Strona 9 z 11 PierwszyPierwszy 1234567891011 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 106

Temat: Jak sprawdzić EGR

  1. #81
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Alfa 159 1,9JTDm 8V 2006
    Postów
    32

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    EGR. Zaślep pełną blachą.
    a do JTDm 1,9 8v 120KM nie powinna być blacha z dziurkami

  2. #82
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Małopolska
    Auto
    Alfa 159 2.0 jtdm TI
    Postów
    131

    Domyślnie

    Do każdego silnika może być z dziurami lub bez. Kwestia czy chcesz zatkać egr czy tylko go przydławić.

  3. #83
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał mm3210 Zobacz post
    a do JTDm 1,9 8v 120KM nie powinna być blacha z dziurkami
    Jeśli masz problem z zaworem, to ta z dziurkami nie pomoże.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #84
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Alfa 159 1,9JTDm 8V 2006
    Postów
    32

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Jeśli masz problem z zaworem, to ta z dziurkami nie pomoże.

    reasumując: zaślepka z dziurkami sprawdzi się jeśli wymienię EGR na nowy, a pełna blach przy obecnym stanie i wywalenie błędu z kompa przez elektricomagico fachowca

  5. #85
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Klonek
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    159 2.0 JTDm
    Postów
    887

    Domyślnie

    Jak dla mnie, to ta z dziurkami nie ma w ogóle sensu gdziekolwiek.

  6. #86
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pandariuszb
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    DK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2,4 ~240PS
    Postów
    38

    Domyślnie

    Jako że jest to chyba najobszerniejszy temat o EGR, zapytam tutaj. Tylko proszę się nie śmiać pytanie które mnie nurtuje brzmi: czy wyłączony programowo EGR (180tys km temu, profilaktycznie) może po takim przebiegu, lub po prostu z czasem i tak się zapchac / przytkac / popsuć? Cokolwiek? Czy jest to już na zawsze problem z głowy?

    Pytam, bo nie potrafię znaleźć przyczyny słabego dołu. Silnik po remoncie kapitalnym. Nowe turbo, walki, dwumas, sprzęgło.. itp itd. Wczesniej kiedyś tam głowica, po drodze wycięty też DPF. Probleny z mocą były już przed tymi poważnymi awariami. Całkiem ostatnio wleciały nowa przepływka, czujnik ciśnienia i zawór overboost. Wszystko strata kasy - bez zmian. Na sam koniec w akcie desperacji zmieniłem węże podciśnienia na piękne niebieskie Też nic. I tak myślę o tym EGR, który już od dawna jest teoretycznie wyłączony, i w sumie nie miałem potrzeby go ruszać. Jest sens o nim myśleć? Na czym polega te owe wyłączenie?

  7. #87
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    A czy jest również zaślepiony pełną blachą?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #88
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pandariuszb
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    DK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2,4 ~240PS
    Postów
    38

    Domyślnie

    Sprawdzę jutro. Dodam jeszcze, że wskazania ciśnienia doladowania są bardzo dziwne. Na postoju 0,7 (a więc poniżej atm które wynosi 1 W zakresie do 2500obr występuje przeładowanie o ok 0,4, a powyżej 2600 obr wartości już zaczynają się w miarę pokrywać.. tzn nie ma już aż takich dużych różnic.
    Czy są to obawy typowe dla problemow z EGR?

  9. #89
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pandariuszb
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    DK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2,4 ~240PS
    Postów
    38

    Domyślnie

    Wracamy do tematu. Sprawdzałem, EGR zaślepiony też fizycznie. Szukam zatem dalej. I kolejne pytanie - czy po zaślepieniu zaworu nadal występuje problem z nagarem w kolektorze? Czy można już wtedy o temacie zapomnieć?

  10. #90
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Jeśli po zaslepieniu EGR kolektor został wyczyszczony to wtedy możesz zapomnieć

    - - - Updated - - -

    A kolektor dolotowy szczelny?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Jak sprawdzić czy działa Q2?
    Utworzone przez TheRealDeal w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 04-06-2019, 08:16
  2. [159] jak sprawdzić a może gdzie sprawdzić turbine?
    Utworzone przez loco145 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 26-06-2013, 11:31
  3. Co można sprawdzić po nr. VIN?
    Utworzone przez Jino w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 14-10-2012, 12:42
  4. [145] Jak sprawdzić grzałke??
    Utworzone przez Slades w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-10-2009, 21:01
  5. [145] Jak sprawdzić wtryskiwacze?
    Utworzone przez turek1601 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 01-07-2008, 14:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory