca 2007. Model X9 od 2008 do mniej więcej połowy 2010 - tu weszła większość zmian (odchudzenie, inne zegary, ale też sknocone kolektory plastikowe w 1.9JTDM 16V). Ostatnie parę tyś sztuk wyprodukowanych od drugiej połowy 2010 do końca (2011 jesień) to model X8 - tu były czarne konsole tylko, inne siedzenia (np skóra+materiał w Distinctive).
Zdjęcia mogą też być trochę mylące -podświetlanie czerwone czy białe -zależało od wersji wyposażenia - białe było w tych lepszych. Co do czerwonych wstawek na zegarach, to dotyczyły one wersji Ti (i to nie wiem czy wszystkich, czy nie od któregoś rocznika) i Sport Plus, ewentualnie Sport z pakietem Tech (na innych rynkach mogło być inaczej, bo nazwy wersji i wyposażenie się różniło).
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.